Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak přerušit studium na střední škole?

Od: kiki* odpovědí: 4 změna:

Dobrý den,

mám takový menší problém.. Jsem student a jsem ve 4. ročníku, ale bohužel z osobních důvodů si musím vše platit sama a prostě už nějak nejsou peníze. Ale chtěla bych příští rok od září zase nastoupit do 4. ročníku a normálně odmaturovat. A tak se chci zeptat, jestli musím proto být nějaké zdravotní důvody nebo jak to je? Moc děkuji předem za rady.

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

Rozhodnutí o přerušení je plně v kompetenci ředitele školy.

ctenar*
hodnocení

0x

Jen pisemna zadost rodicu o preruseni s podpisem rodicu a zaka. Viz §66 Skolskeho zakona (odst. 2 a 5). Vice poradi reditel skoly.

scv®
hodnocení

0x

Nejjednodušší by asi bylo vysvětlit situaci na sekretariátu, měli by vás trochu navést. Bude potřeba podat písemnou žádost o přerušení studia adresovanou řediteli/škole s určitým termínem a případně i důvodem. Škola vám poté písemně odpoví. Za studenta do 18 let podává žádost zákonný zástupce (se souhlasem studenta). Na zdravotní důvody to omezené není a někdy ani není nutné je uvádět (doporučuji se zeptat, když už to budete s někým ve škole řešit). Kdysi jsem na pár měsíců studium přerušil a myslím, že tam důvod uveden nebyl nebo to bylo pod osobními / rodinnými důvody. Pokud je studium přerušeno na dobu určitou, vracíte se uplynutím této doby (nebo po domluvě s ředitelem i dříve) do stejného ročníku, ve kterém bylo studium přerušeno. Pokud na dobu neurčitou (max. 2 roky, dle školy zřejmě může být i méně), tak pro návrat doručíte škole další žádost - o pokračování ve studiu.

hodnocení

0x