Nejste přihlášen/a.
Bello, hodněˇs to odflinkla, ale výjimečně ti to opravím.
Příště piš pořádně, tzn. používat pro minulý děj minulý čas.
Čleň text, dělej mezery za tečkami a čárkami apod.
Zopakuj si skloňování, časování a slovosledy.
Opravdu jsi s kamarádkou chodila k vodojemu, do Prahy a do Berouna?
Nejezdila´s spíše vlakem nebo autobusem a nechodily jste spíše k nebo do bazénu?
Moc děkuju za odpověď!
K tomu minulému času a mezerám za tečkama, text mám zadaný od učitelky a mám ho psát v přitomném čase, a každou větu jsem měla na samostatném řádku, nevím, proč se po odeslání smrskly dohromady, například: Meine Ferien měl být nadpis :/
Wasserbecken je vážně vodojem? Když jsem se ptala učitelky, jak se řekne bazén, tak mi řekla tohle, bude teda lepší když napíšu Schwimmbad nebo Schwimmbecken?
Ještě jednou moc děkuju za odpověď, většinu věcí jsem si už uvědomila, jenom nechápu co mám špatně na tom gehe, ve větě, že chodím se psem na procházky a co mám dát místo toho zu Wassernecken, mám tam dát im Schwimmbad?
Já už jsem na zdejší editor zvyklá, proto jsem si neuvědomila, že ho ještě nemusíš znát...
Chceš-li psát na nový řádek, použij samotný ENTER (bez Shiftu), jinak se text "slije".
Pro jistotu tadši udělej mezeru i za tečkou na konci řádku (taky se mi tu jeden text ošklivě "slil").
___
Wasserbecken je vodní nádrž (vnímám to spíše jako zásobárnu vody) nebo vodojem.
Podle mne je lepší použít Schwimmbad nebo – pro letní či přírodní koupaliště – Freibad.
Kdybys psala jen o procházce se psem, bylo by sloveso gehen v pořádku. Ty ale ve stejné větě
pokračuješ Prahou a Berounem – myslím, že jsi tam jela (jste tam jely) dopravním prostředkem.
[Tvar slovesa máš správně, ale "nesedí" mi v té větě významově.]
Pokud jdeš nebo jedeš někam k vodě, používej ve významu k (vodě) předložku an + 4. pád,
ve významu u (vody) předložku an + 3. pád.
Přiklad: ans (= an das) Meer = k moři; am (an dem) Meer = u moře
___
Zkus text napsat ještě jednou a vlož ho sem, večer se vrátím.