Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Absolutní hodnota čísla

Od: sebod* odpovědí: 11 změna:

Prosíííím. Prosím, místo kulaté závorky si domyslete znak pro absolutní hodnotu ;). (-31) (-18) - máme vypočítat. Co s tím? Ostatní příklady máme, protože tam je vždy mezi "závorkami" znaménko (+, -, . , :). Ale tady NIC není. Děkuji

 

 

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

1x
avatar jethro

nemyslí se tím násobení? Ve smyslu ab = a * b (Nebo je tam tečka jako znak násobení, kterou jste přehlídli :) )

sebod*
hodnocení

No, kluci. Právě že vnučka je 14 dnů marod, tak to doma doháníme. Takže učitelka bohužel nic nevysvětlí. A je to příklad z knížky, takže chyba při opisování nehrozí. A opravdu tam žádné znamínko nemají, právě ani tu tečku jako násobení. Tak to necháme bez výsledku :-D. Moc děkuji.

 

vilik*
hodnocení

0x
Nemaj to rozbitý?
Nechal bych to na pančelku, ať to vysvětlí.

 

hodnocení

0x

Je to prostě 558! Proto jsou ta čísla v závorkách, aby byla patrná jejich zápornost. To znaménko mezi závorkami opravdu není nutné, pokud není významem jiné než + - nebo : (/) A absolutní hodnota je vždy číslo kladné!

sebod*
hodnocení

No, v jiných příkladech v tom samém cvičení ale mají znaménko "." To mě právě zmátlo.


doplněno 04.10.17 22:09:

A Strejci, nejsou v "závorkách proto, aby byla patrná jejich zápornost, ale proto, že se jedná o absolutní hodnoty.

 

hodnocení

0x
avatar kartaginec
Nepřeceňoval bych bezchybnost učebnice, a v nich se vyskytují chyby. A řekl bych, že výraz
|-31||-18| nejspíš opravdu bude násobení. Nejsou v knížce výsledky?
sebod*
hodnocení

nejsou *plac*. Asi tam to znaménko bude chybět. Ale potom může chybět cokoliv - jak plus, tak mínus, dělení či násobení...

TkyY pravda


doplněno 05.10.17 15:36:

Pardon, taky pravda

iz*

Pokud si vzpomínám, je absolutní hodnota nezáporné číslo. (-31) → 31... (Ale možná se pletu a Kartáginec opraví.)

Ale stejne ten priklad nejak nedava smysl.

Vzdyt jakej je rozdil mezi |-31||-18| a -31(-18).

Chci rict, ze pokud je vysledek stale stejny at absolutni hodnoty pouzivam nebo ne, pak mi pouziti zrovna takoveho prikladu z pohledu uceni se pochopeni funkce absolutnich hodnot zkratka nedava smysl.

Jedine, ze by tam fakt melo byt neco jineho nez nasobeni (pripadne deleni).

maq

Rozdiel nie je. Je to ale cvicenie z ucebnice. A sucastou cvicenia je asi aj citanie a pochopenie matematickeho zapisu. :) Bude to nasobenie, operator nasobenia sa bezne vynechava. Delenie sa vyjadruje v ucebniciach matematiky zlomkom (teda, aspon za mojich cias, v dobe dnesnych plnofarebnych EU rychlokvasiek to moze byt inak).

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]