Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Přípravný ročník

Od: kackac77* odpovědí: 1 změna:

Dobrý den,

prosím o radu nebo o Vaše zkušenosti s přípravným ročníkem na ZŠ. V tomto roce poprvé nám tuto možnost nabídla naše školka ve spolupráci se ZŠ. Vznikne třída s max. 15 dětmi , která bude v budově školy. Děti se zde hravou formou budou připravovat na školu, budou v družinové třídě, nebudou celý den sedět v lavicích, ale budou si hrát... pak spaní po obědě a odpolední program. Prostě takový mezistupeň mezi školko a ZŠ. Mám doma (teda budu mít od příštího školního roku) předškoláčka a tak o tomto uvažuji. Všimla jsem si na netu, že několik ZŠ tuto možnost již nabízí delší dobu, tak se ptám dalších rodičů - máte s títo zkušenost? osvědčilo se vám to? líbilo se to dítěti? Musíme se rozhodnou rychle, ale nerada bych něco pokazila, říkám si, jestli syna neoradu o rok strávený ve školce. PORAĎTE!

Děkuji za jakékoliv reakce.

 

 

1 odpověď na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

tak osobní zkušenost s přípravným ročníkem NEmám, nicméně bych řekla, že tady hodně záleží na konkrétní situaci. co konkrétně škola bude nabízet, jaké je dítě, jestli má nějaké problémy, jestli si dobře zvyká na nový kolektiv...

asi bych vycházela z této úvahy: školák do školy nemusí umět nic extra zvláštního, pokud dítě chodí do běžné školky, tak školka s předškoláky dělá přípravu na školu. třeba u nás ve škole je přípravka, ale jenom jako kurz - jedno dopoledne týdně ve druhém pololetí. přednostně jsou přijímány děti, které mají různé problémy (co já vím - grafomotorické, logopedické, jsou to děti cizinců - horší znalost češtiny...). osobně bych neproblémové dítě, které je jinak ve školce, kvůli dovednostem nepřehlašovala. kdyby neproblémové dítě do školky nechodilo, asi bych ho přihlásila.

pak je tu ovšem druhá věc - kolektiv. děti, které chodí do přípravky, mají při nástupu do školy výhodu ze znalosti prostředí, učitelů, některých spolužáků. na druhou stranu třeba mým dětech víc vyhovovalo chodit do školky s kamarády, které už znají, než přejít do přípravky mezi děti, které neznají (a při zahájení školní docházky se zas dostat mezi jiné děti). tady bych asi vycházela jednak z toho, jaké moje dítě je a jednak z toho, jestli jeho kamarádi ze školky (má tam nějaké, se kterými je nej-kamarád?) půjdou do přípravky taky a jestli škola při rozřazování do tříd přihlíží k přáním rodičů, aby třeba děti, které už se z přípravky znají, byly v jedné třídě.

no a třetí věc - jaká je kvalita školky, do které dítě chodí. pokud nic moc, tak bych to asi brala tak, že pohoršit si nemůžu a přihlásila bych na přípravku. jinak pokud jsem dotaz špatně pochopila a dítě do školky nechodí, ale teprve do ní má nastoupit, tak pak bych asi brala rovnou přípravku.

určitě bych se nebála, že dítě okradu o rok strávený ve školce - ony se děti v té přípravce toho zas až tolik naučit nemůžou (v první třídě budou ve stejné třídě s dětmi, které přípravkou neprošly, takže není důvod, aby je škola "učila dopředu"), takže bych řekla, že ty činnosti zas až tak odlišné nebudou.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]