Nejste přihlášen/a.
Ahoj, jsem v 6 třídě ZŠ a bojím se zda mě příjmou na SŠ.V 1,2 jsem měl samé jedničky, ve 3. jsem měl 2 dvojky ve 4. jsem měl 5 dvojek a v 5. jsem měl 2 trojky a 3 dvojky, někteří mi říkají že mám průměrné známky ale rodiče pořád nejsou spokojení, říkají mi že takhle mě na SŠ nevezmou, tak se učím třeba 7 hodin týdně. Tím nechci říct že je špatné se učit hodně ale potom nemám tolik času na koníčky a kamarády. Co si myslíte vy?
Souhlasím s Matrixem, ale i s tvými rodiči.
Pro přijímací řízení budou rozhudující prvního i druhého pololetí 8. třídy a prvního pololetí 9. třídy. Ovšem trojky na první stupni podle mne nejsou moc dobrý výsledek.
Učení 7 hodin týdně mi přijde celkem dost. Chtělo by to se naučit dávat pozor ve škole (většinu se naučit už při vyučování) a doma už si spíše opakovat.
Samuraji, předpokládám, že se učíš, protože chceš mít dobré známky. Zkus spíš na každém učivu/předmětu najít něco zajímavého - půjde to pak mnohem líp a nebudeš muset na tom pracovat tolik hodin. I já si myslím, že průměrný žák by si měl až na občasnou výjimku poradit s učivem během hodin, případně doma zopakovat formou domácího úkolu nebo si jen připomenout, co se vlastně dělalo. A nedoporučuji Ti házet učivo teď za hlavu jen kvůli tomu, že jsou známky z 8. a 9. třídy důležitější - veškeré učivo z těchto ročníků navazuje na učivo předešlé.
Zkus prozatím pravidelně dělat toto: Když přijdeš domů (a v ideálním případě si dáš pauzu na jídlo a tak podobně, např. 1 hodinu), sedni si a zpaměti popřemýšlej, co jste ten den ve škole dělali. Připomeň si, co jste dělali a v čem učivo spočívá. Například: 3. hodina matika - jak se to počítá? Jaký je tam vzoreček? Co musím udělat, abych dostal výsledek? Jak se to rýsuje? (Schválně jsem začala "3. hodinou", nemusíš jít popořadě od 1. hodiny, nech mozek pracovat s tím, na co si vzpomene nejsnáze.) Pak 1. hodina čeština - co jsme dělali? Jaké je pravidlo? Kdy píšu i a kdy y? Jaké chyby jsem měl v diktátě? Pak 4. hodina příroďák - tam jsme dělali savce, co jsem se o nich dneska dozvěděl? Na co pak učitel upozorňoval? a tak dále, a tak dále, celý den hodinu po hodině. Když nevíš, otevři sešit nebo nalistuj učebnici a pracovní sešit. Nemělo by Ti to celé trvat déle než 15 minut a jako učení by to opravdu mělo stačit. Jestli u téhle metody opakování učiva vydržíš, dej mi po pár týdnech vědět, jak to dopadlo
Troufám si tvrdit, že na SŠ Vás takřka s jistotou vezmou. Školy jsou financovány ,,od kusu´´ takže vezmou prakticky kohokoliv, kdo ji jen minimálně projeví zájem. Mám syna na SŠ a troufám si tvrdit, že laťka je nastavena neuvěřitelně nízko. Pokud máte skutečně ten přístup, že se do vyučování učíte a připravujete se, tak bych neměl obavy.
7 hodin týdně na první stupen je dost,známky máš vydřený a ještě průměrný, rodiče z tebe chtějí mít středoškoláka nebo možná i vysokoškoláka. Ale na tvém místě bych je pomalu začal přesvědčovat, že není nic špatného se vyučit a být v tom dobrý, o platu ani nemluvím. Jsi manuálně zručný? Asi si to ještě neuvědomuješ, ale kdyby jsi byl na střední, tak se v tvém případě budeš učit i 7 hodin denně, a pak z tebe zbyde jen človíček s depkou. Chápu tvé rodiče, asi všichni jsem dělali stejnou chybu, dostat ze svých dětí co nejvíc, za každou cenu, ale ne každý na to má. Bohužel i školy s učebními obory mají takovou zvláštní pověst. Ale pro mladého člověka jít jen do školy, odpoledne ze školy a na nic víc nemět čas se podepíše nejen po fyzické stánce např. tloustnutí, ale i psychické. Kamarádi, volný čas, sport se tam musí taky někde napasovat. Spousta rodičů dá přednost tomu, aby jejich syn byl na střední, sice mezi nejblbšími, ale lepší než být hvězdou na účnáku. A to je špatně. Už ted sedíš sám, nezačínáš se od kamarádů oddalovat?
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.