Nejste přihlášen/a.
A co se mám jako naučit, když není co?! Říkám, hledali jsme všechny možný zdroje, jenže on to počítá nějakou pošahanou metodou, co nikde není, tak odkud se to asi tak máme naučit, když od něj tomu nerozumíme a jinde to není? Takoví inteligenti jako vy by raději neměli nic komentovat. Nebo by si to měli zkusit sami.
Na škole, a na vysoké vůbec, se stává, že se něčemu nerozumí. Zjistil jste to už (až) ve třetím semestru. Chce se to naučit a ne fňukat na učitele.
Sice jsem nebyl premiant, ale na rozdíl od vás mám už tu vejšku za sebou. Podle vašich "problémů" a výlevů se už nedivím, že se dneska na školách zřizují psychologické poradny.
Ono se většinou nic neděje, když se něco řeší jenom ústně. Zkuste sepsat nějakou šikovnou petici nebo stížnost, obejít studenty o podpis, píšete, že je vás velká kopa a kam s tím, to už budete určitě vědět. Také je ale třeba si uvědomit, jestli je pravda na 100% na vaší straně, abyste zase někomu neublížili.
Myslím si, že taky záleží na tom, zda bude zkouška uskutečněna písemnou nebo ústní formou. Tady je odkaz na článek o tom, jak se dá bránit proti špatnému hodnocení zkoušky
Je tam uvedeno, že pokud stížnost studenta zamítne i rektor dané VŠ, lze se bránit soudně. To je samozřejmě prakticky dost problém, protože jednak rozhodnutí soudu by nebylo dostatečně včas a navíc, soudit se s danou VŠ může znamenat, že danému studentovi budou posléze záměrně "házeny klacky pod nohy". Jenže z Vašeho dotazu vyplývá, že zkouška zatím nebyla. A stěžovat si na špatné vyhodnocení zkoušky je možné až po hodnocení zkoušky, což už samozřejmě může být pozdě.
Kdybych měl takový problém, tak bych to asi řešil tak, že bych si přednášky daného vyučujícího potaji nahrával (alespoň zvukový záznam) a pak bych se z toho záznamu snažil tu přednášku postupně "dekódovat".
Pokud učí učitel učivo chybně, tak je opravdu potřeba dát stížnost i k rektorovi. Pokud ale učí "jen"chaoticky, ale správně, tak si myslím, že není problém najít daný způsob výpočtu jinde. To, že jste napsal, že jinde takový způsob výpočtu není k nalezení, může znamenat, že jste nevyčerpali všechny možnosti hledání (např. stažení nebo koupě skript jiných VŠ atd.)
Je ale možné, dotázat se na možnosti řešení tohoto problému v kanceláři ombudsmana (veřejného ochránce práv).
Tady je odkaz na webovou stránku
Myslím si, že by Vám v té kanceláři měli zdarma poskytnout nějaký právní výklad toho problému.
A tomu učiteli jste to říkali? Když to nechápete, poproste ho o konzultaci, jděte tam třeba po více lidech, nepochopíte to, tak jděte znova, znova, znova, pak bude přemýšlet, co je špatně.
Měli byste se ho zeptat znova. On bude mít také problém, když podezřelé množství studentů neudělá zkoušku. Co počítáte? To si něco opíšete z tabule a doma celý ročník nepozná, jak byl příklad počítán?
To máte pravdu.
No my ani nepoznáme, co na co navazuje a co k čemu patří, jelikož on to píše neskutečně chaoticky.
Co je když podezřelé množství studentů neudělá zkoušku? Když jsem studoval strojárnu, v našem oboru učitel nechal z mechaniky propadnout třetinu ročníku. Z jeho strany bez problému, protesty studentů smeteny ze stolu. Nicméně bylo to ještě v totalitě.
on to počítá nějakou pošahanou metodou, co nikde není
Požádejte vyučujího o název té metody. Pak se s metodou seznamte za pomoci starších studentů, jiných vyučujících, vyhledejte si o metodě informace. I cizojazyčné. Pokud by snad ona metoda nebyla uznávanou metodou, ale opravdu jen chaotickým postupem vyučujícího, osvojte si (zase za pomoci starších studentů a učebnic) klasické metody.
Pokud na nás u zkoušky vyrukuje, že to máme počítat tím a tím způsobem, jsme v háji
Pokud umí vyučující způsob pojmenovat, musí být někde popsaný a tedy nastudovatelný.
Je to nějaký mladý vyučující? Umí vůbec zaujmout? Jedná se o matematiku? Každá rada drahá, ale jak už to bývá, ne každý učitel má "dar vysvětlit"... o učení nejde, učit se musí každý sám, není to "naučitel", je to "učitel"...
Podobnýho vola jsme měli na sš (vyhodili ho z vš). Takže jsme si užili. Já nejen k vůli němu změnil školu a dokončil maturitu na lepší a hlavně normální sš, kde byla upřednostňována praxe v elektrooboru než postup vejš a byl jsem spokojen. Navíc nejen, že neuměl učit, ale neuměl se ani oblékat. Celoročně bos v pantoflích a ušmourané košili.
No, ani tak nejde o to, co s učitelem.. Ale sám píšeš "Sice se dá učit z literatury" - tak se to nauč(te) z literatury a způsob vyučujícího prostě nechte plavat. Jestli bude výpočet i výsledek správně a budeš problematice rozumět (tj. ne jenom se mechanicky naučit "tady spočítám tohle, dosadím sem a vyjde mi výsledek"), nedovolí si od zkoušky nikoho vyhodit jenom proto, že to nepočítá stejně jako on. Pokud není úplně blázen, ví, co si může dovolit, aby si neudělal sám problém.
A proč taky nenapíšeš, jaké čeho přesně se ten způsob počítání týká?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.