Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Chtel bych se zeptat, dělám autoškolou a měl jsem první jizdu, která nedopadla dobře.
Byl jsem nervózní, měl jsem strach.
(Ještě pro upřesnění, byl jsem jen jednou na trenažeru, nevím jak je to jinde).
Když jsem řadil tak řval že tu páku urvu.
Motor mi na první pokus chcípl, nastartoval jsem až napodruhé. Jeli jsme z jednoho konce města na druhý a pak přes nějaky vesnice a pak jsem jel po úzký silnici kde byly díry-těm jsem se vyhýbal, asi jen přes jednu jsem přejel.
Pak jelo naproti auto, tak jsem zpomalil a zajel ke kraji, abych se mu vyhnul a hlídal jsem si krajnici.
Istruktor hned začal řvat, kam jedu že to napálím do škarpy, jestli sem normální, prej asi ne, přitom jsem nebyl ješte ani u ty krajnice.
Ještě se mně ptal, jestli sem někdy řídíl, říkam že ne a on že to není jeho problém ale muj. Takovou otazku bych zrovna od instruktora autoškoly nečekal.
Jinak jsem si snažil hlídat si rychlost a krizovatky atd si myslim ty že jsem docela zvladl. K těm neřekl nic.
Na konci mi řekl ze to bylo hrozny, ani jeden ukon nebyl dobře a mam si rozmyslet jestli chci pokračovat.
Vubec nevim co mam dělat
Co n e j d ř í v e změň učitele nebo nejlépe změnit autoškolu. Tento instruktor čeká na každou tvoji chybu, aby se mohl vyřádit. Některé autoškoly /moc jich není, ale jsou/ to mají tak, že se snaží vytypované žáky maximálně vystresovat, vlévat jim do hlavy, jak jsou nemožní. Tímpádem i žák se cítí nejistě a dělá chyby. Prostě potřebují více peněz... když ti jízdy nepůjdou je jasné, že si budeš muset dokupovat další a další kondiční jízdy, protože takovýto magor, tě nikdy jezdit nenaučí a u zkoušek vyhoříš a nejednou.
Dost divná autoškola. Jednak - po trenažérech se většinou jezdily ještě lekce na cvičišti, kde se sice jezdilo s reálným autem, ale na uzavřené ploše, kde se dal trefit tak jedině gumový kužel. Což byla - jak vidno - ideální volba pro někoho, kdo ještě s autem nejezdil a válčí hlavně se spojkou, rozjezdy, šířkou auta a pod.
Navíc v kombinaci s cholerickým učitelem jet do reálného provozu je samo o sobě psycho.
Na místě tazatele bych šel na vedení autoškoly a žádal bych řešení (jiný učitel) , nebo vrácení peněz a jít jinam
po trenažérech se většinou jezdily ještě lekce na cvičišti
Zákon: Autocvičiště nebo trenažér 2 hodiny, následované 5 hodinami v minimálním provozu.
Ještě doplňuji, že trenažer byl je ten vniřek auta-nebyl tam počitač se silnicí po který bych jel, jestli mi rozumíte
Ano - a ,,vo tom to je´´ Trenažér je jen taková lepší ,,videohra´´, se skutečným chováním auta to nemá moc společného. Na trenažéru jsem byl ( tehdy to byl interiér Š1000MB a plexisklový talíř nad hlavou), jakožto 17 letí puboši jsme to brali jako perfektní srandu, na cvičišti už ne, jelikož se nás na férovku zeptali, kdo už umí auto řídit - ti pak šli rovnou do provozu, kdo se neuměl ani rozjet, šel na cvičiště. To nebyla potupa, šlo o to, aby dotyčný měl alespoň elementární řidičské návyky ( rozjezd, řazení, brzdění) než vpadne do běžného provozu, který je už sám o sobě mnohdy stresující
Instruktor musí být někdo kdo má pevné nervy. Ty jsi auto nikdy neřídil,nevíš jak se ovládá,od toho je tam on aby tě to v klidu a bez stresu naučil a vysvětlil. My jsme jako kluci trénovali jízdu po polňačkách a na loukách,takže jsme se třeba už uměli dobře rozjíždět a měli jsme i celkem dobrý odhad vzdáleností a velikosti auta,ale stejně s jízdou v provozu se to nedá srovnat a to jsme se taky museli učit. S dobrým instruktorem mě to šlo samo.
Zažádej si aby s tebou jezdil někdo jiný
Zaplatil jste hodně peněz, jezdit jistě budete chtít, tak stiskněte zuby a zvládněte to.Nebylo by možné přestoupit k jinému učiteli, který má k žákům lepší chování?
Učitel by měl být vstřícný, ohleduplný, najdou se žáci, kteří skutečně nikdy předtím za volantem neseděli a vše je pro ně nové. On taky neumí řídit od narození, musel se to naučit. Tak teď až nedělá machra na začátečníky. Takový cholerik by ani vyučovat v provozu snad neměl.
Ano, hodně záleží na lidech. Já měla v roce 1973 velice prima pana instruktora. Nenervoval, nenadával, klidně vše vysvětlil. Takových by mělo být víc. Občas si na něj vzpomenu, není už mezi námi. A říkám v duchu: Díky, pane Vrbo. Jaga.
Jestli mají rodiče auto, poproste taťku a zajeďte na nějakou louku, či nepoužívanou plochu. Tam byste si to pomalu vyzkoušel. Taťka jistě řvát nebude a v příští hodině budete jistější a budete si víc věřit.
A instruktorovi řekněte slušně a klidně, že jste si zaplatil, abyste se naučil jezdit a ne aby na Vás někdo ječel.
Mohu-li Vám doporučit, okamžitě ukončete výcvik v této autoškole, nechte si vrátit všechny peníze a najděte si autoškolu jinou.
Pokud je vše tak, jak líčíte tak:
1. dvě hodiny výcviku je autocvičiště - lze nahradit trenažérem
2. další 3 hodiny se provádí v malém provozu mimo město
3. dotaz, zda jste někdy řídil, je nemístný - pokud nemáte řidičské oprávnění nemáte za volantem co dělat. Dotaz svědčí o tom že pan instruktor nezná zákon a nemá na sedadle učitele co dělat.
4. Chování instruktora je absolutně nevhodné, svědčí o nízké, ne-li žádné profesionalitě instruktora. Váš vztah = zákazník - poskytovatel služby, učitel - žák. Vašemu instruktorovi chybí absolutní základ pedagogického myšlení a pravděpodobně i základy slušného jednání
5. Stěžujte si u majitele AŠ, ukončete výcvik, požadujte zpět veškeré peníze, nepomůže-li to, pošlete to co jste napsal na odbor dopravy příslušné obce s rozšířenou působností.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.