Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Měna - posílení koruny

Od: brko odpovědí: 4 změna:

Dobrý den, studuji zrovna měnový kurz a mohli byste mi, prosím, poradit? Pokud dojde k posílení kurzu koruny -> to znamená, že (například předtím 1 euro stálo 20 kč, teď koruna posílila, takže 1 euro by stálo 27 kč) Chápu to správně? Takže, když dojde k posílení kurzu koruny, tak následující cvičení mám správně?

Cv. za předpokaldu že dojde k posílení kourzu koruny, rozhodni, zda si osoby polepší nebo pohorší:

a) němečtí investoři, kteří drží české vládní dluhopisy (myslím si -> polepší, protože dluhopis vzrostl na hodnotě)

b) čeští výrobce ve zrpacovatelském průmyslu (myslím si -> polepší? nevím)

c) rakouští turisté, kteří za měsíc pojedou na výlet do Českého Krumovla (myslím si - že si pohorší, protože česká koruna má větší hodnotu - tudíž budou msuet zaplatit více)

d) česká firmá, jejíž majitel kupuje nemovitost v Itálii (myslím si - že si polepší, protože majitel má teď "hodnotnější" měnu než předtím, tudíž ušetří))

Předem děkuji za pomoc.

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

lmgify
hodnocení

2x

Pokud dojde k posílení kurzu koruny -> to znamená, že (například předtím 1 euro stálo 20 kč, teď koruna posílila, takže 1 euro by stálo 27 kč) Chápu to správně?

Máš to přesně opačně. Euro stálo 27Kč, po posílení koruny stojí 25Kč (čím je měna silnější, tím více cizí měny za ní dostaneš).

Příklady máš ale dobře (bod b nevím - kupují za koruny, prodávají za koruny, ale na trhu budou čelit zlevněným dovozům).

hodnocení

2x
(čím je měna silnější, tím více cizí měny za ní dostaneš).
Tohle myslím pravda není. Pokud český člověk bude pracovat v zahraničí a vydělá tam například 1000 eur, dostal by původně při výměně v Česku 27 tisíc. Po posílení koruny už dostane jen např. 25 tisíc.
To je i odpověď na otázku a). Němečtí investoři koupí jeden dluhopis např.za 1 euro, tedy 27 korun. Pokud pominu úrokovou sazbu, při posílení koruny se jim vrátí zpět pouze 25 korun.