Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Dali byste pětku?

Od: majky* odpovědí: 29 změna:

Dobrý den :)

Mám menší problém na střední škole.

Naše učitelka říkala, že 5 dá od průměru 4.30 a já mám průměr 4.29 a dala mi bohužel za 5 :(

Co myslíte? Zasloužím si jí? Nebo mi měla dát ještě za 4, když je 5 až od 4.30.

Děkuji :)

 

 

29 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

majsterjoe*
hodnocení

5x

co říkala ještě nemusí nic znamenat. Průměr není vše. Učitel musí přihlížet i na to, jak se daný student připravuje, jak se učí, jak se snaží, poslouchá a plní své povinnosti. Bohužel to tak je.

Do průmšru 4,30 bych dal za 4. Ale to bych tě musel znát.

majsterjoe*

Neřeš pětku v pololetí a snaž se na konci roku výtáhnout, a danou známku sniž na 3. To bude úspěch.

 

figurek*
hodnocení

5x

Se mi nazdává, že průměr 4,25 se dostane za známky 5+5+4+3. Z čeho máš ty pětky? Jestli jsou ze čtvrtletních písemek a čtverka je ze zkoušení u tabule, tak se nediv.

My jsme na průmce měli kantora a ten dával i šestky. To není fór, ale fakt. Kdo nasekal do čtvrtletní práce tolik chyb, že ani pětka nestačila, ten dostal šestku.

 

hodnocení

4x
avatar jmlc

Tak na střední škole jsme se učili termín "dali byste" - ale to "byjste" je tak zažitý...

Na škole on-line máme seznam známek dětí s různou vahou známek - tj. čtvrtletní práce váha 1, vyvolání např. 0,8, mini test 0,5. Průměr všech známek je "hloupost". Moje žena přiklání větší váhu aktuálním znalostem - tj. pokud byly špatné známky na začátku a nyní se zlepšujete, průměr z pětky je díky posledním známkám spíše k 4, pak není problém dát za 4.

Zasloužíte si ji? Měla vám dát něco jiného? - Co tak zeptat se přímo paní učitelky. Možná je to kvůli tomu, aby 4 v pololetí neznamenala pokles zájmu a 5 na konci.

 

hodnocení

4x
avatar jethro

Kromě průměru se hledí i na trend. Je rozdíl dostat 5 5 4 3 nebo 3 4 5 5. V prvním případě bych ti dal šanci, ve druhém případě ne.

 

hodnocení

3x
avatar kapkanadeje

Zdravím. Dostal jste známku dle zásluh. Paní učitelka usoudila, že si 4 nezasloužíte. Co si o tom myslíme my zde je úplně jedno. Zaberte, ať si známku zlepšíte.

 

hodnocení

3x
avatar amper

No, jestli je ta pětka z češtiny, tak "by jsem se" bych se, být učitelkou, taky neohlížel na matematický průměr. Doplňující matematický dotaz: Kritérium je skutečně 4,30 nebo ve skutečnosti 4,3?


doplněno 23.01.18 16:29:

Taky je důležité, jak vypadají jednotlivé známky. Průměr 4,29 vychází z 30/7, což může být 5x5, 4, 1...

A kde vzal ten špatný žák 1 (no v lepším případě měl štěstí, v horším to opsal...). To netvrdím, jen se vžívám do role učitelky. Někteří učitelé vyznávají systém, že každý má nárok na den blbec nebo den, kdy vyhraje v loterii a nejlepší a nejhorší známku, coby lokální výkyv neberou v potaz. Potom to jedna dobrá známka nezachrání (je nutno vydržet a v dalším pololetí dokázat, že to nebyla náhoda)


doplněno 23.01.18 16:39:

Tak to po sobě čtu a "češtin" taky pláče. Že já si pouštěl ústa na procházku *hi*.

