Učí se na školách stejné věci?

Od: Datum: 09.03.16 20:19 odpovědí: 2 změna: 10.03.16 14:03

Dobrý den, mám takový zvláštní dotaz. Ať studuji na jakékoliv základní škole, tak všude mi bude poskytnotu stejné základní učivo, které určuje MŠMT. To stejné platí i pro gymnázia. Základní učivo bude na všech gymnáziích v zákaldech stejné.

Příští rok půjdu na VŠ. Mám již vyhlídlý nějaký bakalářský obor. Platí tady to co na SŠ a ZŠ? BUde mi poskytnutý stejný základ účivo, nebo se to tady již liší?

Jdemi mi hlavně o to, že jsem si o danném oboru hledal věci na internetu a na webových stránkých školy kam chci jít, jsem toho moc nenašel. Na stránkách jiné školy jsem o tom stejným oboru našel o mnoho více informací.

Děkuji za odpověď. Nevím, jak bych to jinak mohla srorumitelněji naspat.

Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Od: q1
Datum: 10.03.16 11:01
Neplatí. Každá VŠ si sestavuje studijní plány sama. Musí to protlačit přes akreditační komisi, takže stejné obory na různých školách budou mít zhruba stejnou látku v základních předmětech, ale těch základních předmětů je jen pár.

Navíc, a to platí i na těch základkách a středních školách, jeden a ten samý předmět se dá učit na různých úrovních. Když si srovnáš matematiku na VŠE a na ČVUT FEL/FIT/FS, tak seznam kapitol je plus mínus stejný, ale prakticky zjistíš, že na ČVUT se jde daleko víc do hloubky.

Pokud ti nejde jen o získání titulu, ale chceš se i něco naučit, tak si důkladně zjisti pověst školy u současných i minulých studentů. Také není od věci, poptat se potenciálních zaměstnavatelů, jakou mají zkušenost s absolventy příslušných škol.
Ohodnoceno: 1x

Datum: 10.03.16 14:03

není to stejné, na ZŠ mívají někdy mnohem menší požadavky než na víceletém gymnáziu

doplněno 11.03.16 10:16:

ani vysoké školy nejsou stejně těžké a stejně pretižní