Předbíhání od učitelů v jídelně

Od: Datum: 05.06.17 18:09 odpovědí: 49 změna: 07.06.17 06:54

Nedávno jsem začal chodit ve škole na obědy a rozčiluje mě její fungování. Naše střední nemá vlastní jídelnu, takže se chodí do jídelny v nedaleké ZŠ. Jídelna vaří sice dobře, ale je opravdu přetížená v počtu strávníků, takže opravdu prakticky vždy se stojí dlouhé fronty. Učitelé mají ale všichni zvláštní privilegia, takže přijdou a jdou beze slova rovnou k okénku, kdežto student, který už stojí 15 minut ve frontě, si ještě dalších 15 minut postojí. K tomu navíc učitelé jdou v botách přímo do jídelny a můžou mít sebou brašny, kabelky... ale studenti se podle školního řádu ZŠ musí jít nejprve přezout do šatny a odložit batohy a tašky, v zimě samozřejmě bundy a kabáty. V praxi to spousta studentů od nás dělá tak, že se vyzujou u vchodu, boty si dají do igelitky a do jídelny jdou v ponožkách, protože jednak se nikomu nechce neustále si přenášet pantofle ze školy do jídelny, a jednak ušetří spoustu času, protože nebudou stát takovou frontu. Pak je ale sranda, když člověk šlápne do omáčky, kterou vycmrndaly děcka ze základky. Dnes jsem hodně spěchal a ve frontě jsem dost nahlas řekl o jedné starší předbíhající učitelce, že baba zas předbíhá a mě kvůli ní ujede autobus. Ona mě ale slyšela a začala mi kázat, co si to dovoluju. Tak jsem jí to slušně řekl, že se mi nelíbí, že učitelé nestojí fronty a předbíhají, že bych se styděl předbíhat. Tak mi řekla, že jsem prý neuvěřitelně nevychovaný a drzý. Řekněte mi, co je na tom drzého, že jsem řekl slušně svůj názor? Navíc mám pravdu, je to prostě nefér, a to nemohla žádnými argumenty vyvrátit.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 05.06.17 18:19
avatar

Kumi, budeš se muset smířit s tím, že je to prostě tak. Nebudu ti vysvětlovat proč a zač a nač, ale je to tak. Vystuduj, staň se učitelem a budeš moci předbíhat taky. *hej*Nauč se hrát s kartami, které ti život rozdá!

Ohodnoceno: 2x
 
Od: kumi
Datum: 05.06.17 20:28

Jinými slovy - drž hubu a krok. Tenhle princip nemám rád a neuznávám ho. Nejsou argumenty, že?

Datum: 06.06.17 08:09
avatar

kumi-

- jakmile se narodíš, musíš začít držet krok a následně i hubu ! - a to v jakékoliv organizované společnosti - i pokud budeš žít ve společnosti nějakých anarchistů, nebo neadrtálců, či koho - i tam budou existovat pravidla - vůdci a poddaní, vyvolení a otroci - prostě není možné, aby si každý dělal co chtěl, protože by společnost nemohla fungovat ! - proto jsou čas od času revoluce, ve kterých se otroci vzbouří, vyvolené porazí - ale následně se stanou sami vyvolenými a "hra" pokračuje. Jinými slovy - jakmile se sám staneš třeba tím učitelem - i Ty budeš naprosto samozřejmě předbíhat, pokud Ti to pravidla společnosti dovolí.

A jak tady ostatní píšou - zde na Poradně to nevyřešíš - máte přece nějakou žákovskou radu, ředitele, rodičovskou radu, nebo co dneska všechno pro ochranu žáků existuje - tak to řeš tam - pokud ovšem nejsi natolik zbabělý, že se zmůžeš jenom na na anonymní remcání a nadávání učitelce !


doplněno 06.06.17 08:25:

- a nehledě k tomu, že v jakékoliv společnosti a komunitě platí jedno odvěké přírodní pravidlo, že "silnější vítězí" ! - jakobys to kolem sebe na každém kroku neviděl !

