Prvňáčci a známkování

Od: Datum: 24.01.16 18:52 odpovědí: 19 změna: 06.02.16 22:30

Myslíte si, že je dobré hned od druhého měsíce školní docházky, známkovat prvňáčky známkami 3,4,5?- Když z toho ještě nemají rozum a neví jakou hodnotu tyto známky mají?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 24.01.16 18:56
avatar

chodil jsem sice na základku za komanču ale u nás byly učitelky v prvním pololetí takové ještě jako ve školce ale max děti dostávaly prase jako razítko, holka mi napovídá že před pár lety jak něco neuměla v prvním pololetí dostala zamračeného smajlíka učitelka je asi mládě a moc to žere

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 24.01.16 19:01

Také si pamatuji, že jsme dostávaly razítka a max. 1 a 2, ale rozhodně né vyšší stupně známek. Přijde mi to pro děti strašně demotivační ke studiu.

Datum: 24.01.16 19:02

Ale moc dobře dětičky ví, co 1 nebo 5ka znamená. To jen vám se nelíbí, že vašemu dítku si někdo dovolil dát za pět.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 24.01.16 19:08

Děkuji Vám za takovou odpověď na tělo. Bohu dík mi dítě zatím 5 nedoneslo. Jen mě přijde divné, že dítě které sotva vleze do školy nosí 5. Co se stihne za měsíc naučit?

Datum: 24.01.16 19:24

Hodně se toho stihne naučit, pokud na to má a pokud se snaží. Pokud někdo splní úkol na jedničku, dostane jedničku. Pokud splní úkol na čtyřku, dostane 4. Je to normální a spravedlivé. Nebo si myslíte, že díte, které umí na čtyřku dostane stejnou známku jako to, které umí na jedničku? Problém ale vyrobili dětem rodiče, protože dítě, které v první třídě dostalo za 4 nebo 5 do školy nepatří, je nezralé a mělo mít odklad.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bussŽ
Datum: 24.01.16 19:03

A jaké hodnocení navrhujete VY? Jak si to představujete? Víte, jak se klasifikují žáci dle školského zákona, jaký klasifikační řád má škola? Vy jste doma hodnotila činnosti děcek jak?
Tak si to napřed načtěte než píšete.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.01.16 19:28

Ještě doplním. Pokud by dítko nosilo v prní třídě takové známky, ihned bych ho nechala vrátit do MŠ . Nebylo by klasifikováno a za rok by šlo znovu do ZŠ už zralejší.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: riaŽ
Datum: 24.01.16 19:49
avatar

Od pedagogie mám na míle vzdáleno, ale sama musíte vidět, vědět, jak na tom dítě je, a jestli je to spravedlivé hodnocení.. Já osobně si myslím, že špatné výsledky a hodnocení dítě rychle demotivuje a přestane do školy chtít chodit, přestane se těšit, stresovat z další špatné známky.. Myslím, že by na to učitelka měla jít jinak.. A vy se s ním hlavně musíte každý den učit!..

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 24.01.16 20:53

První dva měsíce jsme chodili domů naprosto v pohodě s jedničkami a razítky, maximálně nějaká ta dvojka. Ale najednou jako když ho přepne, přišel do školy po nemoci a hned první den 4 a už se to vezlo. Úkoly máme denno denně a i se učíme navíc. Ale přijde mi že si to ve škole odsedí, udělá vše co se mu řekne a víc ho tam nezajímá. Doma se učí v pohodě a nepřijde mi že by mu něco nešlo. Může ho nudit přístup učitelky k výuce?

Datum: 24.01.16 21:08

Všichni rodiče dětí, které jsou ve škole neúspěšné tvrdí, že to doma umí. Ptám se, jakto, že ostatní děti jsou úspěšné a vaše ne? Proč tohle už dávno neřešíte s učitelkou? A není to druhý měsíc ale už šestý. NIkdo vám odklad školní docházky nenavrhoval?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.01.16 10:33

S tímto se potýká více dětí ve třídě, proto se shodujeme na tom že to není v dětech, ale v paní učitelce. Objela jsem s dítětem lidi, kteří pracují s dětmi, dělají na nich testíky, aby zjistily kde je chyba a jak by jsme měli postupovat. Ale každý mi potvrdil, že je normální. Snažily jsme se i hromadně zajít za učitelkou s tím že máme stejný problém. Ale nemůžeme celé dny sedět ve třídě a sledovat vyúku. Od toho je tam učitelka a měla by si snad poradit. Trochu mi přijde, že neumí děti dostatečně zaujmout výukou a pak je to nebavý, než když se učí doma.

Datum: 25.01.16 12:28

Myslím, že je to dědičné. Podívejte se na vlastní text.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 24.01.16 22:10
avatar

Jen se zeptám...

Mám taky prvňáka a prakticky až doteď v pohodě.

Nyní začali psát diktáty a hotová katastrofa.

Vypadávají mu písmenka, některá slova nerozdělí a pod.

Jelikož já si první třídu nepamatuji a byla za jiného režimu tak se chci zeptat jestli je normální psát diktáty v první třídě po 4 měsícíh?

Jinak známky zatím 1, nebo 2

Horší nedonesl a ani nevím zda-li je p. učitelka dává...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 25.01.16 10:44

Hodně jsem čerpala informace za stránek Ministerstva školství, kde jsou dost podstatné informace jako co by se mělo učit v kterém ročníku, na co mají rodiče právo a na co ne. Akorát postupy výkladu výuky se za ty roky změnily, což mě dost zarazilo. Každý učitel si to učí po svém a rozhodně si do toho nenechá mluvit. A to je taky dost k ničemu, já to doma vysvětluji jinak a ve škole je to taky jinak. Doma používáme pomůcky pro představivost a ve škole to nepoužívali ani měsíc. trochu výuka LETEM- Světem.

