Nejste přihlášen/a.
Ahoj!
Studuju VŠ Strojní a chtěl bych se zeptat jeslti je nějak možné získat vyhlášku č.50 (elektro montáže a revize) s tím, že jako střední školu jsem studoval gymnázium. Napadlo mě jeslti není např. nějaký roční kurz nebo tak něco.
Děkuji, za Vaše případné odpovědi
Pro elektromontaze potrebujes mit par 5 a po rocni praxi muzes mit i par 6. Praxi uznaji mozna i par 4, ltery mas pro praci v laborkach ve skole. Ve vyhlasce se pisou, ze par 5 muze ziskat pouze osobba se vzdelanim v oboru (vyucnak, maturita, vysoka). Vzdelani nejsnaze ziskar vystudovanim ucnaku (dalkove). Jsou obory placene, trva to cca 1-1.5 roku a stoji to bratru 15-20 000. Jina varianta je ucnak statni, kde ot je na 2 roky, ale neplatis nic. Jestli jsi z Prahy, napis SZ, poslu podrobnosti ke statnimu ucnaku.
Cela vyhlaska je napr tady. Vzdelani je vypsano az na konci.
Na vyhlášku 50 existuje mnoho školení, např. tady skolenirevizeelektro.cz/... - školení trvá max. 2, spíš vám dají nastudovat hromadu norem, než že by něco vysvětlovali. Pokud nemáte elektrotechnické vzdělání, můžete dosáhnout max. kvalifikace podle paragrafu 5, tj. osoba znalá. Podrobnosti vám vysvětlí školitelé. Na revize byste ale potřeboval paragraf 9 a ten bez elektrotechnického vzdělání nedostanete.
doplněno 26.11.14 23:55:Oprava - max 2 dny, vypadlo mi tam slovo dny.
doplněno 26.11.14 23:59:Ještě nápad - zeptejte se na studijním, jestli byste si nemohl zapsat nějaké předměty na elektru, dřív to bylo omezeně možné, třeba z elektra chodili studenti na jaderku na přednášky. Nevím, jak je to dnes.
doplněno 27.11.14 00:34:Kolega pode mnou má pravdu, teď jsem se koukala, dostáhl byste bez elt. vzdělání jen na 4. Nevím, jestli vám to bude stačit. Pokud ne, zkuste pořešit na studijním, jestli můžete nějak daného vzdělání dosáhnout formou nepovinných přednášek na elektru.