Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak znázorním 3 různá umístění?

Od: slaisa® odpovědí: 4 změna:
Dobrý den,
Chtěla jsem se Vás zeptat jak v první úloze můžu zakreslit 3 různá umístění vektoru? Přeci mám jen psů X a y a kdybych to prohodila tak mám jen 2 umístění nikoliv 3.
doplněno 01.12.19 19:10: *osu
Jedná se mi o cvičení číslo 9

Jak znázorním 3 různá umístění?

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar kartaginec

Nerozumím úplně vaší otázce. Jde Vám o příklad 9? To jsou vlastně čtyři příklady, ale ani v jednom zdání nevidím žádné X či y a už vůbec nechápu, kde se tam berou nějací psi. Možná jste měla namyzli řecké písmeno psí, ale amioto mi mocnedává smysl.

Zkusím tedy odpovědět, jak vyřešit pžíklad 9a. Nuře, zápis t = (0;2,5) označuje takzvený volný vektor apředstavuje šipečku, která může být umístěna kdekoliv v prostoru. Jájsem si to pro sebe představoval jako takový mrak šipek, a každá jedna šipka, kterou z tohoto mraku vyberu, je takzvaná vázaný vektor. Výběr realicujeme tím, že zvolíme bod M= M[x,y] , který nazveme psobičtěm tohoto vektor. a který bude představovat počátek tohoto vázaného vektoru. Z něj namalujeme tu šipečku a její koncový bod označíme N = M + t. Takře nepříklad pro M = [0,0] bude N = [0;2,5] a toje jedno umístění. Druhé může být třeba N = [0,1], N = [0;3,5] atd. Ostatně něco podobného báte znázorněno na tom vašem obrázku v předchozím příkladu. Bod b) je tam nakreslen celý, z bodu a) je část uříznuta.

Jen snad ještě doplním k značení. Standardně značíme v = (a,b) a pod., ale v načem příkladu se vyskytují desetinná čísla a tak je čárka meci souřadnicemi nahrazena středníkam.

Osy nemají se změnou umístění co dělat, ty jsou pevné a s jejich pomocí popisujeme, kde co je a jak to vypadá. No a řešení jsem zde napsal, tak si ho prostudujte a pokud to není jasné, napište, v čem.

 

frontinus*
hodnocení

0x

Dobrý den,

trik je v tom, že autor příkladu je cvok (ano, klasickou geometrii pokládám za didaktické neštěstí, které nakonec dělá největší problém při pozdějším studiu lineární algebry). Vektory tak, jak se učí ve středoškolské matematice, jsou pokládány za volné, tj. je v nich informace pouze o směru a velikosti, nikoliv o poloze. To znamená, že třeba vektor s=(1,1) je jakýkoliv vektor "ukazující" kladným směrem, který leží na ose I. a III. kvadrantu. Tedy může ležet kdekoliv na přímce s rovnicí y=x. Nebo x-y=0, pokud potřebuješ obecnou rovnici.

Pokud ti to není jasné, předvedu zbytečně složitý přístup pro vektor t=(0,2.5). Směr musí procházet počátkem, tedy bodem [0,0]. Když si do tohoto bodu umístíš vektor t, máš druhý bod, který musí ležet na přímce, T=[0,2.5]. No a sestrojit přímku není těžké, např. parametrická rovnice je:

x=0

y=tau, tau je reálný parametr.

Na této přímce zvolíš tři libovolné body a do nich umístíš počátek vektoru t=(0,2.5).

Proč proboha musí směr vektoru t pocházet počátkem? (A mimochodem, myslíte , že když autor příkladu není uživatel poradny, že ho můžete urážewt bez porušení ptavidla Z2?

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]