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.06.17 08:57
avatar
Uznavej , takhle to v zivote funguje vsude. Kdo je vys a nebo ma prachy , ten ma a bude mit vzdy privilegia. Ktomu tyto ucitele maji prestavku na obed a pak treba opet uci...
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.06.17 20:51
avatar

Já spíš doufám, že si to tazatel a ti ostatní žáci tak neřeknou a budou z nich i přes ten špatný příklad slušní lidé. *modla*

--

Jinak co se týče předbíhání obecně - to je bohužel jeden ze špatných zvyk mnoha bezohledných občanů. Vidím to denně v autobuse, v obchodech apod., často u těch, od koho bych to od pohledu vůbec nečekala. Člověk si musí sám říct, že na jejich úroveň prostě neklesne, protože by mu musela být hanba za sebe samého.


doplněno 05.06.17 21:09:

Toto školní řád určitě neřeší, je to prostě hloupý zvyk. Zřejmě bych zašla za ředitelem školy a slušně a jako dospělý člověk bych mu vysvětlila, že mnozí z vás spěchají na autobus, který kvůli takovému předbíhání nemusí stihnout. Nikoho konkrétního bych nejmenovala, prostě bych požadavala stanovení zřetelných pravidel pro fronty na oběd. Když budete argumentovat maximálně rozumně a dospěle, bude to všechno muset vzít v potaz.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: kumi
Datum: 05.06.17 21:03

Tak my taky máme daný čas na oběd a poté třeba ještě odpoledku. Učitelé by to měli mít stejně, prostě vymezený čas na oběd. Ale mě nejde o to, aby za každou cenu stáli frontu, ale když spěchají, mohou o to slušně říct, každý student je pustí. Mě vadí ta arogantní samozřejmost s odkazama na školní řád. Prostě to tak je a basta.

Datum: 05.06.17 21:30
avatar

a kolik je tam vlastně učitelů v poměru k počtu žáků? - to je jich opravdu tak moc, že kvůli nim žáci nestíhají?


doplněno 05.06.17 21:54:

kumi

- no ale učitelé mají taky své povinnosti - stejně jako žáci - přece se jen tak neflákají, ne? - ve společnosti by měl mít každý své místo - své povinnosti, stejně jako i práva... ale asi uvažuju staromódně, tak pardon.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: kumi
Datum: 05.06.17 21:44

Vždyť to přece vůbec není důležité, ne? Jde o princip, že mají absolutní přednost. Žáky navíc dost zdrží to, že musí chodit přes šatnu.

Datum: 05.06.17 18:22
avatar

U nás na škole také na obědě běžně předbíháme žáky. Chápu, že je to možná pro žáky nepříjemné, ale učitelé přirozeně pospíchají na porady, opravovat písemky a nebo předbíhají jenom tak z plezíru. U nás jsou již na to žáci zvyklí a sami nás pouští dopředu. Na druhou stranu u nás vaří strašné blafy, tak mnohdy ani není kam pospíchat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.06.17 18:45

Možná by stačilo nahlédnout do školního řádu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.06.17 19:57
avatar

Myslíte, že ve školním řádu je zakomponováno ustanovení o předbíhání v jídelně?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: krtek66
Datum: 05.06.17 19:21

holt si zvykni na fakt, že vždycky ten "nad tebou" má určitá privilegia a pravomoce...takový je život...a je jedno jestli je to učitelka nebo šéf...a drzý ti řekla, že jsi proto, že jsi řekl baba a ne paní učitelka..

Ohodnoceno: 1x
 
Od: janys79
Datum: 05.06.17 19:54

A nenapadlo tě, že ten učitel má třeba jen krátkou pauzu a musí hned jít na dozor nebo na další výuku?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.06.17 20:05

Ad samurraj - Myslíte, že ve školním řádu je zakomponováno ustanovení o předbíhání v jídelně?
Myslím, že ve školním řádu bývá cosi o chování žáků a plnění pokynů pedagogických pracovníků (možná i nepedagogických).

Ovšem mohu se mýlit - ze školy jsem dávno pryč a uvedené dávno neplatí ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kumi
Datum: 05.06.17 20:30

Takže já když si něco naplánuji a nebudu mít čas, tak mám právo všechny předběhnout? Zajímavá logika.

