Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Práva nebo jazyky?

Od: lilis odpovědí: 4 změna:

Ahoj!

Zajímalo by mě , co byste si zvolili vy

Studovat práva nebo jazyky?

Já nevím, oba obory mě lákají .V čem budu mít lepší uplatnění? Jako právnička (advokátka) nebo jako překladatelka? Momentálně studuji španělštinu a angličtinu a baví mě to, ale práva mě také lákají. Nevím co jiného by se dalo dělat s jazyky než jako překladatelka.Které zaměstnání by bylo lépe finančně ohodnocené?

Díky za odpovědi.

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

millu
hodnocení

2x

Záleží i na povaze, co by člověka bavilo, na co má předpoklady... Dlouho jsem se pohybovala v oblasti jazykového vzdělávání a za mě - výuka jazyků v ČR je na dost tristní úrovni. Mě také lákal jazykový obor, ale pak jsem si říkala - co s ním? Koukněte o nabídek práce, jestli by po Aj+Šp kombinaci byl vůbec zájem (i když je to hodně doředu). Angličtinu dnes ovládá spousta lidí a je těžké se prosadit, španělština mi přijde spíš módní. Nevím, jak ve Vašem kraji, ale u nás není moc španělských firem nebo firem, co by se španělskem obchodovali na takové úrovni, že by se komunikovalo ve Šp a ještě prostřednictvím tlumočníků. Vlastně vůbec neznám moc míst, kde používají tlumočníky, většinou se najímají manageři s konkrétní jazykovou výbavou. Spousta lidí s ambicemi překladatelů končí jako učitelé na volné noze a pak narážejí na problém, že nemají pedagogické minimum a jsme u jádra problému výuky jazyků u nás - učí kde kdo, kdo si myslí, že když se domluví, může vyučovat, ale přitom to neumí předat dál.

Práva se mně osobně jeví jako jistější obor a vůbec to neznamená stát u soudu. Můžete být v právním oddělení nějaké firmy, zaměřit se na HR atp.

Ale je to jen můj názor.

lilis
hodnocení

Diky moc za radu. Taky si nejsem úplně jistá, jestli je španělština natolik žádaná, abych s ní našla solidní práci. Možná tak v Praze.

repkin*
hodnocení

2x