Dobrý den, studuji SŠ obor hotelnictví, ale už teď vím, že v budoucnu se tomu nechci věnovat. Proto mám v plánu jít na vysokou na učitelství pro mateřské školy. Myslíte, že budu v nějaké nevýhodě, když budu nastupovat s maturitou z odlišného oboru? Nebo se stačí na to dostatečně připravit a na vysoké mě už naučí to, co budu opravdu potřebovat pro výkon pedagoga? Máte nějaké připomínky ke studiu a následnému povolání v oblasti pedagogiky v mateřských školách? Děkuji
Je hodně lidí, kteří na SŠ studovali zcela odlišný obor než na VŠ. Měl jsem např. známého, který na SŠ studoval elektrotechniku a na VŠ studoval ekonomii. Jiný můj známý studoval na SŠ strojírenství a vystudoval na VŠ obor sociologie. Jediná nevýhoda studia jiného oboru na VŠ než na SŠ je, že se daný člověk musí víc připravit na příjmací zkoušky , popř. víc učit, především v prvním ročníku VŠ. Pokud má někdo dostatečnou motivaci, daný obor studovat, tak to pro něj není žádný problém.
Ahoj měla jsem skoro stejnou kombinaci. Střední hotelnictví a turismus a na vysokou jsem šla na pedagogiku pro druhý stupeň ZŠ v kombinaci přírodopis a zeměpis. Rozdíly bych řekla, že mezi mnou a gymnazisty moc nebyly. Přijímačky tenkrát byly jen z všeobecných předpokladů, takže ani příprava k nim nebyla náročnější a v průběhu studia bylo jen pár detailů, které oni znali z gymnázia a já z hotelovky ne. Nicméně po změně jednoho vyučujícího se nám poslední ročník většině nepodařilo dokončit bez ohledu na předchozí střední školu.
karolina396
Dobře, ale mám šanci vystudovat v pohodě pedagogickou, když se budu pořádně učit a snažit?
moni*