Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Chci poprosit o radu.
Jsem studentkou pedagogické školy na praxi v družině. Součástí mé praxe je zároveň vedení pedagogického deníku, který slouží k zaznamenávání jednotlivých dnů a přijde do rukou pouze mně a následně mé paní učitelce. Ráda bych do něj přidala i pár fotek, na kterých jsou děti při různých tvůrčích činnostech či školních akcích, ale nový zákon o ochraně osobních údajů mi situaci komplikuje. Napadlo mě, že bych si sama vytvořila žádost rodičů o povolení zpracování údajů - tedy pouze fotek. Neví někdo, jak by takové povolení mělo vypadat, aby bylo platné?
Předem moc děkuji za rady.
Doporučuji shlédnout, popřípadě přečíst zpravy.idnes.cz/...
" My říkáme, že takzvané reportážní fotografie, například fotografie ilustrující činnost školy, nejsou zpracováním osobních údajů, protože tam děti nejsou identifikovatelné nebo jen obtížně, tudíž není důvod vyžadovat zpracování osobních údajů,"vysvětlil v Rozstřelu s tím, že pokud jde o reportážní fotografie, nelze hovořit o zpracování osobních údajů.
Zveřejňování fotek (týká se školek a škol) lze ošetřit souhlasem rodičů. Nestačí však při nástupu do školy jejich podpis a větu: Souhlasím se zveřejňováním fotografií mého syna, ale v souhlasu by mělo být uvedeno dále i místo, kde se bude zveřejňovat, účel zveřeňování a po jakou dobu budou fotografie zveřejňovány v případě, že již dítě ve škole nebude.
@Polelan, školy musí mít pověřence. Není však nutné, aby každá škola měla vlastního pověřence, může např. využívat pověřence svého zřizovatele (obce).
Pokud na fotografii se nachází několi lidí, problém v tom není, pokud nenapíšete jména těch lidí. Pokud jde o fotografie 1-2 lidí je třeba aspoň ustní souhlas, pokud jde o fotku z výletu celé školy problém v tom není. Jde o ochranu osobních údajů, nikoli buzeraci škol, obcí atd. Samozřejmě nesmí to být urážlivá fotka a pokud by chtěli například rodiče stáhnutí té fotky z jakéhokoli důvodu, tak pak tu povinnost máte.