Dobrý den, potřebovala bych pomoc, nebo alespoň radu, co dělat. Po ukončení střední školy jsem nastoupila na pomaturitní studium angličtiny a současně na vysokou školu, kterou studuji dálkově - dvakrát týdně dojíždím. Problém je i v tom, že teď mám po prvním semestru zkouškové období, a tak denní studium budu muset zanedbat, což mě trápí. Na základní škole mě spolužáci šikanovali, kvůli čemuž jsem nebyla schopná najít si přátele na střední škole. Jazykovou školu mám ráda, je nás tam málo a máme super kolektiv, který mě bere takovou, jaká jsem, mám tam kamarády. Na vysoké je vše hrozně neosobní, studenti se navzájem znají z kolejí nebo středních škol a já se tam cítím jako páté kolo u vozu. Vím, že VŠ je hlavně o studiu, ale necítím se tam dobře. Přestávky stačí tak k přesunu do tříd, a ne k navázání kontaktů. Cítím se tam opravdu osamělě. Na jazykovce děláme hodně společných aktivit, je tam přátelská atmosféra a učitelé jsou také empatičtí. Chtěla bych tam trávit co nejvíce času to jde, ale rodiče mě zahnali do kouta - pokud chci na jazykovce zůstat, budu muset dál studovat VŠ. Chci se stát knihovnicí, a na to mi, když jsem se tam ptala - stačí maturitní vzdělání. Nabídla jsem ještě rodičům, že na rok studium přeruším a po dostudování prvního ročníku budu moci přestoupit na VŠ do Zlína, to už ale skončí i pomaturitní studium. Rodiče už se o tom nechtějí bavit a trvají na svých podmínkách. Říkají, že na jazykovku chodím jen kvůli tomu, abych mohla studovat dálkově VŠ, abych měla status studenta. Co mám dělat? Jazykovou školu miluji, poprvé od základní školy konečně cítím, že jsem někam zapadla, ale vysokou začínám pod tlakem rodičů nesnášet. Poradíte mi, co dělat, prosím? Nevhodné komentáře si prosím nechejte pro sebe. Děkuji.