Známka na vysvědčení - jak počítat

Od: ® odpovědí: 24 změna:

Zajímá mě váš názor, pokud je někdo z vás učitel, tak tím spíš :). Moje dítě chodí do 3. třídy, má diagnostikovanou poruchu pozornosti, takže se občas stane, že "vybouchne" při písemce, zvlášť když předem neví, že je to na známky. Prostě se nepřiměje k maximální soustředěnosti a podle toho to pak vypadá *bzum*. Zatím má v matematice tyto známky: z velkých písemek (souhrnná opakvání) 1,1,2,1,1,1,1 a z menších písemek 2,3-,1,1-,3.

Jak byste tohle dítě klasifikovali na vysvědčení? Aritmetický průměr známek vychází 1,58333.

24 odpovědí na otázku

 

 


9x
avatar jethro

Každá známka má jinou váhu, důležitý je i trend. Pokud je prospěch takříkajíc "na hraně", učitel zohlední vše a rozhodne podle vlastního uvážení. Nicméně jednička nebo dvojka - obojí jsou dobré známky. Rozhodování mezi 4 a 5 by bylo napínavější.

btw za našich mladých let nic takového jako diagnostikovaná porucha neexistovalo, resp. nebral se na ni ohled. Což je v zásadě správné - v praktickém životě to bude také tak. Nebo když vás číšník natáhne o padesátku, blahosklonně to necháte být, protože má diagnostikovanou dyskalkulii a poruchu pozornosti?


S vaším náhledem na poruchy učení v zásadě souhlasím, žádné úlevy ve škole nežádám, naopak dítku vysvětluji, že se musí naučit samo se sebou pracovat. Tedy zabrat, když je třeba, a "vypnout", až když to nevadí. Na vyšetření jsme byli na žádost učitelky z 1. třídy, aby věděla, jak s naším dítětem pracovat. Já návod nepotřebuju, má to po mně *smich*.

 


4x
avatar clayman

Myslím, že to nemůžeme dost dobře spočítat. Pokud by přihlížel především na velké písmenky byla by to jednička, čistý průměr jste si sama spočítala na dvojku. Obě známky jsou naprosto v pořádku a dítě by za ně mělo být pochváleno. :)


Pochvala je jasná, zvlášť když vím, že ty "slabší" známky jsou vyloženě z nepozornosti, za kteroou tak úplně nemůže ;)

 


1x

Ono vždycky je to hlavně o tom učiteli. Aritmetický průměr v potaz moc neber. Učitel by měl zohlednit schopnosti žáka, snahu, další okolnosti. Já učitel nejsem, ale dal bych za tyhle známky jedničku. Pokud bych viděl určitej handicap žáka a přitom jeho velkou snahu, svědomitost, atd... určitě bych ho hodnotil jinak, než žáka, kterej má na matiku dar od Boha, ale nenosí domácí úkoly a v hodinách po dopsání úkolu posílá esemesky.
Jenomže učitelů s rozumným lidským přístupem je pomálu. Naše dítě je v šestce a jeho matikářka je něco, co by mělo být naloženo v lihu v kabinetu kuriozit...


Poslední věta pobavila *smich*

To nebylo úplně účelem... :-D Ale kdybys jí znala, pochopila bys, že ta by měla pobírat prachy od Renaultu coby jeho chodící logo... :-D

Největšími experty na to, jak učit, jsou vždy rodiče *ironie*

 


1x
avatar iz

Průměr známek je jenom orientační a jenom jedním z kritérií při stanovení poleoletní nebo výroční známky. Kromě různé váhy známek, kterou zmiňuje Jethro, vstupuje do hry i práce v hodinách, domácí úkoly, příprava do hodin, a další věci. Záleží i na rozložení známek v průběhu pololeletí. Jestli byly jedničky spíše k začátku a trojky spíše ke konci, může být výslednou známkou ta "horší".

Kdybych měla vycházet jenom z průměru, dala bych dvojku.

Poznámka: Zaráží mne, že syn neví, že některý test nebo některá písemka bude na známky. O tom jsem žákům vždycky říkala předem.


doplněno 29.05.18 15:40:

S jistou shovívavostí bych souhlasila v první, max. druhé třídě. Od třetí (radši už od pololetí druhé) třídy by si děti měly zvykat na běžný způsob hodnocení.

Vzpomínám, jaký šok pro nás kdysi byl přechod z prvního stupně na druhý → známky šly některým žákům až o dva stupně níže...

Já jsem písemky hlásila všechny, nehlásila jsem jenom "pětiminutovky", o kterých žáci věděli, protože jsme je psali (skoro) každou hodinu.

