Nejste přihlášen/a.
Ahojte lidi! Momentálně studuji na VŠ prezenčně obor který mě nebaví. Proto si budu podávat přihlášku na jinou VŠ, ale přemýšlím zda mám jít znovu na prezenční nebo radši jít na kombinované studium. Už mě nebaví sedět celý den v lavici. Radši bych si našel brigádu a vš studoval dálkově. Myslíte, že je to blbost?
Jako největší blbost mi připadá to, když někdo studuje vysokou školu, ačkoli ho nebaví "sedět v lavici", není studijní typ, nezajímá se o ten obor, mění školu pomalu každý rok, protože nic pro něj není to pravé, a studuje nejspíš jenom proto, aby nemusel pracovat a/nebo aby měl titul. Jestli je to tvůj případ, tak se na školu úplně vykašli a jdi do práce.
Ale jestli tě studium skutečně baví, zajímáš se o obor a chceš se mu do budoucna věnovat a být v něm dobrý, tak bys měl studovat prezenčně, protože takové studium je opravdu full-time job, vyžaduje mnoho píle a úsilí a rozhodně není zadarmo.
Dobrý den, u kombinovaného studia asi nebudete mít status studenta... A není není jednoduché skloubit práci a učení. Je to poměrně hodně náročné. Po práci se ještě učit. Navíc i do kombinovaného studia budete muset docházet na konzultace. A dají vám z práce volno? Na to všechno je třeba myslit. No času už moc nemáte, konec února bude za chvíli.
Podle mne to bude záviset na oboru studia. Některé obory se dají zvládnout souběžně se zaměstnáním, jiné jsou náročnější a zaměstnání byste vedle nich nezvládl.
Status studenta některé VŠ pro některé obory přiznávají i v případě kombinovaného studia, ale ne všechny.
Asi nejsnazší byste měl najít si zaměstnavatele v oboru, který byste chtěl studovat. Po uzavření písemné dohody se zaměstnavatelem byste měl nárok na studijní volno minimálně v rozsahu stanoveném zákoníkem práce. Je ale možná i dohoda o tom, že zaměstnavatel poskytne volna více.