Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vliv proudění vzduchu na teplotu předmětů

Od: luky* odpovědí: 6 změna:

Dobrý den,

rád bych vyřešil jednu při, kterou mám v práci s kolegou. Pracuji jako automechanik.

Příklad: Teplota okolního prostředí kolem auta je -20°C. Při stojícím vozidle tedy působí na chladič také -20°C. Jak je to ale za jízdy? Podle mého názoru se teplota, která působí na vozidlo za jízdy se vlivem proudění vzduchu dále snižuje v závislosti na rychlosti vozidla. Jedu-li tedy rychlostí 60 km/h, teplota působící na chladič motoru může bít i - 40°C. Je to pravda?

Díky Lukáš

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

luky*
hodnocení

Ježišmarijá, bít s měkým i, to jsem ale ...

Omlouvám se *hi*

miljan*

Teplota bude stejná, to by se auta dala používat jako lednička, kdyby se teplota snížila o 20 stupňů. *slunce*

 

tesyk*
hodnocení

0x

Myslím, že teplota bude stejná. Zvýší se však výkon chladiče. Čili při stejné ploše odvede více tepla do okolí.

 

hodnocení

0x

Intenzivní proudění chladícího media okolo tělesa se projeví jen účinějším (rychlejším) ochlazováním nebo jeho ohříváním. . Tělěso se dříve ochladí nebo zahřeje, podle toho , jaká je teplota chladícího media , rychlost jeho proudění a schopnost tělesa příjímat teplotní změny. Npř měď je dobrým vodičem tepla , umělé hmoty naopak

Nikdy při volném proudění chladícího media , teplota tělesa nemůže dosáhnout nižší teploty než je teplota chladícího media , ani vyšší teploty než je teplota ohřívajicího media .

miro

 

jabraka*
hodnocení

0x

Pokud na chladiči působí ještě vlhkost,samozřejmě se projeví odparné teplo vody a teplota vzduchu dále může klesnout o nějaký stupeň.

JABRAKA

 

hodnocení

0x
avatar axus

Teplota zustava samozrejme stale stejna, zvysuje se pouze ucinnost chlazeni, tak jak psali jini. To je zpusobeno zvysenym odvodem tepla od lamel chladice. (vzduch okolo chladice se ohriva a pokud ho diky proudeni vzduchu odvedu, dostane se na jeho misto opet vzduch studeny, ktery muze byt znovu ohrivan)

Je tedy zachovan vysoky teplotni gradient a tedy i vysoky prestup tepla. Dochazi tedy ke zrychleni ochlazovani.

Nutno ale rict, ze existuje takzvana pocitova teplota. Ta se ale projevuje pouze u zivych forem. Vyjadruje se pomoci tzv. Wind chill faktoru.

Proudeni vzduchu v tomto pripade opet funguje stejne - odvadi ohraty vzduch okolo tela a privadi studeny a diky tomuto se pocitova teplota snizuje. Existuji na to tabulky i vzorecky.

Priklad: Jste na horach a je minus deset a bezvetri. Je vam celkem fajn. Pak teplota stoupne na minus pet, ale zacne foukat vitr 30km/h. Pocitova teplota klesne na cca -13stupnu a vy zacnete mrznout.

Realna teplota je ale stale stejna.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]