Ahoj lidi,jsem v druhém ročníku na gymplu, ale nějak jsem ztroskotal na těchto dvou příkladech. Už nadtím dumám od čtvrtka, ale nic jsem nevymyslelÚkol1. y= |1 - x | - 2. |x| + |2 - x |2. y = | x - 3 | - |5 - 2x | + 3. | 1- x |Nevím proč mi to nejde. Když počítám něco kde není x krát tak mi to výjde. Nevím co dělám blbě. Vždy to dělám takto1. najdu nulový bod2. najdu interval3. udělám tabulku4. udělám grafMohli by jste mi prosím poradit?
Jak postupujete je správně. Předložte sem vaše řešení a možná, že přijdeme na to, co děláte špatně.
ddddd*
Omlouvám se příklady se mi spojiliÚkol1. y= |1 - x | - 2. |x| + |2 - x |2. y = | x - 3 | - |5 - 2x | + 3. | 1- x |Řešení sem dám za chvíli, ale asi dělám chybu jak si dělám tubulku s tím násobením.doplněno 11.10.14 21:34: Jdu už spát tak Vám neodpovím.Budu, ale vděčný za každou odpověd
Výraz 5 – 2x mění znaménko v čísle x = 2,5. Proto pro x <2,5 je výraz 5 – 2x> 0 (kladný) a |5 – 2x| = 5 – 2x.
Ale – |5 – 2x| = – (5 – 2x) = –5 + 2x = 2x –5 a toto by mělo být v prvních dvou řádcích tabulky.
.
Pro x ≥ 2,5 je výraz 5 – 2x ≤ 0 (nula nebo záporný) a |5 – 2x| = –(5 – 2x) = 2x – 5. Ale – |5 – 2x| = – (2x – 5) = 5 – 2x. Toto by mělo být v posledních dvou řádcích tabulky.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.