 

eulalie*
hodnocení

3x

Dobrý den. Pokud učitelka průměr 4,29 zaokrouhlila na 4,3 - tak pak jí to samozřejmě vyšlo na tu pětku. Pro vás by to mělo být signálem se začít do školy více učit, abyste si tu pětku opravil.

 

sebod*
hodnocení

2x

Výsledná známka NENÍ průměr všech Tvých známek. Zohledňuje se tam plno dalších aspektů. A hodně učitelů dá v pololetí horší známku jen proto, aby student přidal a na konci měl známku lepší.

 

hodnocení

2x
avatar naufrago

Když jsem na vysvědčení dávala 5, vždycky jsem se ptala: Jsou znalosti a dovednosti žáka NEDOSTATEČNÉ? Pokud ano, dostal ji, průměr neprůměr. Když ne, kuli jsem nedala. Ale sebod má pravdu, že občas je třeba se uchýlit v pololetí k varování.

Kulí jsem na vysvědčení rozdala pár, ale nikdo mi je nikdy nevyčítal. I když je hodnocení oprávněné a nebo je v tom trocha toho varování, vždycky žáka nakopne k něčemu, co by bez té známky neudělal. Ať už to je reparát nebo větší snaha v příštím pololetí. A proto to bylo dobře, že ji dostali. Maminka jednoho žáka mi po roce nebo dvou děkovala. Ono se totiž spousta děcek prodírá školou se čtyřkami z milosti, ale pak na vyšším stupni vzdělání zjistí, že mají obrovské mezery, které už nedoženou.

Takže se ptejte sám sebe: Jsou Vaše znalosti a dovednosti nedostatečné? A nebo jsou dostatečné?

 

iz*
hodnocení

2x

Nemá smysl se cizích lidí ptát, jakou známku by ti dali jenom na základě průměru známek. Průměr známek je jenom jedním z kritérií pro výslednou známku. Buď ráda, že jsi nedostatečnou dostala teď v pololetí a snaž se své výsledky zlepšit natolik, abys na knci roku nemusela skládat opravnou zkoušku a nekazila si prázdniny.

Pokud ale trváš na tom, že chceš lepší známku už teď, musí tví rodiče do tří pracovních dnů ode dne. kdy se prokazatelně dozvěděli o výsledku hodnocení, písemně požádat ředitele o přezkum hodnocení. Potom budeš přezkoušena před komisí.

K odpovědi Naufrago: Já to vidím obráceně, jsou-li znalosti žáka dostatečné, obdrží dostatečnou. Nejslou-li dostatečné, ...

 

hodnocení

1x

Viděl bych to ještě za 4. Není lepší trochu máknout a nemít tyto starosti?

majky*
hodnocení

Právě, že jsem mákl... Psali jsme 3x test, ale bohužel to dá až na druhé pololetí :(

 

bublanina*
hodnocení

1x

Otázka zní: Zasloužím si ji? (ji se píše krátké i, přece myslíš TU pětku, ne TÚ ;)) To tady nikdo neví, nejsme tvoje učitelka. Když ale operuješ s čísly, máš naprostou pravdu, pokud si myslíš, že za průměr 4,29 by měla být výsledná známka 4. Ano, měla. Teď je tu ovšem jiná věc - jde o prostý průměr, nebo tzv. "vážený", kdy je jednotlivým známkám přidělována různá váha (jinou váhu má čtvtrletka, jinou třeba splněný domácí úkol). Tady se výpovědní hodnota průměru vytrácí. Co myslíte? Myslím, že nejlíp uděláš, když s pětkou na vysvědčení nebudeš souhlasit, odvoláš se k řediteli, on nařídí do deseti dnů komisionální přezkoušení a tříčlenná komise pak důkladně prozkoumá, na jakou známku skutečně máš. Tak budeš mít výslednou známku objektivně potvrzenu. Navíc to má i jeden důležitý vedlejší efekt - že se třeba na danou zkoušku budeš připravovat a zároveň se zanedbané učivo i trochu doučíš. A to přece není k zahození. No ne? ;)

 

fakt
hodnocení

0x
Typické učitelky, u nás dala učitelka s průměrem 2,1 3 a odůvodnila to tak že ústí projev je mezi 3-4 tak proto horší
majsterjoe*

Co si typicky pamatuji já, často se písemka dala opsat a pak z toho byla dobrá známka. Co na tom, že o tématu písemky, o tom daný student nic nevěděl. To se ovšem jednou za čas projevilo nenahlášenou písemnou prací, nebo ustní zkouškou.

