Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jaký názor máte na známkování v první třídě. Dcera chodí do vesnické malotřídky ( 11 žáků ve třídě ) a paní učitelka dává z diktátu v 1. pololetí i 4 a 5. Jeden chlapec měl dokonce 3 na pololetním vysvědčení. Mně to připadá v 1.tř. jako neadekvátní a mám pocit, že to děti spíš poškozuje. Dialog s p. učitelkou je nemožný.
Děkuji.
A jak jinak byste chtěla hodnotit než tím, co se osvědčilo - známkováním? A nevím, proč by mělo děti "poškozovat" když za dobrý výkon dostanou dobré hodnocení a naopak. Podle mě by je spíš poškozovalo, kdyby se hodnotilo nespravedlivě nebo nehodnotilo vůbec.
Víte-li, já jsem měla na čj učitela, který dával takové pro hooodně lidí těžké testy, i když zrovna nám-béčku- připadaly úplně obyčejné, nejspíš protože jsme si na ně zvykli a dostávali jsme o vždycky kvůli těm těžkým testům o stupeň horší známku. A áčko mělo učitelku, která opravdu špatně učila a dávala všem svým třídám přehnaně lehké testy a oni za to měli jedničky, myslím že by s ní klidně mohl soupeřit náš učitel a vyhrál by to. A tak se vlastně stalo, že jsme měli s "áčkem" společný test na čj-pololetní test-, který napsal náš učitel. Pro nás-béčko-to byl ten obyčejný test(i když trošku delší než ostatní), ale pro áčko to bylo k neuvěření težký, jelikož ho sestavil náš učiel a ne ona. A právě kvůli tomu skoro celé áčko dostalo 5. CHCI TÍM JENOM ŘÍCT, UČITELÉ JSOU OPRAVDU NESPRAVEDLIVÍ!
Paní učitelka možná známkuje děti, jak si to zaslouží. A tedy to mohou být i 4 nebo 5, a to i v 1. třídě. Neznáme konkrétní třídu a děti v ní, tak jak to máme posoudit? Vy jste diktáty těch prospěchově horších dětí viděla? Vím, že v 1. třídě děti zpočátku (prvních pár měsíců?) dostávají "tiskátka", hvězdičky nebo něco podobného. A známky až později - ale za nějaký výkon, znalost. A na vysvědčení se pak objeví klasifikace podle známek v průběhu toho pololetí.
No...Ono asi ani jeden extrém není dobrý.