Nejste přihlášen/a.
Dobrý den mám otázku. Celý rok jsem ve škole měla celkem dobré známky a teď ke konci ač to umím perfektně, prostě se mi nedaří. Nerada bych si to pokazila. Nevíte co dělat? Učím se skoro furt, ale není to skoro vidět
V případě problému u jednoho z předmětů můžete zajít za svou učitelkou a probrat to v její volný čas - ona bude mít radost, že se snažíte. Pomůže vám některé věci lépe pochopit, nahodí nějakou tu pomůcku...
Vy jste si skoro odpověděla sama. Takže z vlastní zkušenosti - je dobré se učit pro to, abych se něco dozvěděl, ne abych dosáhl dobré známky, někoho ocenění a aby to bylo vidět. To je druhotné. Sám jsem na tom pohořel. Na základce a na střední jsem byl nadsazeně miláčkem učitelů, kteří rádi poukazovali na to, jak já to zrovna umím, a měl jsem být příkladem. Na VŠ jsem ale díky tomu totálně pohořel, už se mě nedostávalo těch pochval, pro které jsem to vlastně dělal (ochočený pejsek). Až za čas jsem pochopil, že každý dobrý student studuje hlavně kvůli sobě. Aby se něco dozvěděl a aby něco uměl. Kdo studuje pro někoho jiného (nebo pro něco jiného), má to pak daleko těžší.
Měla jsem stejný problém s dcerou. Učila se výborně a navíc, byla velice zodpovědná. Každou písemku pokazila neuvěřitelným způsobem. Takový byla trémista. A pak z toho měla problémy se žaludkem a trávením vůbec. Tak strašně každý neúspěch prožívala. Hrůzou, že zase pokazí se úplně zablokovala až tak, že si nemohla vzpomenout na rok svého narození. A já jsem nebyla schopná jí pomoci. Jen jsem se snažila, aby si uvědomila, že nesmí panikařit, jinak mozek nevyplaví nic z toho, co má někde uložené. Dýchat! Přečíst zadání a začít dýchat- Myslet na dýchání. On si mozek vzpomene, kde ty informace má a vydá je. Navíc, ikdyž zkoníš, pod hromadou dobrých známek se ta špatná ztratí. Nebude příliš vidět. Anebo učitel bude vidět, že jsi zapanikařila, když v zápisníku má: 1, 1, 2, 1, 2, 4.
Klid, nepanikař, neboj se! To bude dobrý: Vydrž ještě pár dní!
Pro tebe