Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Příklad o základu setrvačnosti

Od: ab* odpovědí: 2 změna:

Priklad fyzika

Dobrý den, mám problém s tim to přikladem na ktery sem narazil na internetu a vubec me nenapada jak souvisi se zakonem setrvacnosti : Jak by jste si počínali, kdyby jste museli v případě nebezpečí
vyskočit z jedoucího trolejbusu? A jak to uděláte?
Druhá otázka proč pri zakopnuti padame dopredu, myslim si ze je to z techto duvodu, telo je ohebne => kdyz napr pri behu nam zastavi pohyb nohou schody, zakopnem o ne, tak dolni cast vlastne strati rychlost, ale v dusledku ohehnosti kosti, trupu atd... horní čast těla bude pokračovat dopředu. Tak jinak bude setrvavat v pohybu, tj. Zakon setrvacnosti.
A ted me k tomu napadl jeste hodne zvlastni pripad, když např. Bychom meli vlak ktery by mel k sobě na střeše svařenou, železnou tyč. Vlak by jel po kolejich a po ujeti nejake vzdalnosti by mu stala v cestě betonová zeď, která by byla dostatečně široká a pevná na tolik aby ji vlak nemohl prorazit. Tyč by zustala stále na vlaku připevněna a neprepadla by do předu protoze je k nemu pevne připevněna, ale když by na ni byla na ni umistena napr nejaka bedna. Ktera neni ke strese pevne pripevnena logicky by prepadla dopredu protoze krome slabe treci sily strechy a odporu vzduchu by ji nic nebranilo v zachovani rychlosti.
A pak je jeste dalsi pripad proc clovek pri uklouznuti pada dozadu, prijde mi ze autori to tady moc dobre nespecifikovali, protoze clovek prece pri uklouznuti muze padat i dopredu. Napr. Kdyz napriklad bruslime pri velke rychlosti a ztratime rovnovahu muzeme preci pri predkloneni padat i dopredu.
Diky za radu

 

 

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar jenyk
Vyjádřím se jen k trolejbusu. Ono to bude stejný jako v autobusu, či jakémkoliv jiném dopravním prostředku.
Bydlím na horách, v zimě metr sněhu žádný problém. Dříve se běžně stávalo, že při jízdě do kopce řidič autobusu nezastavoval, neb by se již nerozjel. Takže kdo měl čas, jel na konečnou a vystoupil si až cestou zpátky. Z kopce autobus zastavil.
Kdo spěchal, tak toho nechal řidič vyskočit za jízdy předními dveřmi. Zpomalil co to šlo a vyskakovalo se po směru jízdy. Většinou to byla jízda krokem, takže s tím nebyl sebemenší problém.
Dnes si to už žádný řidič nedovolí.
Takže z jedoucího vozidla vyskakovat zásadně po směru jízdy. Ovšem má to jeden velký háček. Rychlost jízdy musí být nízká. Maximálně jako rychlost našeho běhu. Při rychlejší jízdě to nedoběhneš a rozbiješ si papulu.
Samozřejmě, James Bond, Chuck Norris a podobní dokáží vyskočit i při stokilometrové rychlosti.

 

hodnocení

0x
avatar axus

1) Z trolejbusu bych skakal stejne jako treba z autobusu.

2) Neni pravda, ze pri zakopnuti padame vzdy dopredu. Klidne muzes i dozadu nebo do strany. Vzdy ale ve smeru puvodniho pohybu. S ohebnosti to nesouvisi.

3) Bedna bude mit diky setrvacnosti tendenci pokracovat ve smeru puvodniho pohybu at uz je na zelezne tyci nebo treba na podlaze. A dokonce at je nebo neni pripevnena. Ta tendence bude pokazde stejna.

4) Pri uklouznuti je jistota, ze se vzdy pada dolu.

-

Popravde sem moc nepochopil, co je predmetem dotazu. Asi by to chtelo byt mene chaoticky.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]