Nejste přihlášen/a.
Zkus to sama, někdo ti zkontroluje výdledek. (Pokud bys jenom opisovala, nic by ses nenaučila.)
Je to zadání v pořádku? Mně přijde, že v té první větě je chyba. Jestli Marek za stejnou dobu nasbírá více, nesbírá stejným tempem jako Aneta.
Páni učitelé, sbírali jste někdy šípky? Nebo vy starší alespoň chmel? Ne, protože takový příklad je ukázka učitelského myšlení, jakoby příklad z praxe, ale že by někdo dovedl nasbírat "za hodinu a půl nasbírá 2 kbelíky šípků, Marek dokonce 3 kbelíky šípků". Maličké šípky, kolik by jich do jednoho kbelíku muselo být! To ani tolik šípků na mezi, kde rostou šípky, trnky a další křoví, neroste.
Učitelé chtějí učit prý kritické myšlení a pokud by žačka odpověděl, že za hodinu bude mí sotva pokryté dno, rozpíchaný svetr u ruce od trnů a že naplnění kbelíku je v normální situaci nereálné, učitelka dá pětku. Ať si to zkusí sama a pak ať dává takové příklady. Nebo ať jde alespoň na brigádu na samosběr jahod, uvidí, jak se musí snažit než nasbírá dva tři košíčky jahod. I kdyby měla paní učitelka za hodinu nasbírat tři kbelíky něčeho většího, třeba třešní, viděla by, co je možné a co ne.
Tato úvaha není řešení příkladu, pouze úvaha o proveditelnosti úkolu.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.