Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Sklenička ve vodě - ARCHIMEDŮV ZÁKON

Od: skolnik odpovědí: 3 změna:

Dobrý den, jmenuji se Adam a je mi 14 let.

Dostal jsem zadání od paní učitelky na fyziku jako přípravu na olympiádu, chodím do 7. ročníků. Zastavil jsem se nad jednim příkladem kde jde o skleničku ve vodě. Mám zde zjistit, v jaké hloubce pod hladinou bude dno skleničky? Zapíšu sem celé zadání a byl bych moc rád, kdyby mi to spíše někdo VYSVĚTLIL, abych si na to dokázal přijít sám. :)

Sklenička válcového tvaru o hmotnosti m = 150g, výšce h = 10cm a ploše dna S = 25cm2 plave částečně ponořená na vodní hladině.

a) V jaké hloubce pod hladinou bude dno skleničky? Skleničku budeme udržovat tak, aby dno bylo vodorovné.

b) Kolik drobných skleněných kuliček můžeme do skleničky nasypat, aniž by se sklenička potopila? Objem jedné kuličky je 33,5mm3 a hustota skla je (ró) = 2.500Kg/m3

Byl bych moc rád za Vaše vysvětlení, které mě k tomu navede, přeji krásný zbytek dne. Adam

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

Jak to říkal ten Archimédés?

hoststary*
hodnocení

0x

Jistě si znovu přeříkáte Archimedův zákon a budete se snažit najít vysvětlení těch trochu kostrbatých slov. Sklenička je nadlehčovaná silou, která se rovná hmotnosti kapaliny tělesem vytlačené.