Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Pracování s jednotky délky

Od: zippyx odpovědí: 7 změna:
Dobrý den potřebuji od Vás radu. Nevim jak toto vypočítat, můžete mi prosím napsat postup u výpočtu? Prosím o oba příklady. Děkuji Vám
Pracování s jednotky délky

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Za první potřebujeme od tebe nějaký návrh tvého výpočtu.

Za druhé: přečti si několikrát zadání úlohy a snaž se zadání pochopit.

zippyx
hodnocení

Přečetl jsem si to 10+- a nechápu.
To není potřeba číst 10x, stačí jednou.
A pak už to můžete vypočítat.
Pravda, u úlohy č.12 bych si potřeboval promluvit s učitelem, tam by se dalo uvažovat o více výsledcích.
Ale Vy jste nepopsal ani jedno..

 

hodnocení

0x
avatar elisa24

11.1 - obvod čtverce se počítá o = 4a

Máš zadáno, že strana podstavy té krychle jsou 4 cm - takže spočítáš krychle na obrázku, tím vynásobíš ty 4cm a máš jednu stranu a

11.2 - objem kvádru je V = a * b * c, objem jehlanu je V = 1/3 a2 v

Spočítej objem jehlanu a kvádru, spočítej kolik je na obrázku kvádrů/jehlanů - vynásobíš, sečteš a je celkový objem.

12. Ten oblouk, co je nahoře můžeš "uříznout" a dosadit dolů, takže to bude výpočet obsahu čtverce.

Elisa24: č.12..Matematicky sice můžete mít pravdu..
Ale..
Kachličkami se nezdí, ale obkládá..
Úloha asi zřejmě nepočítá se spárami..
A v neposlední řadě, kdyby Vám to takto (jak je úloha zřejmě myšlena) doma udělal obkladač, tak ho na místě zastřelíte.
Takže správná odpověď u otázky č.12 klidně může být, že kachličkami se nezdí a mám to vyřešeno.
A kdybych to tedy pominul, tak bych osobně chtěl doplnit alespoň ty půlkruhy odspoda.

Jasně *smich*, ale jsou to nějaké příklady k přijímačkám pro 5. třídu...

elisa24: to možná jsou úlohy pro 5.třídu, ale to neznamená, že nemají být správně zadané. Když jsem přišel do práce, ukázal jsem toto zadání kolegovi stavebnímu inženýrovi. Přečetl si to..a asi po 2 vteřinách přemýšlení řekl "kachličkami se nezdí"..:)...a kdyby se s nimi zdilo, potom se u zdivo nepočítá na m2 ale m3.

Myslím, že by se děti měli učit i nějakému logickému uvažování. A jak píšu, i čistě matematicky ta úloha (pokud by měla být správně spočítaná) je složitější než si to zadavatel "původně myslel či zamýšlel".

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]