Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, můj syn chodí do druhé třídy a jsem už z toho neštˇastná . Synovy jsme dali odklad školní docházky a mysleli si že bude více soustředěný. Když jsme nastoupili do první třídy začly jsme se postupně učit písmenka a nešlo to tak jsem udělala ke každému písmenku obrázek který si sam syn zvolil. Vypadalo to nadějně ale začli diktáty když má napsat SLUNCE napíše SUNCE pořád trenujeme slova po písmenkách ale je to problém ale po slabikách to mu jde. Tedˇ jsme začaly druhou třídu celé prazdniny jsme pořád cvičily písmenka čtení i psaní ale pořád si to plete paní učitelka řekla více trenovat ale to nepomáha spíše mi to připadá horší.V pedagogické poradně jsme byli a řekli trénovat . Chtěla bych poradit jak mu pomoc. Jinak v matematice problémi nemá . Děkuji za odpovědˇ
s přáním hezkého dne
Ivetko, zeptejte se strejdy Gůgla na dyslexii a také na dysgrafii. Tam si myslím, že bude problém vašeho syna. Tohle budete muset řešit speciálně, protože mu jinak školu zhnusíte natolik, že se jí bude děsit víc, než je únosné. Tyhle poruchy učení bývají velmi časté a špatnými postupy rodiče a škola dosáhne toho, že dítě poškodí.
Udivuje mě, že poradna tenhle problém tak snadno odmázla.
To mě taky. U nás, i když je výsledek negativní na poruchy, tak rodiče (a škola, pokud jí jej donesou) dostanou minimálně 1,5 stránky o tom, jaké dítě je, jak se projevovalo při vyšetření, jak u něj učení funguje a několik doporučení, jak s dítětem pracovat jak ve škole, tak doma, aby se dosáhlo nápravy. Ale možná máme jen super poradnu...
Na druhou stranu je pravda, že neradi vyšetřují děti před koncem 2. třídy ZŠ, pokud to není opravdu těžký případ. Střední a lehčí formy poruch se totiž dají spolehlivě diagnostikovat až tehdy.
Mamince radím trénovat sluchovou analýzu a syntézu. Začněte s kratšími slovy. Nadiktujte slovo: pes. Dítě slovo rozloží na hlásky: p-e-s, pak teprve napíše, po sobě znovu přečte a znovu nejprve hlásky (p-e-s) a pak celé slovo. Podporujte zvyk toho, aby si po sobě všechno přečetl - pokud totiž při vlastní kontrole najde chybu, je to jen dočasný problém a s tréninkem vymizí. Dejte dítěti napsaná slova s chybami a nechte jej zahrát si na paní učitelku, ať chyby hledá. Nastříhejte pár slov na slabiky a nechte jej slova skládat - a zase, musí si po sobě slovo přečíst. Nebo i na písmenka nastříhaná. Ať pořád nepíše.
Jak čte? Ve čtení problémy nejsou?
Při diktátech nepište více než dva řádky. Pak pauza. Ruka už je unavená. Problém může být i v pozornosti.
Trénujte často, ale po kratších částech. Zapojte sluchovou analýzu a syntézu do hry, pokud to jde, aby nebral vše jako učení.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.