Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Učit se logicky nebo šrotit?

Od: simona* odpovědí: 2 změna:

Zdravím,

Jsem studentka všeobecného gymnázia v prvním ročníku a přestože mé známky nejsou zcela špatné, necítím, že bych posupovala při celkovém učení správně. Na gymnázium jsem nastoupila z páté třídy, tedy studuji osmiletou verzi, a co vím, moje nejhorší vysvědčení obsahovalo čtyři dvojky, což na úroveň našeho výukového systému, který je poněkud náročnější, není nejhorší.

Přesto už delší dobu zvažuji způsob, jak jsem k takovým známkám přišla a jestli to vůbec k něčemu bylo. Zeměpis, dějepis a literaturu se většinou učím nazpamět, aniž bych si z toho týden po testu cokoliv pamatovala. A samozřejmě, známka je pak sice krásná jednička, ale absolutně nic mi to nedá. Těmto předmětům se věnovat v budoucnosti opravdu nechci a přitom kvůli takovému nesmyslnému učení spousty informací nemám čas na předměty, které mě baví a jejichž princip umím logicky pochopit a vysvětlit (=biologie, chemie, informatika, matematika, angličtina a francouzština). Ne, opravdu necítím potřebu vědět, kdo byl Vergilius Ovidius Naso.. Zastávám názor, že kultivovanost projevu (jak psaného, tak mluveného) a umění projevit svoje myšlenky je to nejdůležitější, co nám má čeština jako předmět poskytnout. Stejně tak dějepis.. Ano, poučila jsem se z chyb, které lidstvo udělalo v minulosti. Ale žádný větší význam pro mě tehle předmět nemá.