Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, studuju na vysoké škole angličtinu a češtinu. Nastupoval jsem s tím, že půjdu učit na střední, protože by mě to bavilo. Jenže problém je, že jsem docela introvertní, dělá mi problém vyjadřovat se v diskuzích v seminářích, mívám trému, když mám prezentaci, prostě se stydím. I pár lidí okolo mi řeklo, proč chci být zrovná já učitelem. Jenže mě by fakt bavilo učit, moc mě baví literatura, bavit se o tom, proč číst dneska klasickou literaturu a nadchnout pro ni další generace, taky mě docela baví lingvistika (i když trochu míň). Jenže pak si vzpomenu na ty lidi, co zpochybňují, že bych neměl být učitelem a to mě od toho odrazuje. Znáte někoho, kdo je učitelem a přitom je spíš introvertní? Protože když se nebudu ohlížet na ostatní a půjdu si svou cestou, mám strach, že nebudu učit dobře a budoucím generacím tyhle předměty spíš znechutím.
Učitelů introvertů je plno, samotná introverze není učiteli ke škodě. (Věřím, že to může být i naopak.) Učitelů, kteří se stydí, mají trému, neumí se mezi žáky prosadit, také pár je - ale ti by opravdu učit neměli! (pokud to není prvních pár týdnů začínajícího učitele)
I já byla na střední takovej malej utřesenej bojínek. Ale nějak jsem to do VŠ setřásla. A v ročníku jsme také pár takových jako Vy měli, a také jsem nechápala, že do toho šli. Pokud si dobře pamatuji, nikdo z nich opravdu neučí a nebo vůbec nedodělali VŠ. Takže klidně vystudujte a jděte učit, ale zvyšte si sebevědomí. Protože jinak Vám to, že nejste vhodný na učení, nebude říkat okolí, ale Vaši žáci. A dost nevybíravě.
Kdybyste měl nějaké konkrétní dotazy, sem s nimi. Jsem učitelka AJ-ČJ a nějakou dobu jsem na střední taky působila