Nejste přihlášen/a.
Dobrý den
Nějak sem se dostal k této úloze o vypočítání doby za kterou bude muset rodina šetřit na auto... Nemůžu si pomoct ale mě to přijde pro ty děcka uplně dementní... Zadání je napsáno prostě uplně nesmyslně... Rodina šetří 46 tisíc rok? nebo měsíc? Nic takového tam není a obojí může být tedy dobře...
Nevím no jako zdá se mi že tyhle příklady jsou jen na zblbnutí než na nějaké logické uvažování a myšlení...
Jaký na to máte názor vy? Já jsem teda na základce dostával příklady rovnou od učitele které byli jasné...
Já bych odpověděla takto:
Cílová částka je 163.000 Kč,
z toho už mají 46.000 Kč našetřeno a dalších 34.000 Kč získali prodejem staršího auta.
Zbývá našetřit 83.000 Kč.
_____
Případně bych připsala, že vzhledem k tomu, že nejsou uvedeny měsíční příjmy a výdaje rodiny, nelze
určit, jakou částku měsíčně by mohli spořit, tj., že nelze stanovit ani jak dlouho ještě budou muset spořit.
Chce se škodolibě vítězoslavně vykřiknout cé, cé je správně, ale zpět do lavic: ve škole se asi probírá násobení a tak možná v zadání něco chybí. Možná tabulka:
Kdyby se šetřilo každý měsíc 1 000 korun, bylo by třeba šetřit kolik měsíců? To je 83 000 : 1000 = 83. A dále.
Kdyby se šetřilo každý měsíc 2 000 korun, bylo by to 83 000 : 2 000 = 42 měsíců (protože i ten poslední měsíc by se muselo něco našetřit). Atd.
Nemá tazatel(ka) ještě nějaké doplnění k zadání k tomuto příkladu?
V uloze neni zadano, kolik usetri za mesic, takze se to neda spocitat.
Z te fotky, co jsi poslal, to vypada, ze je tam vice prikladu o te rodine a treba ta mesicni uspora vysla v predchozi uloze.
klidně to může být úloha č. 1, přechozí informace o rodině mohou být na jiné straně, v jiné kapitole. děti třeba měly v matice zvířátka dědy Lesoně (či jak) a ta se taky táhla z kapitoly do kapitoly (a z roku na rok) a ve cvičeních byly uváděny jenom nové informace, takže příklad vypadal třeba takhle:
Mi oto vyslo (163000 - 34000 - 46000)=83000 co musi nasporit. a 46000/12=cca 3800. 83000/3800=22 mesicu. takze ne 10, jak jsem psal napoprve.
Úkol vrátit učitelce s tím, že chce po žácích, aby se zamysleli, nad úkolem, ale sama si ho ani nepřečetla. Je jasné, že zadání je buď nelogocké nebo neúplné. Podle toho, ve kterém ročníku žáček je.
Podobné úlohy má i vnučka. Někdy to není jenom o matematice, ale i o paměti a logice. Není v nějakém zadání úlohy před tímto příklad už jednáno o rodině Markových? Není tam někdo napsáno, kolik vydělávají? No, já Vám teda povím, že ač mám vysokoškolské vzdělání technického směru (takže matematiku prvního stupně bych měla ovládat), tak mě někdy trvá hóóódně dlouho, než najdu řešení
Někteří z Vás si tady ťukají na čelo, že je to nesmysl atd. Opět ale Ivzez napsala řešení. Dopočítat to, kam to jde a dát paní učitelce. Takových chytáků mají dnes děti plné učebnice. Třeba mají možnost, vybrat si za tří odpovědí, ale přitom není žádná správně, Nebo naopak jsou správné dvě.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.