Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Povinnosti učitele OV

Od: hanka* odpovědí: 3 změna:

Dobrý den, pracuji jako učitelka odborného výcviku v Odborném učilišti(speciální škole) obor kuchař. Odborný výcvik máme přímo ve školní kuchyni. Zde vařím sama s 8 žáky asi 120 obědů. Dnes mi bylo řečeno, že musím pracovat od 5,30h., připravit pro internátní žáky snídani a svačinu(ca 30 porcí) a v6,00h. nastoupí moje skupina žáků na OV. To vše v plné 8a půl hodinové době. Výdej obědů do 13,30hod. konec prac. doby žáků v 13,30h. Já mám končit ve 14,00h - to znamená, že případný úklid mám na starost sama. Kdy Mám dělat přípravy? A to nemluvím o tom, že se žáky s mentálními poruchami vařím skoro sama a ještě je musím uhlídat a něco naučit. V rámci vyuky si mám i sama nanormovat ! Vedoucí školní jídelny jen nafasuje suroviny. Je toto možné? Může toto všechno po mě zaměstnavatel požadovat? Moc děkuji za odpovědi.

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

4x

Bude záležet na tom, co je uvedeno v pracovní smlouvě - nebo nemáte podepsáno něco, čemu se říká (říkalo) "pracovní náplň"?

iz*
hodnocení

3x

Dobrý den, paní Hanko,

podle mne jde o dva až tři druhy práce, na které byste měla mít uzavřeny samostatné smlouvy. Zaměstnavatel by Vám měl pro každý druh práce stanovit samostanou pracovní náplň.

Další možnost by byla pracovní smlouva na práci učitele odborného výcviku a dohoda/y o pracovní činnosti (DPČ), případně dohoda/y o provedení práce (DPP) na přípravu snídaní + svačin a na úklid.

Přímá vyučovací povinnost učitele odborného výcviku činí 25 až 35 hodin týdně (viz příloha Nařízení vlády č. 75/2005 Sb. »Týdenní rozsah přímé pedagogické činnosti« → odkaz níže). Jestli Vám zaměstnavatel stanovil 35 hodin, mělo by být zbývajících 5 hodin určeno na přípravy, administrativu apod. → prostě na práce související s odborným výcvikem (nikoliv na přípravu snídaní a svačin). To Váš zaměstnavatel porušuje.