Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Problém s informatikou - těžká látka?

Od: emma* odpovědí: 5 změna:

Dcera chodí do kvarty (9. třída na gymnáziu). Od minulého roku mají informatiku. Celé první pololetí tercie probírali velmi náročnou látku ( vnitřní stavba pc; dvojková, desítková a šestnácková soustava; fragmentace; proncip kódováí; vnitřní blokové schéma pc; paměti; přídavná zařízení; viry..a mnoho dalšího) Učitel látku nevysvětloval dobře, doma jsme téměř všechny hodiny suplovali. Občas se v listech(, které žáci dostávali) objevovaly chyby. Na konci pololetí psali velký test ze všeho učiva. Dcera dostala jedničku, protože týden dopředu jsme nedělali nic jiného než se doma učili. V práci jsem scháněla odpovědi na některé otázky od manžela kolegyně, hledali jsme informace na internetu. Ostatní děti, kterým rodiče s učením nepomohli na tom byly podstatně hůře. Na druhé pololetí minulého roku a letošní první pololetí bylo naplánováno psaní na klávesnici. Při nejtěžších limitech mohla být max. chybovanost 0,02% a to byla pětka. Spousta žáků mělo samé jedničky...nebo pár dvojek a k tomu čtyřku nebo pětku z psaní na klávesnici. Dcera díky velmi vysoké manuální zručnosti měla bez problémů jedničku, ale poctivě trénovala každý den skoro hodinu. Nyní se vracíme k teorii pc a na zítřek je ohlášen velký test na celé první pololetí minulého roku. Bez jakékoliv opakovací hodiny, kdy by se žáci mohli p. prof. zeptat.

Téměř každou konferenci se řeší problémy s informatikou ve 4.B. Pí prof. třídní je velmi vstřícná a žákům a nám(rodičům) nakloněná. P. ředitel bohužel ne. Zkoušeli jsme petice, schránku důvěry i osobní rozhovor s panem ředitelem, ale nic nepomáhalo. Jenom došlo k tomu, že dítě rodičů, kteří si byli stěžovat mělo ještě horší režim. Už nevím, co dělat, ale myslím si, že děti jsou zbytečně přetěžovány.

Tady je text petice, která byla podepsaná 33 žáky a 33 rodiči.
Vážený pane řediteli,
chtěli bychom se Vám svěřit s naším problémem.
Na informatiku máme pana profesora *****. Zdá se nám, že probíraná látka není dobře vysvětlená - pan profesor vytiskne listy, které nám namísto vysvětlení pouze přečte. Pokud někdo chybí nebo probrané látce nerozumí, a žádá pana profesora o vysvětlení, pan profesor ho odkáže na ostatní spolužáky. V tištěných listech se objevují chyby a nepřesnosti, dále také pan profesor ***** používá často zkratky, které nejsou nikde vysvětleny. Probrané látky je často mnoho a my se jí nestíháme doučit (list s látkou dostaneme ve středu a ve čtvrtek píšeme na toto téma test).
Je velmi málo žáků, kteří látce rozumí, další mají trojky a objeví se i několik lidí, kteří z předmětu propadají.
Na začátku roku nám pan profesor ***** řekl, že informatika je praktický předmět, zatím jsme pouze zapnuli a vypnuli počítač. Při zkoušení se nám zdá, že se pan profesor není úplně objektivní.
Když píšeme test, obsahuje pouze 2 otázky (každou za 100 bodů), a když neznáme odpověď na jednu z nich, automaticky dostaneme špatnou známku. Byli bychom rádi, kdyby jste nám pomohl vyřešit tento problém.
Třída3.B
Napadá Vás způsob, jak řešit tento problém? Nebo podobná zkušenost? Ráda bych věděla Váš názor. Děkuji.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

juvla*
hodnocení

2x

Podívejte se jestli to učivo je ve školním vzdělávacím plánu. To je gymnázium zaměřené na informatiku? Zdá se mě, že se to učí až na střední škole. Nyní se vracíme k teorii pc a na zítřek je ohlášen velký test na celé první pololetí minulého roku. To už je snad moc, vracet se k loňskému roku.

emma*
hodnocení

Také se mi zdá, že děti přetěžují. Jedná se o Církevní gymnázium, žádné zaměření na informatiku. Nevím, co mám dělat, poráďte prosím ještě někdo!

arecibo*

Co takhle Česká školní inspekce nebo zřizovatel školy?

dannyck*

Nee, my máme informatiku v osmičce. Ale tohle se tam neučí. Vracet se k minulému roku je samozřejmě správně, opakování je matka moudrosti*smich*. S tím psaním to musí být ale opravdu těžké. Na to nemůže být nic lepšího než trénink.

 

petr123*
hodnocení

0x

OT: Na jednu stranu jsem rád že jsem dost starý na to, aby se mě "výuka počítačů" na škole vyhnula. Už přes deset let se počítačemi živím - programování i poradenství, absolutně mi nedělá problém ani nějaký počítač sám podle svých potřeb poskládat z komponentů a nainstalovat vše potřebné a tak...

Třeba přepočítávání číselných soustav jsem dělal tak naposledy před 15 lety (tedy v době kdy jsem ještě profesionálně neprogramoval ;)), pod pojmem "princip kódování" nevím co si vlastně přesně představit a nějak mi třeba i uniká proč řešit paměti nějak jinak než jen jako součást "vnitřního blokového schéma"...

Je spousta věcí které dokáže škola dát člověku, na druhou stranu ale dokáže podáváním řady zbytečných informací spoustu věcí zbytečně znechutit :(

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]