Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak se bránit ředitelskému napomenutí (důtce)

Od: dutka odpovědí: 5 změna:

Dobrý den,

prosím o radu, jak se bránit ředitelskému napomenutí. Ve třídě byla inspekce a další týden si mě zavolal ředitel, že inspekce měla k mému chování výhrady a že to vrhá špatné světlo na školu a že mi udělí ředitelské napomenutí. Nejsem si vědoma žádného nevhodného chování, šla jsem za učitelkou, která nás měla v hodině, kde byla inspekce a ta mi řekla, že sama neví jak jsem se nevhodně chovala. Ředitel mi to taky nevysvětlil, jen mně doporučil návštěvu psychologa :(. Musí škola rodičům dát přesný popis mého nevhodného chování, dá se někam odvolat proti napomenutí - zatím ještě neví,m jestli je to jako důtka, nebo něco jiného. Prosím o radu. Děkuji

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

5x

Při stížnostech žáků na chování pedagogů a postupy školy si často v duchu myslím, že realita byla úplně jiná, než je popisováno. I zde si myslím, že přinejmenším tušíte, co se v hodině dělo.

Možná jste celou hodinu psala a četla SMS, možná jste si dloubala šušně, možná jste nadzvedáváním sukénky sváděla inspektora.

Jako rodič bych se důvod pokárání nejraději dozvěděla od dítěte. Pokud by mi nic závažného nesdělilo, zřejmě bych se v konečné fázi ptala na podrobnosti ředitele. Nekonkrétní doporučení návštěvy psychologa by mi nestačilo. Ostatně i psycholog by měl při první návštěvě vědět, na co se má zejména zaměřit. Pokud ředitel podrobnosti neví, ať se ptá inspektora.

hodnocení

3x

Vyžaduj konkrétní odůvodnění, za co jsi důtku dostala (nevhodné chování je obecné, nelze jím důtku odůvodnit). Pokud se ti toho konkrétního odůvodnění nedostane, popř. pokud je nepravdivé a lze to prokázat, pak se pokusit o změnu rozhodnutí ředitele, popř. si stěžovat zřizovateli školy. Pochopitelně pokud jsi nezletilá, musí tě zastupovat rodič/e.

liska5
hodnocení

3x