Vymenit skolu?

Od: Datum: 04.12.15 22:11 odpovědí: 10 změna: 05.12.15 19:37

Dobrý den, dcera chodí do 2.tř ZŠ. V 1.třídě všechno bez problémů. V druhé to začalo - hned 4tý den dostala 4 z opisu, nasledovala za paár týdnů 5 z matematiky (protože opsala nesprávný text z učebnice - příklad vypočítala), pak po pohovoru...několik týdnů klid...známky 1,2,3...a pak znova 5 protože jsme doma procvičovali nesprávny diktát a v tom, který psali, měla 10chyb. Učitelka o individualnim pristupu slyset nechce (25 deti vetride). Mam zmenit skolu? Dcera demotivovana. dekuji. M


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 04.12.15 22:21

Dobrý den,

a není to jen nepozorností dcery? Buď ať to trochu hlídá učitelka (co se týče cvičení ve škole) a domácí úkoly můžete kontrolovat s nějakým spolužákem, zavoláte rodičům, které cvičení mají zapsané jejich děti a zjistíte jestli má vaše dcera stejné. Pokud ne, pak to bude nepozorností, asi ne tím, že by jí to nešlo a nepozorná bude i na jiné škole.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: mir*
Datum: 05.12.15 06:54
Dekuji, nepozorná je. Očakávam spolupráci s učiteľkou ale ta tam není, úkol je napsaný na tabuli a ona to kontrolovat nebude. Ano můžu každý den obvolavat spolužáky. To ale neřeší problém toho, že dcera se cítí špatně kvůli 5, chce se vrátit do školky, ze ve škole jí to nejde.
Datum: 04.12.15 22:54
avatar

Zdravím,

mám syna 11 let a zároveň působím jako soukromý učitel ..ano chybí individuální přístup-poznámky a známky žáky spíše demotivují...dnes je to obecné-děti jsou hodně roztěkané a hyperaktivní-není se čemu divit - vzhledem k podnětům jaké mají z TV, internetu, her a z nároků ve škole na ně kladených...a vzhledem k času jaký jim rodiče věnují (raději jim koupí PC, mobil než by s nima šli na procházku a hráli si spolu)

měnit školu je snad předčasné...spíše nepřikládat známkám takovou váhu a dceru ještě více nestresovat..

ale bude to spíše o rodinné atmosféře - je ve věku, kdy výchovu by měl přebírat spíše otec a pokud doma není právě harmonické prostředí (váš vztah s partnerem) přenáší se to na dítě více, než si chceme přiznat..

takže jestli skutečně a upřímně chcete pro dcerku něco udělat -začněte u sebe a navštivte terapeuta (buď sama nebo s partnerem)- ale to chce odvahu, kterou má málokdo ..prostě normální supervize, kterou by měl každý nesobecký člověk v zájmu "duševní hygieny" podstoupit

Ohodnoceno: 2x
 
Od: mir*
Datum: 05.12.15 07:09
Dobrý den, děkuji, já u sebe začala už dávno. My ze známek neděláme vědu, vysvetlujeme povídáme si, o chybách, ze je lze napravit. Dcera je velmi citlivá, neuspěch zvládá špatně ve hře i ve škole, nechci ji ochránit před neúspěchem. Ale např ve škole se slovním a procentualnim hodnocením je vnímáni jiné. Naše paní učitelka nenabízí možnost jak spatnou známku napravit, co muže dítě udělat když se zmýlilo. Proste známka a konec. Takové drobnosti očekávám od školy. Ve třídě jsou děti o rok starší, dcera šla v 6, je pomalejší, bohužel se to nerespektuje.
Od: zltirl
Datum: 04.12.15 23:13

Já teda nějak nevidím ten problém. V diktátu měla 10 chyb, to je jasná 5ka, za to nemohla nic jiného dostat. Počítala chybný příklad - správný tedy nevypočítala, taky jasná 5ka (to by si pak každé dítě mohlo vypočítat, co se mu zrovna zlíbí a co umí).

Jestli se dceři stává častěji, že si píše chybné zadání, tak je chyba na straně dcery, ne školy. Asi je moc roztěkaná a špatně se soustředí.

Některé matky vidí svoje děti nekriticky jako dokonalé, co by si zasloužily samé jedničky, ale realita je jinde. Kdyby měly všechny děti jen jedničky, tak k čemu by to hodnocení bylo? A proč je dcera z jedné 5ky demotivovaná, nemůžete za to náhodou tak trochu vy? Napadlo vás jí říct, že z jedné pětky se její život nezhroutí? Co bude dcera dělat v životě, když doma má matku-vzor, která ze dvou pětek udělá galaktický problém a donutí ji změnit školu? Co kamarádky, které ve škole má, ty jí klidně seberete?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mir*
Datum: 05.12.15 07:26
Dobrý den, děkuji, samozřejmě je dcera nepozorná, mýlí se... Ale ve 2 třídě očekávám respekt k tempu vývoje dětí. Pokud se orientujete - do 3 třídy mají děti různé tempa vývoje učení psaní, čtení atd. Jste to rychle hodil na mně. Já se nehrnoutím z 5, to dcera, a dál ze strany školy nevidím ochotu a nabídku způsobu jak chybu napravit. Jste radikální - zajímalo by mne jestli, když v práci uděláte chybu a já Vám nezaplatím za práci, jestli byste to přijal taky takovým jasným způsobem. Já jen přemýšlím jak dceři pomoct, aby ji ve škole nezničili sebevědomí, které je v životě velmi důležité. Ano jde to s arogancí, můžu před ní degradovat ucitelku, školu, hodnocení a možná z ní bude holka která to má všechno v paži. Doma hodnocení bereme jako reflexi jak se nám daří ale s dalším významem, co jde zlepšit a co ne, nikdo není dokonalý, ale každý jsme v něčem dobrý. A i když uděláte chybu ze opisete jiný příklad, od učitelky očekávám slovní podporu za udelanou práci a připadne dodatečné zadaní . Samozřejmě ta 5 s takovým výkladem vypadá úplně jinak. Ale Váš názor Vám neberu. Dnešní společnost orientovaná za každou cenu na výkon mě děsí. Úplně postrádá kvalitu života.
Datum: 05.12.15 08:49
avatar

