Úloha v KYNEMATICE

Od: Datum: 14.10.14 18:26 odpovědí: 10 změna: 14.10.14 21:36

Prosím poraďte s příkladem na fyziku. Předem děkuji.

Ze tolku upadlo žákovi pero. Jak velkou rychlostí dopadlo na podlahu. Výška stolní desky nad podlahu je 80 cm.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 14.10.14 18:51
avatar

Jak vidím, máš problém nejen s kinematikou. Úkoly tu za nikoho neděláme. Napiš své řešení, někdo ti je zkontroluje.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ellion55e
Datum: 14.10.14 18:58

Tak to je perfektní :) Když nemám paru jak se to děla a někdo mi napíše ať sem dám své řešení. Asi kdybych to uměla vyřešit tak sem nedávám žádnou otázku. Psala jsem aby mi někdo poradil ne vyřešil za mě celý úkol . A pokud myslíte mé chyby stolku a podlahou tak se omlouvám , ale psala jsem to v rychlosti. Zase sem přišel někdo dokonalé chytrý co nejspíše vše zná a nikdy poradit nepotřeboval nebo nikdy neudělal chyby. A k tomu řešení... Dělám to už hodinu, ale prostě nic na to vymyslet nemůžu, proto jsem se chtěla zeptat tady .

Datum: 14.10.14 19:05
avatar

"Nemít o něčem páru" svědčí o nedostatku pozornosti ve škole a o laxním přístupu k přípravě do školy. Ve škole jste učivo probírali, máš k dispozici učebnici i poznámky z hodin/y. Tím začni.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.10.14 21:36
avatar

No, tolku, nad podlahu... to jsou překlepy, ty dělá každý. Přečti si ještě jednou odpověď Ivzes, máš tam tu krubku vyznačenu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.10.14 19:12
avatar

Dobře, trochu páry (páru) dodím: Co takhle volný pád?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.10.14 19:32

Ještě trochu páry: Jak se změnila potenciální energie pera a kam se poděla?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ellion55
Datum: 14.10.14 19:32

Vím že je to k volnému pádu. A ve škole pozor taky davám, prostě mi tohle zrovna nejde. Nevím podle kterého vzorce to mám vypočítat. Zkoušela jsem V= gt ,pokud teda počítam rychlost a V by měla být rychlost,v učebnici ještě našla že g=10 m krát s-2 Ale prostě mi to nějak nevychází. t značí nejspíše čas, ale nevím kde zjistím ten čas.

Datum: 14.10.14 19:50
avatar

Ano, t je šas (doba pádu). A jak ho zjistit? Co ještě znáte? Dráhu pádu, což je výška, A na tu je také vzorešek, zase jiný.

Anebo je možné zamyslet se nad radou jojozky, který nabízí jiný postup.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ellion55
Datum: 14.10.14 20:16
Ano což by měl být vzorec s=1⁄2 gt2 Tudíž s= 10m krat s-2 krát t2 LOMENO 2Takže to vyjde 5 krát t2 , ale já prostě vůbec nevím kde ten čas zjistím. Mám tu jen ten vzoreček na tu dráhu a rychlost.
Datum: 14.10.14 21:10
avatar
A co znáte ve vzorešku s=1⁄2 gt2?A jen ještě radu: To vyjádření g je víceméně v pořádku (je to přibližná hodnota), ale zatím bych s tím nepospíchal. Počítejco nejdéle obecně (tedy prostě s g, aniž bys dosazovala, a dosaď až úplně do výsledku. A pak taky nezapomeň na to, aby ti hrály jednotky (třeba v tom svém vyjádřní peo g se ti vyskytují metry, ale třeba výšku stolku (čili s) máš zadáno v centimetrech.Ale teď už by to opravdu mělo být na tobě, dotáhnout to do konce (no dobře, aspoň pokročit o kousek dál).
Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.