Nejste přihlášen/a.
prosim o radu v dvoch ulohach:
1. Auto s 0 kilogramovym nakladom ma spotrebu 8l/100km a auto s 1500 kilogramovym nakladom ma spotrebu 12l/100km. Tak aku bude mat spotrebu s 300 kilogramami a 1200 kg-mi?
2.Kokokrat mozeme odcitat 13 od 126 a co zostane po odcitani?
myslel so ze 9krat a zostane 9,ale nie je to spravne. ani 1krat a zostane 113. je tam nejaky chytak.
dakujem za pomoc
Pardon, od 126.
doplněno 24.11.14 11:29:le, jak jsme se dohodli na slovenské verzi, zřejmě to tak není, i když nevím, jak to tedy je.
A k té první otázce: Nejsem si jist, zda je tato úloha korektní, spotřeba bude záviset třeba taky na otáčkách motoru, ne vždy je výkon optimální, a větší náklad jistě auto zpomalí. Jinak, to má být taky chyták? Ale tak primitivně a přímočaře bycc to viděl tak, že bych bral výkon lineárně úměrný hmotnosti, a tedy i spotřebu. Jenže hmotnost auta s nulovým nákladem nebude 0, ale nějaké F0, hmotnost naloženého auta F0+1500, a hledám lineární funkci S = kF tak, aby kF0= 81 a k(F0+1500) = 12 , což jsou dvě rovnice pro dvě neznámé F0 a k. Ale jak říkám, výcházím z toho, že práce je dráha krát síla a že síla je je úměrná hmotnosti, ale je tu příliš mnoho nejasnoztí. Proč je síla , proti které výkon motoru pracuje, úměrná hmotnosti? Pokud jedu do kopce, plyne to z rozhladu sil, po rovině působím proti (valibému) tření, které orientačně taky je úměrní tíze a ta zase hmotnosti, ale s výrazně vyšším nákladem už ten vztah nemusí být lineární, třeba ro, že pneumatiky budou stlačeny více a koeficient tření bude jiný. A samozřejmě je tu závislost na rychlosti, při různých rychlostech budwe účinnost motoru jiná, atd. Ach jo.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.