Datum: 05.06.17 20:34
avatar

- taky se třeba můžu zeptat, ne? ( pokud teda nejsem učitel) . Lidi to většinou ve frontách dělají.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: lee
Datum: 06.06.17 08:03
Jojo, to dělají, s oblibou jdou k prvnímu a zeptají se, zda ho pustí před sebe. Což je pěkná blbost, protože předbíhají celou frontu a ne jen toho jednoho. Ten už je téměř na řadě, takže mu drobné posečkání už nevadí, tomu na konci fronty to vadí značně, třeba i proto, že než na něj přijde řada může takových přijít ještě několik. To jsem zažila na poště, kde byla fronta u balikoveho okénka, já tam běžela o pauze a přijde paní s kočárem, zamíří k první paní ve frontě (důchodkyně), ta jí samozrejme pustila a paní začala z kočáru lovit asi 8 balíčků. Kvůli takové já pak byla bez oběda. Měla se spícím dítětem v kočáru větší právo spěchat, než já na oběd a do práce?
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.06.17 20:09
avatar

Každá škola má svůj školní řád individuálně nastaven. Žák by měl respektovat nařízení pedagogických pracovníků, slušné chování vůču pedagogům, školním zaměstnancům apod. Tahle pře o předbíhání v jídelně je prkotina, co mě však vytáčí je používání mobilů, tabletů při hodině.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kumi
Datum: 05.06.17 20:33

Vždyť já školní řád respektuju, ale mám snad právo vyjádřit, co si o něm myslím.

Datum: 05.06.17 21:50
avatar

Jde o to, jak se vyjádříš. Pokud o učitelce řekneš "baba", tak se nediv její rekace. NA druhou stranu učitel by měl respektovat žáka a pokud předbíhá, alespoň se ho zeptat. Já také žáky předbíhám, ale vždy se zeptám, jestli mě někdo pustí a vždycky mi kluci sami nabídnou místo před nimi.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lee
Datum: 06.06.17 08:19
I u nás na škole chodili učitelé bez čekání a i mně to tehdy vadilo. A že učitel spěchá na poradu? Žák spěchá na kroužek, na autobus, k lékaři... Jenže tohle je přesně náš vzor ve školství - učitel je nadčlověk a žák má jen držet hubu a krok. A je to přesně důvod, proč jsem odešla z VŠ, protože ani tam nebyl brán člověk jako dospělý partner. Například poslední den před vánočními prázdninami jsme psali test - zkouška. Paní inženýrka na 10h nedorazila. V půl 11 nám vzkázali ze studijního, že jí ujel vlak a že máme čekat dokud nepřijede. Přišla v půl 1, bez omluvy vpadla do sálu a místo aby začala rozdávat testy, tak začala řešit kdo s kým sedí a že se jí to nelíbí, že budeme sedět po jednom. Tedy nás půlku vyhodila, to bylo něco po 1 a tedy ta další skupina šla psát až něco kolem půl 3. Ze spoustě lidí ujeli spoje, neměli se už jak dostat domů, někdo na ně někde čekal... Absolutní nezájem. Komu se to nelíbí ať jde, ale přišel o pokus. Co myslíte, kdyby mně ujel vlak zajímalo by to někoho? Čekal by někdo na mě? I kdybych přišla o 5 minut dýl měla bych smůlu. Jeden pokus pryč, Váš problém. Ale my mohli čekat několik hodin jako idioti. A to nebyl zdaleka jediný zážitek. Další ideal odpolední přednáška v pátek. Měli jsme před ní 3h volna, pro prváky byla povinná. Jenže pan inženýr na ni často zapomínal. Tedy když se nedostavil, dlouho se telefonovalo a nakonec nás rozpustili. Máme přece času dost. Jenže tou dobou už mohli být doma i ti, co bydleli v Krkonoších. Ona arogance ve školství skutečně nezná mezí. Nelíbí se ti to? Tak vypadni... Já jsem učitel, tak mám pravdu.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 05.06.17 20:14
avatar

Obávám se, že učitelka, která někoho předběhne ve frontě, aniž by se zeptala (popř. alespoň oznámila, že spěchá) se opravdu nedá nazvat jinak než "babou". Výborný příklad dětem, že? Teď už nezbývá nic jiného, než aby si řekly: "až vyrosteme, také se budeme chovat jako hulváti" (a ony si to zřejmě právě tak řeknou).

