Nejste přihlášen/a.
Dobry den, chtěl bych poradit.
Mám soutěžit za školu ale ja nechci.
No a ja jsem řekl učitelce že pujdu.
A ja bych se chtěl stoho vyvliknout.
Co má dělat?
Dobrý den, neuvádíte, o jakou soutěž se jedná. No, můžete paní učitelce třeba říci, že se na tu reprezentaci školy necítíte nebo si nevěříte či se toho bojíte - jedno z toho bude asi pravda, tak nebudete ani lhát. Hlavně to řekněte včas, aby Vás někdo nahradil. Zdravím!
Sliby se mají dodržovat (příště radši nic neslibuj). Teď zajdi za paní učitelkou a po pravdě jí řekni, že se soutěže zúčastnit nechceš (nevymýšlej si žádné výmluvy → nelži).
Původně jsem chtěla napsat to, co @KapkaNadeje, abys slib dodržel a příště nic nesliboval, ale pak mi to přišlo zbytečně "tvrdé".
Ahoj,
nepíšeš nic o důvodech, proč sis to celé rozmyslel. Ale ať už byly jakékoliv, zkus se na celou věc podívat jinak. Taková soutěž je docela dobrodružství. Může se ti nedařit a celé to tam zbabráš, ale může se stejně dobře stát, že skvěle obstojíš, zazáříš, prostě zažiješ chvíle, kdy všichni kolem uznají, že jsi v něčem dobrý. Byla by škoda se o to připravit. Pokud jde o soutěž mezi školami, určitě se potkáš se zajímavými lidmi, kteří jsou podobně zaměření a jsou v tom podobně dobří. Třeba navážete přátelství. Dej tomu šanci. Dej šanci sobě v něčem vyniknout. A pak... slíbil jsi to. Hmm, to bys asi měl dodržet. Pokud jsou ale tvoje důvody vážné, určitě za paní učitelkou zajdi a otevřeně jí to vysvětli. Bude ale určitě zklamaná, protože v tebe vkládala důvěru a věděla, proč tam chce vyslat právě tebe.
Je takové rčení: "Čestný člověk vždycky splní slib, rozumný nic neslibuje."
Vysvětlit se dá leccos, "vyvlíknout" se je tak trochu nefér vůči tomu, komu jsme slíbili. Buď tedy na rovinu paní učitelce sdělit, že "nechci", nebo zatnout zuby, jít soutěžit a pamatovat si pro příště. Třeba už jen proto, že většinou ty výmluvy vyplavou.