Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Vypočítejte poloměr kružnice

Od: fogon* odpovědí: 5 změna:

Vypočítejte poloměr kružnice pravoúhlého trojúhelníka ABC vepsané, jsou-li dány odvěsny a = 12 cm, b = 14 cm. *nevi*

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

jirbar*
hodnocení

2x

A co tohle

cs.wikipedia.org/...

r=S/s kde s=O/2 takže r je plocha dělená polovičním obvodem

Přeponu snad spočítáš z Pytagorovy věty, obvod taky a plocha poloviční součin odvěsen

fogon*
hodnocení

Nějak z toho nejsem moudrá, mohl bys to, prosím, rozepsat? Jsem ze školy 30 let pryč, teď studuji dálkově a některé věci mi už vypadly. Děkuji *ee*

jirbar*

No já jsem ze školy 51 let a příklad se mi zdá triviální až na vzorec odsuď, ale určitě by se nechal odvodit.

cs.wikipedia.org/...

ˇ znak umocnění

Poloměr vepsané kružnice = plocha / polovičním obvodem

strana c (přepona) = odmocnina( 12 ˇ 2 + 14 ˇ 2) = 18,44

Obvod = 12 + 14 + 18,44 = 44,44 poloviční obvod = 22,22

V pravoúhlém trojúhelníku je odvěsna k druhé odvěsně vlastně výška takže

Plocha = (12*14)/2 = 84

Tedy poloměr = 84/22,22 = 3,78

fogon*
hodnocení

Moc děkuji za vypočítání příkladu,*slunce* já se teď matiku učím znova a je to pro mě znova novinka. *hi*

alf*
hodnocení

0x

když už nedáváš pozor při matice, psaní Ti celkem jde, na internet přístup máš tak se trošku snaž.

karlin.mff.cuni.cz/... robova/stranky/motyckova/Stranky_s_aplety/Dalsi_trigonometricke_vety.html

doplněno 09.11.09 08:17:

dlouhé odkazy tu nefungují tak raději ještě http://jdem.cz/chmq6

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma kružnice vepsaná

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.