Ohodnoceno: 6x
 
Od: kumi
Datum: 05.06.17 20:36

Díky. Vidím to podobně.

Datum: 05.06.17 20:16
avatar

Lovím dávné vzpomínky. Někdy v 60. letech se v jedné školní jídelně stravovali žáci dvou základních škol a jedné střední. Fronty před výdejním okénkem byly strašlivé. Ředitelé situaci řešili nějakým posunem začátků školního vyučování. Množství strávníků se přece jen trochu rozložilo v čase.

V 90. letech se začalo s rušením autobusových linek. Mám dojem, že jsem se od svých dětí dozvídala, že ti, kterým by ujel jediný autobus, mohli přednostně předbíhat. Také směli předbíhat ti, kterým bezprostředně po školním vyučování začínaly hodiny klavíru, výtvarka atd.

Jestli měli tyto zlepšující nápady ředitelé škol, nebo jestli si je vymohli rodiče žáků, nevím.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.06.17 20:28
avatar

- je fakt, že učitelé si moc dovolujou !

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.06.17 21:44

culdo :-D

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.06.17 20:36
avatar

Myslím že to tak bylo vždycky a vždycky asi bude. Nesouhlasím ale ani s jednou stranou zdejší diskuze. Od každé trochu. Chápu, spousta učitelů spěchá dělat své povinnosti, ale spousta nikoliv. Spousta učitelů po pár hodinách výuky, kdy v době volných hodin stihnou přípravu na další dny nebo hodiny opravdu spěchají...domů, za svou vlastní zábavou. Držení huby a kroku taky moc nemám rád, ale je třeba si uvědomit, že existují prostě vyjímky.

Takže sám nevím jak bych z toho vyšel v této situaci já. Asi bych respektoval starší učitele a nenechal je dlouho postávat ve frontě. Ale zároveň bych se na tohle zeptal vedoucí jídelny, popřípadě ředitele školy.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.06.17 20:41

A to si představ, že kuchařky nemusejí do fronty vůbec. To je křivda, co?

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 05.06.17 20:56

Ono je to spíš tak, že jsou tam dvě fronty s různými prioritami (z technických důvodů u jednoho okénka a jedna je většinou prázdná). Stejně jako na silnici, i tam jsou auta s různými prioritami.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: dono®
Datum: 05.06.17 21:04

halt vyší kasta,která ma silné odborý a ma stále malo,je mi blujno .

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.06.17 09:40

Ty budeš mít hodně velký mindrák z mládí! *smich* Neboj, časem se to zlepší.

Já být učitelem, tak ve frontě toho našeho, slušně řečeno "výkvětu", taky nečekám.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.06.17 22:41

Toto rozhodně ve školním řádu ošetřeno nebude. Základní rozdíl je nejspíš někde jinde - pro žáky platí školní řád, ale pro učitele nejspíš ne. Domnívám se, že ti jsou vázáni pracovním řádem, ale třeba se pletu. K tomu předbíhání asi tolik - učitel má čas, který tráví ve škole, zaplněn i jinými činnostmi než jenom vyučováním. Třeba v té chvíli spěchá do kabinetu na schůzku s některým z žáků, kteří tam na něj čekají a potřebují něco nutně vyřešit, nebo třeba s rodiči, nebo také případně s ředitelem. Mohou být domluveni s kolegou na projednávání nějaké věci, třeba mají za malou chvíli dozor, možností je víc. Myslím si, že těsně u okýnka slušně požádá o přednost nejbližší žáky, ale žádat každého zvlášť je asi nemyslitelné. Možná se mnou nebudete souhlasit, ale myslím si, že je to docela samozřejmé, že jdou učitelé dopředu, vidím v tom kus úcty stejně tak, jako když muž pustí ženu první do dveří, pozdraví ji jako první, stejně jako každý pustí v dopravním prostředku sednout seniora nebo těhotnou ženu. Mezi lidmi zkrátka není vždycky rovnost. Není ani mezi žákem a jeho učitelelem. Důvod je prostý - ne, není to věk, ale učitelé za své žáky nesou odpovědnost, žáci za učitele ne. To je můj pohled, ale chápu, že to kdokoliv může vidět i jinak.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.06.17 06:32

Ad bublanina - Toto rozhodně ve školním řádu ošetřeno nebude.
Původní tázka zněla - "Řekněte mi, co je na tom drzého, že jsem řekl slušně svůj názor?"
Vyjadřovat se o učitelce jako o "babě", navíc "dost nahlas" (= aby to slyšela), podle mě v rozporu se školním řádem bude. Tam se určitě něco o chování najde.

