Výhody a nevýhody žáka ve škole

Od: Datum: 21.04.16 13:49 odpovědí: 2 změna: 21.04.16 20:26

Dobrý den všem,

zajímal by mě názor, jak pojmout otázku výhod a nevýhod žáka s nějakou vadou, postižením nebo handicapem ve školním prostředí. Z pohledu žáka, rodiče, učitele a společnosti.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 21.04.16 15:56
avatar

Tahle otázka je příliš povšechná. Na ni nelze odpovědět. Je rozdíl, jestli je to dítě s autizmem nebo nechodící, třeba po obrně. Jestli je to dítě s kombinovanými vadami nebo dítě s oční vadou. ;) Otázku musíte upřesnit, postižení specifikovat.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 21.04.16 20:26

Dobrý den, záleží na daném postižení, ale možná by se to dalo i zobecnit:

nevýhody: (ze strany učitelů, průběhu výuky, například) - většinou nutnost nějakého speciálnějšího vzdělání daných učitelů pro práci s takovými žáky, tvorba zvláštních písemek, například, s ohledem na postižení, jiná hodnocení,nutnost nějakého asistenta na hodině nebo konzultace s ním (= práce navíc, která by v běžné třídě nenastala)

ze strany spolužáků: velká dávka trpělivosti, tolerance, uzpůsobení režimu danému žákovi ve třídě, který může mít různé "nepěkné" projevy, což také nemusí být jednoduché, ohleduplnost při plnění testů( žák má třeba více času, ostatní by tedy měli být potichu)

ze strany daného žáka: většinou méně klidu na testy, vzruch třídy jej může znervozňovat

z pohledu rodičů: většinou není možné se takovému žákovi věnovat opravdu individuálně, přestože ta snaha tam je, některé věci mohou být upozaděny

společnost: problémy, které mohou nastat ve výuce, navíc různá povaha daných žáků i spolužáků

Výhody:

- vzdělávání probíhá společně, možná se tedy něco ušetří, otázka však je, za jakou cenu

-pro žáka: kontakt se zdravými jedinci, pocit, že se jim může i přes postižení vyrovnat (je relativní - záleží na kolektivu)

- kolektiv: bližší a delší doba s postiženým, která se jim jinak nenaskytne, pochopení některých věcí, větší ohled na potřeby ostatních postižených, které třeba dříve přehlíželi

společnost: uvědomění si základních hodnot (hlavně zdraví), to, že se za problémem nezavírají oči

pro rodiče: odpadá nutnost hledat speciální školu, za cenu však upozaděného přístupu, většinou, není takový důraz na jedinečnost jedince

Obecně - velmi záleží na kolektivu: (i vlastní zkušenost):

- máte kolektivy, kam postižený v pohodě zapadne, ostatní jej berou jako sebe rovného, snaží se mu pomáhat, chápou jeho potřeby, jeví se to tedy jako dobrá volba
otázka: věk spolužáků, některé věci nemusí pochopit, že jsou tak vážné a mohou se dopouštět něčeho, nevědomky, co postiženého raní

-druhý extrém kolektivu (bohužel ten špatný, kde je nálada třídy silně ovlivněna a ani postižený se tam zákonitě netěší) - spolužáci hledají jen výhody, které daný člověk má, ostatní je nezajímá, posmívají se mu, kdykoli je to možné, nedbají na jeho potřeby, z druhé strany, někdy ani nedělají nic, protože se bojí, aby něco nepokazili (nutná komunikace s učiteli, asistenty)

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.