Nejste přihlášen/a.
aaaabbbb,
vezmu to od konce - takže:
1) ... píšete, že: ... některé věty musíte občas číst opakovaně
... no a co je na tom špatného?
Některé věty ( a často i celé odstavce, nebo i kapitoly ) se dokonce ... MUSÍ ... číst znovu ( a třeba hned i několikrát ), aby si tu základní myšlenku člověk DOBŘE uvědomil ... a tak provedl to ... úplně první ... "zafixování"ve své paměti ( kdy ale napsaný text nemusí být - našim mozkem - přijat okamžitě na úplných 100%, ale - obrazně řečeno - zasadíte tam " semínko", které je počátkem všeho " nabalování" souvisejícího poznání - jinak řečeno: ... být připraven - k přijímání všeho nového souvisejícího. - - - Ještě se Vám nestalo, že při úplně jiné činnosti se Vám najednou - odněkud - vybavilo to, co Vám dlouho "nelezlo"do hlavy ... a najednou " blik"a hned Vám to tam {do té mezery v poznání} "zapadne"jako "ulité"? Prostě nějaká životní situace iniciovala doplnění toho, co již - v základu ( z přečtení ) - znáte, ... a toto základní - neúplné - poznání je najednou ... jenom ... doplněno.)
Stručně řečeno:
... není potřeba se čemukoliv pracně učit zpaměti ( tj. znát to zpaměti na 100% ), ... ale nejdůležitější je - tomu novému - pouze ( na 100% ) POROZUMĚT, ... no a - svými slovy - umět povědět podstatu, ... což pak dokážete kdykoliv ... i někdy - o hodně - později.
2) ... dále píšete: ... že máte i špatnou krátkodobou pamět
... v tom případě ( vedle Vašeho běžného způsobu získávání nových vědomostí ) v návaznosti na výše uvedené ... je dobré si ... také vytvořit systém ... tzv. mnemotechnických pomůcek, což Vám podstatně usnadní zapamatování i toho nejsložitějšího. To už je ale pouze na Vás, co vám nejlépe vyhovuje. Tipy, ... JAK NA TO ... najdete např. tady: cs.wikipedia.org/...
3) ... a také dále píšete: ... nemůžu se pořádně soustředit
... i tady je potřeba mít dobrý základ - tj. NEBÝT HODNĚ UNAVENÝ ... a pak se - i tady - k využití nabízí hned několik možností:
a) ... od volby vhodného času pro učení
... všeobecně je uváděno, že nejvhodnější čas pro dobré soustředění je ... v krátké době po spánku ( a to i po krátkodobém spánku ), tj. v době, kdy má člověk "čistou"hlavu ... a mozek je "ochoten"přijímat téměř všechny "nejčerstvější"informace, které jsou mu "předkládány"ke zpracování
... někomu ale zase vyhovuje učení ... pouze za absolutního klidu ... a někomu zase jen nejlépe v noci, popř. v jiném příznivém denním čase
Tady je třeba tu - pro Vás - nejvhodnější dobu si SÁM najít ... a maximálně jí začít využívat. Jiná možnost tu asi neexistuje.
b) ... od volby vhodného prostředí, ve kterém se rozhodnete novou látku naučit
... to je opět situace k vlastnímu rozhodnutí - tedy vyzkoušet si, jaké prostředí Vám nejvíce vyhovuje
c) ... no a v době abnormálního vypětí využít třeba i možnosti ... konzumace vhodných minerálních vod( či vhodných doplňků stravy ), které jsou k dostání - buď v běžné obchodní síti, či lékárnách ( jako např. Magnesia viz: magnesia.cz/... nebo další jiné potravinové doplňky { nejlépe přírodního původu} - vhodné k vyrovnání deficitu minerálních prvků ve Vašem těle )
... nebo by nebylo na škodu - svůj stav - případně konzultovat i s odborníkem, který stejné či podobné situace řeší po bližším odborném vyšetření
Takže, pokud jste hledal ... a také očekával ... nějakou jednoznačnou odpověď, tak si dovolím tvrdit, že taková odpověď prostě neexistuje.
Nezbývá Vám, než se do toho "obout"... a začít hledat, co je - konkrétně pro Vás - nejvhodnější.
Samozřejmě jste udělal dobrý krok dotazem i do této poradny, protože různé možnosti, které tady budou uvedené, Vám mohou posloužit jako inspirace pro vytvoření si svého systému, který Vám Vaše studium podstatně usnadní.
... přeji Vám šťastné vyhledání toho nejvhodnějšího, co Vám - ve Vašem studiu - nejvíce pomůže.
Však ne všechno si zapamatujete napoprvé
Zkuste zkoušet různé časy - někomu vyhovuje učit se ráno, odpoledne, večer nebo v noci.
Mluvte přitom, mozek absorbuje i sluchem. Nikoliv jen očima.
Třeba Vás rozptyluje kupř. radio, nebo sedíte špatně... Někdo se učil vleže (já), někdo chodíval se učit na WC...
jooo tak to si popsal i muj problem.. kratkodobra pamet se u me rovna nule hahahah zato dlouhodoba to je peklo ja si pamatuju vsechno i z dob predskolnich clanky ctu taky vickrat a nekdy se mi stava ze pokazde ctu uplne jiny clanek protoze si jeste navic nektera slova krasne pozmenim a hle clanek ma najednou zcela jiny smysl .. hodne zalezi na tom zda taky ctes neco zajimaveho nebo neco do ceho se nutis.. aspon to je muj pripad. pravidelne treba i kdyz sleduju zpravy tak ihned po zprave to chci pretlumocit pritelovi (cizinec) ale bohuzel uz si absolutne nepamatuji o cem to bylo hahahah je to hruza az z toho umirame smichy doma. stara nejsem teda jak se to veme hahah (28)
no a jestli se to da zlepsit tak dejavu to popsala dobre ale vezte ze je nas rozhodne dost s takovym problemem takze to neni nic zvlastniho si myslim
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.