Nevím, kde jsem vzala syna, když píšete o dítěti...


Práce v hodinách snad OK, razítka za aktivitu. Trend známek - obě trojky jsou z malé prověřovací pětiminutovky bezprostředně po probrání učiva, aby se vidělo, zda žáci pochopili. Z následných písemek na stejný jev už má jenom jedničky. Domácí úkoly odevzdává, pomůcky nosí...


Máme předem hlášeny jen větší písemky typu čtvrtletka.

 


0x
avatar martincakl

Já bych to bral tak, že ty známky jsou celkem hezké a netřeba stresovat ani sebe, natož dítě.

A v reálném životě si za známky nic nekoupí.

Já bych se jako potencionální zaměstnavatel (kdybych hledal zaměstnance) na známky vůbec neptal, ty jsou mi zcela ukradené (zvláště v dnešní době). Zajímá mne pouze, co dotyčný umí a zná. A to zjistím po 10 minutách hovoru i bez toho, abych se byť jedenkrát podíval letmo na vysvědčení uchazeče o práci.


To je pohled dospělého, děti to to vidí jinak, srovnávají se se spolužáky. Dvojku na vysvědčení jich ve 3. třídě zase tolik nedostává a v porovnání s někým, kdo dostane na vysvědčení 2 se známkami mezi 2-3, by tu svoji vnímalo jako křivdu. Podle mě oprávněně, když vím, že učivo ovládá.

@Sasanka, to je věc pohledu. Znám vyučující, kteří jedničku nedají žákovi s průměrem horším než 1,0. I oni mají pravdu → jak by k tomu přišli ti jedničkáři?

Podle mne je průměr nad 1,25 už na dvojku. (Pokud bych musela vycházet jenom z průměru.)


No, mně přijde, že v těch nižších třídách se to bere trochu jinak. Učitelé na vysvědčení ještě nechtějí dávat ty vysloveně ošklivé známky, tak dětem trochu přilepšují. Jenže potom čtyřkař dostane trojku, trojkař dvojku a dítě mezi 1-2 taky dvojku, aby se nekřivdilo jedničkářům... U klasifikace 2 vzniká obrovské rozpětí reálných znalostí. To je pak docela demotivující, protože do toho dvojkového rozpětí by se průměrně chytré dítě vešlo i bez učení. V tom vidím problém, jinak jsou to jen známky.

 


0x

Podle těch známek je to celkem jasná dvojka. Nejen kvůli aritmetickému průměru, ale i kvůli tomu rozpětí.

Jo a jinak diagnostikované pseudoporuchy, ADHD a podobné triky jsou jen výmluvy. Jestli chce jedničku, musí prostě zamakat ještě trošku víc, i když se mu zrovna nechce.


Evidentně o poruchách učení vůbec nic nevíte. ;)

Taky se vyjadřujete dřív, než dočtete celou diskuzi, neboť jasně popisuju, že NEJSEM zastáncem úlev. Z toho důvodu nemáme individuální vzdělávací plán (i když bychom na něj měli nárok), ani asistenta. Makáme.

@dominikbnp - diagnostikované pseudoporuchy, ADHD a podobné triky jsou jen výmluvy. Jestli chce jedničku, musí prostě zamakat
Víte - já vám strašně moc přeju, že můžete tohle tvrdit s takovou rozhodností.

 

sasanka: Neřekl jsem, že Vy chcete nějaké úlevy. Váš postup naopak chválím. Ale jinak, a to je hlavně už pro jedubabicka, co jsem napsal, napsal jsem a nebudu o tom dále diskutovat. Děkuji za pochopení

 


0x

Nejblíž je to ke dvojce. Přeci jen to už je třetí třída, kde už nejsou známky tolik motivační. Učitel ho vidí v hodinách, jeho aktivitu, snahu, rychlost, spolupráci, možná i úpravu, a tendenci za poslední dobu / ke zlepšení či zhoršení/..To vše ve finále bude brát v potaz. Jinak na ten handicap je na tom dítě celkem dobře.

dominikbnp, mám takový případ v okolí. Je to tak. Nejsou to výmysly a je to dřina s takovým dítětem.

Pětiminutovky nemohou mít takovou váhu jako velké písemky; nám ve škole počítali čtyři známky z pětiminutovek jako jednu známku ze čtvrtletní. Já to vidím na jedničku.


Já si taky právě myslím, že by neměly mít všechny známky stejnou váhu, lepší by bylo počítat vážený průměr, ale paní učitelka používá aritmetický. Uvidíme, jak to nakonec dopadne, třeba se to ještě zhoupne na jednu či druhou stranu, do konce pololetí jsou ještě 3 týdny.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2020 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]