Datum: 24.01.16 22:41

Osobně vlastně vůbec se současným známkováním nesouhlasím. V okamžiku, kdy děti vypadnou z jedniček už není motivující, je to spíš jen strašák a cejch, kterého se už nezbaví. Vlastně jakákoli známka krom 1 je špatná, je trestem. Je to výchova a škatulkování otroků. Čím jsem starší, tím méně s tím souhlasím. Kdyby kdysi nebyl zaveden tonto typ školství a každý své vlastní děti, na kterých mu záleží, vychovával a učil tomu, co sám umí, dával by jim známky? Ani náhodou, snažil by se v nich trpělivě rozvíjet to, v co mají vlohy, nebo by je do učení k někomu, komu věří, ale ani ten by je neznámkoval. Místo toho se v našem školství prostě každý musí naučit bezchybně počítat diferenciální rovnice i vypočítat, jaký objem amoniaku NH3 získáme zahřáním chloridu amonného NH4Cl s 10 g oxidu vápenatého CaO, je-li výtěžek reakce 90 %. Na základě tohoto, co 95% z nich v životě nepoužije, dostane jakési potupné hodnocení..

K těm prvním třídám, zažil jsem u jednoho svého syna "učitelku", která na to vůbec neměla, nedokázala si ve třídě ani zajistit kild. Na třídních schůzkách nám řekla , že s nimi nezvládá ani číst, ani psát, že to při těch 28 žácích prostě nejde, a že to s nimi musíme dělat doma my. Takže pro její neschopnost jsme její práci až do poloviny třetí třídy museli suplovat doma! (Pak naštěstí otěhotněla.) Oba s manželkou jsme VŠ, tak to krom času nebyl problém, ale ostatní děti jednodušších rodičů pak vlastně dostávali strašné známky za to, že se s nimi jejich rodiče doma nepřipravovali, přitom toto ty děti vůbec nemohly ovlivnit.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Od: mp
Datum: 25.01.16 12:04

Myslím, že než se zabývat tím, jaký mají známky význam, by bylo lepší vysvětlovat našim dětem, že známka je jen subjektivní hodnocení, tého, kterého kantora. Prostě to není konečné řešení. Je to jen názor. A těch je mnoho. A každý může dokázat, že jeho hodnocení ve škole nemělo vliv na jeho úspěšnost v dalším životě. Spíš ně zaráží dnešní obecná nechu ke vzdělání. Ano, jako to bylo dříve tak tak 10 % lidí fakt něco studuje - myslím tím nějaké opravdové vědní obory. Dalších 50% lidí studuje takové ty pseudoobory jako typu filosofie, sociologie, gender, životní prostředí, psychologie. Neříkám, že to není potřeba, ale na tyto obory má hlavu tak 1% populace - je to hodně složité. Pak škola vypouští jen zbytečné lidi, kteří se zabývají zbytečnými problémy. A učňáky to je dneska tragédie, nekompetentní učitelé (viz Pohlreich a z vlastní zkušenosti). Na praxi zaměstnavatelé berou učně jen jako levnou pracovní sílu. Škoda mluvit. A pak, když vidím naší mladou (a pěknou) ministryni, tak se jen směju, nedivte se.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mp
Datum: 25.01.16 12:36

nebavý,

Ohodnoceno: 0x
 
Od: lybicka
Datum: 05.02.16 20:28

Mám dva syny. Staršího: ADHD, nepozorný, línější, ale snaživý! Měl první dva roky fantastickou učitelku. Ta ho hodnotila za jeho nejlepší výkony a ne dle tabulek. Díky tomu měl první dva roky samé jedničky. Dala jse jej od 3. třídy na jazykovku a ačkoli to, i s ohledem na jeho diagnózu, PPP nedoporučovali i na jazykovce měl samé, či jednu dvojku. Nyní je na víceletém gymnáziu. Rovněž dobré známky (nemá je zadarmo, učí se a je pečlivý, čili mu to trvá mnoho hodin).

Mám druhého syna ve 2. třídě. Je bez problémů pozornosti, velmi chytrý, soustředěný, šikovný, rychlý. Nosí domů u dvojky a trojky...Na stejné škole - jiná učitelka. Kdyby starší syn měl tuto učitelku, nedostal by se ani na jazykovu, ani pak následně na gympl.

Čili známkování je subjektivní, se špatnými známkami prvňáčkům nesouhlasím. Ono ostatně, pokud nemají poruchy učení je to hodně i na práci s dětmi doma, což je ovšem katastrofa. Já se v 1. a 2. třídě doma neučila...

A úplně nejhorší je to, když učitelka sází dvojky, trojky, čtyřky a pak dá všem na vysvědčení samé... To je demotivace jako blázen!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: john5555
Datum: 06.02.16 22:30

Ne, prvni trida je o motivacia bezne to vubec neni. Mely by dostavat nen jednicky dvojky vyjimecne. Mely by se do skoly tesit.Ze sveho okoli znam pripady kdy tomu tak neni a deti to poznamena na cely zivot. at jsoumene schopni nebo jen pomalejsi...maji mit prvni tridu jednicky ... pokud nehde o nejake sebevedome grazly apod... bohuzel jsou tzv. ucitele kteri tohle nspochopili a bohuzel jsou dnes podminky ve skolstvi takove ze nenj divu kdo uci. abohuzel se zrusili zvlastni skoly takze skolstvi u nas jde do pr... pardon to je na dlouhe psani jeste se budem divit co se bude ted dit

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright Š 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.