Jinak pro tazatele - očekáváte od dospělých nadřízených slušnost, ale sám se tak nechováte také. An slušně, ani dospěle. Zralý jedinec neřeší problém urážkou nebo remcáním na pavlači, ale jednáním na pravém místě, případně aspoň pokusem o ně.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mot
Datum: 05.06.17 22:55

[ Obsah příspěvku byl skryt moderátorem @kapkanadeje z důvodu porušení pravidel poradny. ]

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.06.17 06:42

Pokud si pamatuji- učitelé nikdy frontu nestáli a nám to divné nepřišlo.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: krtek66
Datum: 06.06.17 07:54

tak nějak..člověk to bral, že to tak je, a že musí učit..mě osobně spíš vždycky vyloženě s*a*l* (musel jsem to napsat takto, protože slušně to nejde) když měl člověk volnou hodinu, v té si měl jako že odpočinout a v klidu se naobědvat popř.mít chvilku volno, ale z toho mu učitelka, která učila před tou volnou hodinou vzala XX min, protože žila v domnění, že tu látku musí za každou cenu dopovědět (takové to vtipné klišé, že zvonění je pro učitele a ne pro žáky ani nezmiňuju:-D) , pak musel "letět" na ten oběd, aby nebyl na konci řady, která končila bůh ví kde, tam čekat dalších XX minut než se to někde pohne...a teď to hlavní...pak si tam naklusala učitelka z nějakýho prvního stupně, za sebou asi dalších 20 malých špuntů a mervomoci se je snažila nacpat hned k okýnku před nás, protože přece ti malí špunti mají NEpovinnej poškolní kroužek, na kterým samozřejmě musí nutně a okamžitě být...ale to, že tam stálo dalších X hladových puberťáků, kteří měli ještě odpolední vyučování třeba další 4 hodiny.. ji nezajímalo...takže suma sumárum z 60min volna bylo vždy tak akorát na vystání si řady na oběd a hned zpátky do třídy na odpolední vyučování...:) na střední už jsem tohle bojkotoval a na oběd nechodil..měl jsem raději víc svačiny..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.06.17 07:19
avatar

Proč jsis toto dovolil na starší učitelku, a navíc řekl o ní baba? Proč jsi nebyl statečný a nedovolil sis na učitele, neřekl o něm dědek, na ředitele, či mladší a pěknou učitelku?

Vyslovte řediteli a zřizovateli školního zařízení hrubou nespokojenost nad stavem a úrovní stravování. Žádejte o zlepšení /rodiče a žáci/ systému v jídelně, chtějte vědět, kdy se situace zlepší - nová jídelna, rekonstrukce, výdejní okénka /více/ a systém rozdělování stravy.

Nechodila jsem do školních jídelen, tak nemám zkušenosti, ale pedagogové by měli mít přednost, aby stihli svoje povinnosti, když už tam je taková, pro všechny jistě nedobrá atmosféra a časová tíseň. Ten pedagog, který již nemá odpoledne hodiny na učení, by se měl zařadit za žáky a nepředbíhat. Měl by být vzorem pro žactvo. Záleží, jaké má každý z pedagogů volní jednání.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.06.17 08:06

Navrhni v jídelně, ať dají nad výdej jídla cedulku " Učitelé mají přednost". Budeš to mít černé na bílém a nebudeš se kvůli tomu vztekat ;)

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.06.17 10:24

Kromě školních řádů existují i řády školních jídelen. V jednom z nich ( http://zsvladislav.cz/rad-skolni-jidelny2/) je uvedeno: "Při výdeji jídel mají zaměstnanci stravující se v režimu závodního stravování přednost před dětmi a žáky." Dá se předpokládat, že i další jídelny mají podobné ustanovení - když už tedy musí být na všechno předpis.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.06.17 11:05
avatar

A co jako? Vy jste žáci, oni jsou učitelé. Vždycky to tak bývalo, že učitelé chodí dopředu. Je to i z toho důvodu, že mnoho z nich má odpolední vyučování. Smiř se s tím, že jste na nižším postu, než oni, tudíž si oni mohou více dovolit. Stejně jako v práci, kde si šéf taky může dovolit víc, než zaměstnanec. To za a) a za b) si přečti vyhlášku jídelny. Se svou drzostí ji jistě seženeš u vedení jídelny během chvilky.

