Nejste přihlášen/a.
Dobrý den.
Mám necelý měsíc do zkoušek FCE a mám jednu pochybnost. Přijde mi, že nemám dostatečně natrénované eseje na tuto zkoušku. Kolik esejí by měl učitel studentovi zadat při individuální přípravě na tuto zkoušku - dejme tomu za 16 lekcí kdy jedna trvá 90 minut? Já zatím napsal pouze jednu což mi přijde žalostně málo a pomalu si chci stěžovat . Mezitím jsem měl za úkol napsat třeba i pár vět na procvičení slovíček či text na necelou stránku, ale nikdy (kromě jednoho případu) se nejednalo o FCE esej, která mě bude čekat v ostrém testu. Přijde mi, že se jedná o vážné pochybení učitele.
Děkuji.
To je špatné. Jestli bude esej ve zkoušce na 100%, tak by jich měl zadat víc.
Ale stejně si myslím, že když se seberete, napíšete pár esejí sám o sobě, tak Vám to pomůže víc než fakt, že šlo o "vážné pochybení učitele".
Jde mi o FCE "eseje" celkově.
Jak se mám jako sebrat a napsat eseje sám o sobě? To si to mám i sám zkontrolovat?
Copak je takový problém po napsání esejí požádat vyučujícího o jejich kontrolu? Já bych si k tomu k tomu ještě nenápadně posteskla, že je škoda, že v rámci studia nepíšeme více esejí...
Přesně tak, požádat o opravu (odmítnout opravdu nemůže). Omlouvám se, že jsem to nenapsala, připadlo mi to automatické.
Za svoje učení zodpovídám já. Když mi můj lektor na CPE první 4 lekce předkládal gramatiku a čtení (ve kterých dosahuju min. 80% bez jakékoliv výjimky), tak jsem mu řekla: "Mohli bychom v dalších hodinách dělat hlavně poslechy a mluvení? Dělá mi to problémy." Nedovedu si představit, že bych dál chodila na výuku, dělala to, co nechci, a pak si stěžovala, že se mnou lektor nedělal, co jsem chtěla.
Tazateli, já sama AJ učím a nejhorší je student, co přijde, posadí se a "teď se postarejte o to, ať umím anglicky". S takovými to nefunguje. Učí se on, ne já. On si určuje směr svého učení, on to tu vede, ne já. Já jsem facilitátor. Umožňuji učení, zprostředkuji znalosti, které nemá. Ale otěže v rukou má můj student. A výsledky podle toho vypadají
Trošku asi ano. Nevadí.
To, že odmítla kontrolovat psaní, to od ní hezké není. Když student sám vyvine nějakou aktivitu, tak nemůžu odmítnout, pokud toho nejsou fakt nálože. Já občas studentům, když to není 2x měsíčně, pomůžu i s napsáním formálního dopisu nebo sepsáním smlouvy do práce. Nezneužívají toho.
Moje studentka na češtinu (cizinka) mi 3x týdně přinese dopis nebo jiné psaní, naposledy asi 14 stránek cvičení na skloňování. Fakt si nedokážu představit, že bych odmítla.
Jestli se chcete na eseje připravit sám, jde to pomocí srovnávání. Nastudujte si, co o esejích píší v učebnicích a na webovkách (k FCE jsou toho kvanta), často mívají i špatně napsané eseje, kde Vás nechají najít chyby, abyste je nedělal sám. Pak jednu sepište sám a zkonzultujte ji se vzory a návody, tipy, které jsou v učebnicích. Zda jste postupoval dle pravidel. Jazyk Vám bohužel nikdo neopraví, ale o jazyk samotný až tak úplně nejde, spíš o to, aby ten útvar opravdu byla esej.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.