Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Studentský život po 26. roce - prázdniny?

Od: kristynaf odpovědí: 1 změna:

Dobrý den,

příští rok v květnu mi bude 26. let. Shodou okolností si prezenčně budu dodělávat poslední rok bakalářského studia učitelství matematiky a ZSV (předtím jsem dostudovala bakaláře učitelství pro mateřské školy; bohužel jsem pozdě zjistila, že matematika je mi bližší a tak chci mít otevřené dveře budoucnosti pro kombinované magisterské studium matematiky a potřebuji toho bakaláře dodělat). Předpokládám, že státnice mě potkají asi v červnu.

Co všechno mám platit?

Zdravotní pojištění - jestli chápu bych měla platit od června.

Sociální pojištění - je lepší platit nebo neplatit?

Ideálně bych hned po škole nastoupila do práce, ale abych byla aspoň trochu v oboru, čemu jsem se vyučila, tak čekám, že nabídka práce se přižene až koncem srpna, jak jsem obecněji vypozorovala. Hold školy a školky se otvírají až v září...

Jedná se mi také o prázdninovou situaci, kdy několik let jezdím dobrovolničit na tábory (nikdy nic nevydělám, skoro nic neutratím). Je možné být nahlášená na ÚP a jet dobrovolničit nebo těchto aktivit mám předem zanechat? Změní se v některé z těchto variant (když budu doma jako pecka, nebo když budu na táboře) to, jak vysoké a jaké poplatky budu státu odvádět, než najdu práci ideálně v učitelském sektoru?

Pracovat jsem zkoušela při studiu, ale víc než pár hodin týdně při studiu nezvládám, takže občas nějaká činnost na DPP. Může mi to nějak k něčemu pomoci? Někde jsem cosi četla o podpoře, ale do toho jsem se asi taky zamotala...

Předem děkuji za odpověď.

1 odpověď na otázku
Řazeno dle hodnocení

skola
hodnocení

0x

Stát se uchazečem o zaměstnání na ÚP není povinnost. ÚP je pro ty, kteří chtějí a popřípadě mohou ihned nastoupit do zaměstnání, což u vás není možné neboť budete tábořit. Tak se tam po škole nehlaste.

Zdravotní pojištění si zaplatíte, sociální opět není povinné.

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: