Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
poraďte mi, prosím, jak vysvětlit páťákovi (tedy bez pomoci rovnice) úlohu typu:
Petr složil desetinu puzzle, Jana dvakrát víc, Martin o 40 kousků méně než Jana, maminka o polovinu víc, než Petr a na tatínka zbylo 565 ks. Kolika kousky je puzzle tvořeno?
Předem děkuji
Markéta
No já nevím, ale toto je klasický příklad na rovnici o jedné neznámé s výsledkem 1500 kusů. Nejde vám spíš o to, jak se k rovnici propracovat?
Zkusit se k výsledku "přibližovat"?
Např. si řeknu: co kdyby to bylo 1000 kousků. Pak by Petr složil 100, Jana 200ks, Martin 160 ks...
Když to nevyjde, zkusím větší/menší číslo.
Přibližovat se je možné shora i zdola , něco třeba jako když hádáte číslo - taky nepočítáte po jednom..
To je určitě dobrá cesta, ale zejména při testech může být trochu zdlouhavá. Každopádně díky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.