Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Filosofická fakulta - výběr oboru

Od: anonymkas* odpovědí: 1 změna:

Zdravím, jsem sice teprve ve druháku na gymplu, ale i tak už je nejvyšší čas poohlížet se po tom, co dál. Jako většině i mně jdou spíše humanitní předměty. Proto přemýšlím o FF. Hrozně mě zajímá třeba religionistika nebo jiné kulturní vědy. Vím, že mě to sice asi bude bavit, ale bojím se, že nenajdu uplatnění. Co asi může po škole dělat indolog nebo etnolog? *nevi* Proto se ptám - jaký z oborů na FF je nejperspektivnější?

1 odpověď na otázku
Řazeno dle hodnocení

tlapka*
hodnocení

0x

Ahoj, já FF studuju. :) Hodně záleží na škále nabízených oborů, přece jenom UPOL nabízí větší spektrum bakalářských studií než třeba Ostrava.

Uplatnění je mizerné, co si budeme namlouvat. Je fakt, že na tyto obory (indolog) přijímají málo lidí a ještě méně jich studia dokonečí, ale pořád je to více znalců těchto témat, než u nás potřebujeme. Smysl to má, když se tomu člověk chce věnovat na opravodvé akademické úrovni, ne že skončí s titulem Mgr.

Ani žurnalistiku nevidím jako nadějnou - žurna byl i můj cíl, ale rozmyslela jsem si to díky působení ve školním časopise. Absolvovala jsem s redakcí spoustu exkurzí a soutěží, kde jsme mluvili s lidmi od novin či rozhlasu - většina lidí žurnu neměla, prostě se k tomu dostali oklikou.

Na FF je dost oborů, které uplatnění mají, i když ani tak nejsou zaměstnavateli tak poptávané jako technické obory. Slušné uplatnění mají jazyky, ale zase, co s jazykem, když člověk neumí nic jiného (pokud nestuduje přímo překladatelství a tlumočnitví)? Umět jazyky je dnes nutné, ale umět pouze jazyky nestačí. Leda vystudovat kombinaci např. AJ + korejština/čínština, to neumí každý, ale díky investicím z těchto zemí je šance je uplatnit.

Pak je tu psychologie, ale tam je taky obrovský přetlak. To už spíš bych šla do logopedie, ale ta už je spíše na PdF.