 

ht*
hodnocení

0x

Já bych dala za pravděpodobně za 4.Záleží na chování žáka, pokud mu to nejde, ale snaží se ,pak je 4 v pořádku. Od toho průměry jsou.

iz*

Chování žáka souvisí s vědomostmi druhotně.

Nevhodné chování se hodnotí sníženým stupněm z chování, případně napomenutím či důtkou,

nikoliv horší známkou v některém předmětu.

Do výsledné známky se sice promítá i snaha a přístup k povinnostem, práce v hodinách apod., ale samo o sobě to nestačí. Na dostatečnou by měly znalosti být alespoň dostatečné.

 

ja*
hodnocení

0x

Já bych řekla, že to má být 4.

 

hodnocení

0x

Já bych vám pětku dala. Protože je pololetí a pokud se žák "nevzpamatuje" velmi rychle, potáhne se to s ním a na konci školního roku bude ještě hůř. Pokud začnete pořádně makat, na konci roku to bude lepší a s pětkou jen v pololetí žádný reparát neděláte.

 

culdabulda1*
hodnocení

0x

proč to neřešíte s ředitelem, nebo nějakou učitelskou či rodičovskou radou a nežádáte o přezkoušení? Tak by to asi bylo správné !

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

ve skole nejde jen o prumery, i kdyby ti vychazelo 4,20 a mel si to totalne na haku tak bych ti flaknul 5

je smutne ze resis prumer 4,29 a 4,30 a nepremyslis o tom ze by bylo lepsi se trosku ucit, ono totiz te ucitelce je fuk jestli skoncis s trojkama nebo petkama

 

 

hodnocení

0x
avatar magdon

[ Obsah příspěvku byl skryt moderátorem @kapkanadeje z důvodu porušení pravidel poradny. ]

výtka
Upozornění od sys kapkanadeje 23. 01. 2018 19:41:08
Nadpis byl opraven..

V tom případě ale taky vymažte všechny odpovědi a komentáře, které na ten chybný nadpis reagovaly. Takhle totiž ztrácejí smysl. *bzum*

sebod*

Kapko Proč byl opraven? Domnívám se, že ten chybný nadpis o ledasčem vypovídal !

výtka
Upozornění od sys kapkanadeje 23. 01. 2018 20:49:38
Prioritou je však dotaz, nikoliv nadpis dotazu. Respektujme to, díky!

Třeba moje odpověď pak vypadá dost divně :(

sebod*

Nojo, ale ten nadpis mohl ovlivnit mínění rádců. Zda 4 nebo 5. Já, když bych se ptala jako tazatel tady, tak bych si dala setsakramentsky pozor, abych neudělala chybu. Pravopisnou chybu. Což už, je opraveno...

Ještě dodám - Tazatelova otázka zněla jasně: "Co myslíte? Zasloužím si jí?" (tedy tu 5). Na nic jiného se tazatel neptal. Takže moje odpověď: "Zasloužíte" nijak neporušovala zádné z prvidel poradny. A když to dovedu do extrému, tak to byla jediná odpověď, která na tazatelovu otázku skutečně odpovídala, takže pravidla porušují všechny ostatní.

Též chápu zásah Kapky jako nelogický. Ale k počtu otázek - do důsledku vzato, otázka nebyla jedna, ale tři (u jedné chybí otazník) ;).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]