Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Je to normálni?

Od: iviv odpovědí: 8 změna:
Zdravím,mám průměr z němčiny 2,2 a učitelka mi řekla že mi dá 3, protože mi nejde výslovnost.Např místo "špile" řeknu "spile" a
Je toho víc.Jsem v 8 takže mi na známkách zaleží,myslíte že si kvůli výslovnosti zasloužím 3?

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

No, nerad ti kazím náladu, ale ona ta výslovnost je velmi důležitá. Často se totiž stává, že špatná výslovnost změní význam slova, což pak vede k nedorozuměním...

 

buss
hodnocení

3x

Znalosti hodnotí učitel v souvislosti, ne tady. Ostatně škola má klasifikační řád. Výslovnost je nutná.

doplněno 29.05.15 15:12:

Jen tak, pokud by to brali učitelé vážně, tak 50 % znalostí je nedostatečně. Co kdyby ti někdo něco opravil na 50 %?
A načti si klasifikační řád!

 

hodnocení

0x

Ahoj, jak píší ostatní, nejen u cizího jazyka je dobrá výslovnost základem, aby nedošlo k záměně slov. Pokud neumíš správně číst a vyslovovat, stěží se pak s tím cizincem tváří v tvář domluvíš. Myslím, že ten jazyk už nějakou dobu ve škole jistě máš, tak za tu dobu jsi na něm mohla zapracovat.

Mně také bohužel nejde moc výslovnost, vlivem jistého onemocnění, ale mám na to posudek z Pedagogicko - psychologické poradny, s doporučením, že učitelé mají preferovat spíše písemné testy, ne ústní zkoušení a když už, tak ne prostě tak přísně. A v mém případě nejde jen o tu výslovnost, jde i o jiné věci u jiných předmětů.

Tak pokud za tu výslovnost také sama nějakým jiným vlivem nemůžeš a záleží Ti na známkách, doporučuji se zeptat v PPP, nebo třeba i svého dětského lékaře.

 

iviv
hodnocení

No dobře,ale aby mi kvůli výslovnosti snižila známku o 0,8 a navíc když se budu hlásit na středni školu..
Btw: myslíte si, že dám maturitu když mám pár trojek (cca 4)? Moje mamka mi řika furt že ne, že mám jít na řemeslo.

Průměr je jen pomocným aspektem při posuzování žákova prospěchu. Mnohdy jej vůbec nepoužívám; jen když je to nutné, tzn. známky jsou hodně rozličné a není z nich na první pohled jasné, "kterým směrem se vydat".

Mimochodem, máš jej správně spočítaný? Víš, které známky jsou důležitější a které jsou jen drobné? Bereš v potaz to, že známka, kterou jsi získala "jen o bod" je jiná než "čistá"? Žáci často spočítají průměr tak, že sečtou všechny známky a vydělí počtem známek. To je hloupost.

Ty čtyři trojky jsou při velikém úsilí, nebo lážo plážo? Pokud máš na víc, a jsi schopná a ochotná na sobě zapracovat, maturitu můžeš zkusit. Ale pro jistotu bych si druhou přihlášku dala na učiliště. I tam se ta maturita pak dá dodělat. (Budu se opakovat - maturitu ano, ale důležitější je doopravdy něco dobře umět a mít k tomu vztah.)

Jak již napsali jiní, známku tvoří učitel na základě zvolených kritérií. Každá známka může mít jinou váhu. Zhoršení známky o 0,8 stupně zase není až tak nic neobvyklého, záleží, o jaký předmět jde, o jakého vyučujícího a na těch kritériích...aritmetický průměr známek je pouze pro Tvoji potřebu, známka může být vytvářena i jinak!

Nevíme o Tobě nic bližšího, takže se můžeš rozhodnout jak pro střední školu, tak pro řemeslo. Dle mého názoru 4 trojky v osmičce nejsou ještě žádná hrůza a střední školy se dneska o žáky dost perou (jsou slabé ročníky snad ještě), takže klidně tu střední zkus. Hlavně aby ses tam udržela a bavila Tě. Co se týče maturity, je však pravda, že Ty už budeš nejspíš muset maturovat z matematiky, ne z jazyka, což možná bude pro Tebe lepší, když Ti nejde ta výslovnost. Ale musíš vědět sama, jaké předměty Ti jdou a které ne...my Tě tady neznáme.

bagar*

S pár trojkama? V dnešní době i s vyznamenáním. Já měl na ZŠ dvě čtyřky (matika a fyzika mi nikdy nešla*smich*), včera jsem odmaturoval s jednou dvojkou z češtiny, jinak za jedna.

 

iz*
hodnocení

0x

Jak dlouho se němčinu učíš?

I kdyby ses ji učil/a od začátku tohoto školního roku, měl/a bys mít výslovnost zažitou

(výslovnost sp [šp]/st [št] se dá zapamatovat a nacvičit za pár minut).

(Obtížnější je výslovnost německého r a ch, některým žákům dělává problém i přídech.)

U tebe odhaduji problém i ve výslovnosti samohlásek – vzpomínám si na jedno slovo, které by se mělo vyslovit [špile] – das Spill/die Spille ► vrátek, vratidlo, ale to jste v 8. třídě pravděpodobně neprobírali. Odhaduji, že mělo jít o slovo das Spiel/die Spiele nebo die Spüle/die Spülen (ie ani ü se nevyslovuje jako české i).

Co německý pravopis? Píšeš za čárkami a tečkami mezeru? Odděluješ věty v souvětí čárkami?

———

Průměr známek je pouze orientačním, nikoliv rozhodujícím kritériem. Ve výsledné známce se toho promítá víc – přístup žáka (chybná výslovnost podle mne svědčí o tom, že němčina nepatří k tvým prioritám) k předmětu, práce v hodinách, plnění školních povinností, domácí úkoly (i kdyby úkoly nebyly hodnoceny jednotlivě, může jejich zapomínání známku negativně ovlivnit), ...

Chybuješ-li jenom ve výslovnosti sp/st, můžeš se pokusit paní učitelku přesvědčit, že používáš

hamburskou výslovnost (st a sp se v Hamburku vyslovuje sp/st), ale asi to neprojde ...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]