Nejste přihlášen/a.
Hezké sváteční odpoledne,
řeším dilema ohledně své studijní budoucnosti. Jsem přijat na VŠ obor biochemie, ale až teď jsem si uvědomil, že tento směr pro mě není vhodný. Psychologie mě vždycky zajímala, nechal jsem se ale odradit tradičním remcáním, že neseženu práci, takových jako já jsou mraky apod. Nyní je mi ale jasné, že laboratoř mě neláká, ba spíš děsí a studovat obor, o který nemám upřímný zájem není perspektivní.
Ale k mému dotazu: Nevím, jestli si vzít rok volna a připravovat se na přijímačky na psychologii nebo zda na biochemii nastoupit, podat si přihlášku na psychologii a po roce studium ukončit. Přece jen jsem více méně všestranný student, myslím že bych si nějaké znalosti z biochemie odnesl, jen nevím, jaký to má smysl; kolik toho z biochemie v psychologii uplatním. Co se týče biologického a chemického základu, tak ten už po maturitě mám.
Byl by mi někdo schopen poradit?
Předem moc děkuji
Moje rada: za b) je správně. Nastoupit na biochemii a dokončit ročník. Snažte se projít oběma semestry s dobrými výsledky. Prostě to zkuste. Není vyloučeno, že Vás některý povinný předmět chytne a zůstanete. Rok volna nevidím jako ideální řešení. Ztratil byste pravidelný režim studenta se vším, co to obnáší. V mezičase si můžete zkoušet svoje schopnosti a limity v kontaktu s druhými lidmi třeba jako dobrovolník. Pro studium psychologie je to dobrá průprava.
Já si myslím, že takový psycholog s přesahem do biochemie, který by měl aspoń trošku představu, co se děje v lidském mozku z toho ,,chemického" hlediska, to by mohlo být fajn obecně si myslím, že každá forma vzdělání člověka nějak obohatí a může pak vidět různé věci v nečekaných souvislostech.. nevím, jeslti to není představa naivní, ale myslím,že to tak je