Na změnu školy bych v tuto chvíli vůbec nemyslela. Ale pohovořila bych se školním psychologem, případně později ještě s dětským psychologem, aby se našly hlubší důvody dceřina nízkého sebevědomí a hledala se nejvhodnější cesta k posílení sebevědomí. Asi bych v první fázi vynechala ředitele školy, toho by bezpečně o vaší návštěvě informoval školní psycholog. Ale případně časem, pokud by se nic nelepšilo, i ředitel by měl o problému vědět.

K popisovaným neúspěchům: Za dobře vypočítaný špatný příklad bych známkovala 5/1. To by byste mohla učitelce navrhnout, ale zároveň samozřejmě musíte děvče vést k tomu, aby si kontrolovala správné zadání. U diktátu s velkým počtem chyb vidím větší problém. Sice jste doma neprocvičovali, ale škola již učivo probírala. I bez domácího procvičování se mi zdá chyb mnoho. Domácí příprava nesmí být jen na následující den. Asi budete muset více opakovat starší učivo. Tedy pokud ostatní žáci v diktátu uspěli. A děvče by si mělo doma číst. Dětské knížky, pohádky. Tam nejlépe i bez učení odkouká, že únor ne nepíše ůnor a tykev se nepíše tikev (lehce jsem nakoukla do učiva 2. třídy).

A samozřejmě předpokládám, že děvče je velmi šikovné v některých jiných předmětech. I kdyby to měly být "jen" ruční práce, tělovcik, kreslení... Když učitelce vy, případně školní psycholog, vysvětlíte situaci, jistě najde důvod vaši dcerku před třídou pochválit a ocenit.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: mir*
Datum: 05.12.15 12:22

Děkuji Vám za názor. Ano půjdu za psycholožkou, my jsme už byli v PPP, čekám na vyjádření. My doma pracuje kazdy den, diktát, opis, ctení. Ma oblibenou knizku, kterou sama cte, pise si sama dennicek sve kocky, kterou doma mame. Neumim si predstavit, jak by to vypadalo bez domaci pripravy. Sikovna je, nosi 1,2ky - ale obcas kdyz prinese 4 nebo 5 - jsme zase zpatky. Motivuji, netrestam, netlacim, vysvetluji... S ucitelkou se o hodnoceni neda mluvit, ona nedava nic jine nez 1-5.Uz na zacatku roku jsem to s ni resila, kdyz ctvrty den v zari dcera donesla 4 za psani. To mi po prvnim rocniku, kde byli jen jednicky a razitka a vsechno vypadalo ruzove, skvele a dite se tesilo do skoly, prislo jako raketovy seskok do reality. Ucitelka je moje kamaratka, takze mluvime spolu velmi otevrene a narovinu. Ale mame velmi odlisny nazor na klasifickaci.

Datum: 05.12.15 14:15
avatar

Doporučuji osobní návštěvu jak učitelky a pokus se domluvit na kapku individuálnějším přístupu a případně individuálních úkolů. Píšete, že ho očekáváte - hezké, ale pracovala jste někdy s 25 dětmi dohromady? Dnešní školství moc neumožňuje individuální přístup právě přecpaností tříd. Učitelka se bude individuálně věnovat Vaší dceři a zbytek třídy bude dělat co?

Navštivte s dcerou pedagogicko-psychologickou poradnu, aby se vyloučila dysgrafie, dyslexie. Ona nemusí být jen nepozorná, může mít právě jednu z těchto poruch. Na základě vyšetření by pak měla učitelka postupovat - mým spolužákům na základce dávala učitelka během hodiny jiné práce z češtiny, než jsme měli my (kratší, aby měli více času apod.). Oni si pracovali svoje a nebyli tak stresovaní tím, že nás vůbec nestíhají.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: mir*
Datum: 05.12.15 19:37

Dobry den, dekuji za nazor, v poradne jsme byli, poruchy dcera nema, lehce nepozorna, cekam na dokumenty, zanesu ucitelce, uvidime. S ucitelkou jsem uz mluvila v zari, slusne jsem pozadala o cas a trpelivost, pani ucitelka bez papiru ohledy nebere. Chapu, je to narizeni ucitelum. Ja jsem taky ucitelka. Lidsky pristup je lidsky pristup. Znam dost ucitelek, ktere to umi. A jsou veci, ktere dokaze korigovat rodic a potom jsou situace, ktere musi resit ucitel - citlive.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.