A ano, jsi drzý, když o učitelce mluvíš jako o babě, která zas předbíhá. Nebo myslíš, že "tata baba zas předbíhá" je vyjádření slušného názoru? A nevěřím, že by ses styděl předbíhat, když se nestydíš držkovat.

Před pár lety bys od učitele dostal ještě pár facek... dneska budeš zřejmě u spolužáků za frajera, jak jsi to "babě" natřel. Budeš mít koule si otevřít hubu na svého třídního, nebo ředitele školy?

Ohodnoceno: 3x
 
Od: kumi
Datum: 06.06.17 21:25

S tou babou to samozřejmě slušné není, prostě mi to ujelo moc nahlas. Slušným vyjádřením názoru jsem mínil následnou debatu.

Datum: 06.06.17 11:54

JJ, mládí má horkou krev. A je to tak správně. Je potřeba se umět ozvat. V pravý čas a na pravém místě, ale slušně. Tohle bylo hodně přes čáru a na hrubý pytel patří hrubá záplata. Říct svůj názor je dobré, ale uvést ho vulgárními slovy není dobré - to pak protistrana už žádné argumenty nebere a rovnou přejde do útoku.

Jako mladý jsem si myslel, že demokracie je skvělá věc. A je. Jen ji nikdo nesmí zaměňovat za anarchii. V mladším věku se to ale prostě stává. Všem generacím, nejen té vaší.

Tak a teď zpátky k problému:

Jak by tedy mělo vypadat řešení situace? Učitel by měl stát frontu mezi žáky? Asi ne, viď? Učitel je šéf a šéf vždycky požívá nějaké výhody.

Nebo voláš po tom, aby bylo pravidlo o přednosti někde písemně dáno? Vždyť ani nevíš, jestli není. O znění interních předpisů škol tu nepadlo z Tvé strany ani slovo.

Navíc jsi v jídelně hostem (naše střední nemá vlastní jídelnu..., začal jsem chodit na obědy). Jsi tam nový a chtěl bys měnit pravidla?!

Tak a teď se vžij do role té učitelky. Ona tam chodí x let, je na vyšší pozici, atd. a najednou přijde někdo cizí a začne jí diktovat pravidla. Ty bys neměl rudo před očima? Nelapal bys po dechu a nepovažoval to za nebetyčnou drzost?

Já teda jo!

Představ si třeba, že ti domů do tvého pokoje nastěhují cizího, mladšího kluka a on se začne dožadovat Tvých věcí. Ne nesebere ti je, jen si počkáš, až on napíše mail kamarádovi, on si dá dvacet po sobotním obědě. Že jsi starší a máš míň času a víc povinností?! No a co, bývávalo. Teď je tu ON a ON TAKY CHCE a ty máš smůlu...

Došlo?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: kumi
Datum: 06.06.17 21:46

Já jsem jí v žádném případě nic nediktoval, to ani nebylo možné. Diktovala spíš ona mě. Nechci za každou cenu hned někde měnit pravidla, jen mi připadají v jistém smyslu ponižující pro studenty. Jsem asi přecitlivělý, to nepopírám, ale zaráží mě, že většině lidí tady přijde normální, že učitel je prostě něco víc než student, a proto má mít privilegia, která nedávají smysl. Kromě automatického předbíhání, proč učitel může jít do jídelny v botách, ale student musí být v přezůvkách? Ano, je to v řádu školy, ale kde je nějaká logika? Vám se to opravdu nezdá nefér a ponižující pro ty studenty?

Datum: 06.06.17 12:49
avatar
Zvláštní je, že to za našich let takto vždy bylo a nikoho ani nenapadlo nad tím přemýšlet. Prostě to tak bylo jaksi přirozené. Až budeš jezdit do práce, taky budeš závidět majiteli firmy vyhrazené parkovací místo? :-D
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.06.17 13:24

Máte pravdu. Snažíme se děti vychovávat, ale sami se chovat neumíme. Nadáváme jim do smradů, ale nad označením za babu se rozzuříme do běla. To, že to tak funguje léta a nikdo z nás se nad tím už nepozastavuje není argumentem. Pokud někdo předbíhá, tak je to špatně, stejně jako pokud má někde vyhrazené svoje místo. Je jen dobře, pokud přijde další generace, která se nebojí ozvat proti zavedeným pořádkům.

Učitele ani ředitele nenapadne, že ta fronta je nesmyslná, pokud si ji párkrát sami nevystojí. Vykřikování o babách ve frontě asi nic nevyřeší, ale výprava zástupců za vedením školy by mohla. Pak by se třeba někdo zamyslel nad tím, jestli by nebylo možné rozzložit konec vyučování a upravit i příchod nasmlouvaných externistů, jako jste Vy.
Stejné je to s tykáním mladým kolegům. Pamatuju si, jak jsem před lety coby 20letý ajťák vnesl svěží vítr do jedné organizace, kde mě 50leté přidrzlé kolegyně oslovovaly:"Zastav se u mě potřebuju, abys mi něco nainstaloval. ..." Když jsem jim odpověděl:"Něco dodělám, pak si to připravim a odpoledne se u TEBE zastavim." Tak zůstaly stát s otevřenými ústy a dál jsme si tykali. Kdo mi vykal, tomu jsem vykal také, kdo mi ale začal tykat, tak mi vlastně učinil nabídku na tykání. A ty slušné seriozní starší kolegyně mi časem samy nabídly tykání a začaly tykat až poté, co jsme se dohodli.

BTW ... ta učitelka by tu babu mohla vyřešit elegantně konstatováním, že výraz baba mentálně odpovídá úrovni batolete a zda jste si jist, že jste ve správném vzdělávacím zařízení ... ;) Jenže k tomu je třeba grácie a nadhled.

Ohodnoceno: 2x
 

 

Datum: 06.06.17 14:05

Ad tondac - Nadáváme jim do smradů, ale nad označením za babu se rozzuříme do běla.
Že jste stejné svaté rozhořčení neprojevi i na vláknu o nesportovním chlapečkovi. Tam maminka nazývá jeho spolužáky sebrankou smradů, cigány a voly, co si tak pamatuji. Nebo matka-lvice chránící mládě má privilegia? :(

Ohodnoceno: 0x
 
Od: krtek66
Datum: 06.06.17 14:09

Pokud chceme dětem nadávat používá se speciální nenapadnutelný termín "PéZetka"...neboli "parchanti zasraní"..*smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.06.17 00:30

A ta mamina se snad ohrazovala proti tomu, že jí někdo nazývá babou?

BTW Psala o konkrétní třídě jako o sebrance, smradech, cikánech (běžně používané označení menšiny). O volovi jsem tam psal já, ale v jiném kontextu. Ale tohle do tohoto vlákna nepatří, obzvlášť, když jsem diskuzi s vámi ukončil už tam.


doplněno 07.06.17 09:57:

Kdyby ji někdo z té "sebranky smradů" označil za babu a ona se tady kvůli tomu rozčilovala, tak bych jí sdělil, že se jen vyjadřují na stejné úrovni jako ona a že se nemá co rozčilovat. Pokud se nepletu, tak v některých krajích je slovo cigán naprosto běžné.

Doufám, že takhle je to jasné i těm pomalejším z nás a znovu opakuji, že nemám potřebu s vámi dále komunikovat.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.06.17 06:54

Takže maminy můžou a "sebranka, smradi a cigáni" (ne cikáni, tak to tam napsáno není) je "běžně používané označení menšiny".

Děkuji za vysvětlení.


doplněno 07.06.17 10:01:

Ad tonadc - a znovu opakuji, že nemám potřebu s vámi dále komunikovat
Tak proč to neustále děláte? *sok*

Můj poslední příspěvek nebyla otázka - a už vůbec ne na vás.


doplněno 07.06.17 10:02:

"tondac" - omlouvám se za překlep

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2017 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.