Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ach ta matematika

Od: verusshaaw* odpovědí: 6 změna:

Ahoj, mám strašně nechutnej problém, už asi od 7. třídy. Nevím, jestli kvůli učitelce, nebo proč, ale prostě...

Strašně špatně si pamatuju postupy. Nemyslím tím vaření, apod., ale postupy v chemii a matice.

Ty čísla mě děsí a já jim ani v písemce nedokážu věnovat pozornost a tak nějak mi přijde, že se najednou můj mozek rozprskne všemi směry a všechno se mi šíleně těžko počítá (třeba i 16 - 8... fakt). Začnu se klepat a ať se snažím, jak se snažím, prostě v něčem udělám chybu, zapomenu, co se má sečíst a co násobit, apod...
I když bych ještě před písemkou přísahala, že to umim. -.-

Hledala jsem možná řešení, a jak to u nás lidí bývá, samozřejmě jsem zprvu hledala u jiných - např. u naší drahé matikářky, která je shodou náhod i naše chemikářka. Při výkladu je strašně nudná, to je prostě hardcore ji poslouchat, do toho čtvrtka třídy dělá bordel a ona je nedokáže usměrnit. Je to pěkně na nic.

I přes to je ale docela přísná a umí být i pěkně hnusná (nicméně respekt na delší dobu, než je 15 mins, většinou nezíská), takže se ji kolíkrát i bojím na ledacos zeptat. Úžasná učitelka. Ta ať táhne utírat prdele někam do domova důchodců, těm snad jediným vadit nebude. (A ne, jako psychota ji nevnímám jen já, nýbrž celá třída.)

Kdysi jsem k ní chodila na doučování a nepřijde mi, že by mi něco vysvětlila. :D

U tabule jsem kdysi bývala pečená vařená, samosebou se to neobešlo bez připomínek jako: rychleji, to máš už dávno umět, apod. Jako proč mě volala k tabuli, když ví, že budu zdžovat, protože mi prostě mozek vnímá matiku a všechny ty posraný čísla mališko pomaleji? :D

Taže.. toť charakteristika naší cool úči.

A problém, který by mohl být ve mě?

Jsem líné prase. Nebo.. nebo takhle: já mám ve škole (krom matiky, tam se to pohybuje kolem 3, v chemii kolem 2.. vydřených dvojek) krásný známky. V AJ jsem nejlepší ze třídy, dějepis brnkačka, atd, atd. Jsem zvyklá si látku číst, vnímat, spojovat fakta a je to. A když se nad tím zamylsím, ačkoliv většinu z těch věcí, co probíráme ve škole, bych se dobrovolně neučila, dá se to udělat i jako zajímavý. :D :) Ale matika?

1) Nepotřebuju to. A nikdy to potřebovat nebudu. A kdo říká, že ano, kecá.

2) Je to nudný. A ne že není.

3) Je to těžký.

Mně se prostě matika učí šíleně moc špatně. A když už se ji naučím, pokakám písemku, zkrátka ty čísla, vzorce.. áá z toho mi jde hlava kolem, jsem nervózní jak kokos a to z toho letos budu muset dělat přijímačky. -__- Ohhhh god whyyyy? :(

Jak prosím zařídit, abych ty písemky brala s klidem? :D Občas se i klepu. :(

Jak se matiku učit? Přečtu si to milionkrát a umím to a při písemce... to neumím. Suprrrrrrrrrrrr.

Kde na střední se matika učí co nejmíň, resp. málo? :)

Děkuju moc všem.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

asd*
hodnocení

1x

Stručně: pokud myslíš, že matika je k ničemu tak jsi úplně mimo. Matika hlavně rozvíjí logické myšlení, představivost, - to v životě potřeba je. Vůbec nejde jen o to naučit se řešit rovnice. Nudná? Jak pro koho. Těžká? Taky jak pro koho.

Ty potřebuješ naučit se zvládat stres, aby ses při testech neklepala. A matiku se musíš učit tak abys jí pochopila, našprtat se vzorečky funguje jen částečně. Pokud ovládáš AJ - rozdíl je asi jako když umíš nazpaměť fráze a překládáš z češtiny X když dokážeš v AJ myslet.

verusshaaw*
hodnocení

Po přečtení první věty se nemůžu přestat smát. :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDd

 

qt
hodnocení

0x

Učitel hodně ovlivní zájem a přístup k předmětu, někdy i celoživotně, ale ne úplně. Z tvého přístupu mi přijde, že matiku tak jako nemusíš.

Matika není jenom o čtení látky či šprtání, to je prostě o pochopení principu, občas se člověk musí naučit pár vzorců, ale základ je pochopit tu problematiku.

A znalost matiky není jen o tom, že to někde použiješ, ale o tom, že se rozvíjí logické myšlení, které je univerzální ve všech oborech. Kromě toho, většina lidí, co tu matiku "nevyužije", má problém i s trojčlenkou nebo s procenty.

 

sargo*
hodnocení

0x

Nj, někdo matematický mozek prostě nemá :) Pokud jsou tam předměty, které jdou naopak špičkově, tak se proti tomu nedá nic říct. Jen se podle toho zařídit :) I tak by mělo být samozřejmostí umět si spočítat věci, které v životě skutečně potřeba jsou. Třeba zrovna ta výše zmíněná procenta. Budeš je potřebovat, budeš a budeš. Jinak tě čeká život plný placení za věci, které by sis nikdy nepořídil, kdybys počítat uměl, a mnoha nachytávek, kdy tě někdo napálí. Též je člověk rád, když si umí spočítat třeba kolik metrů koberce je potřeba, a nekouká na obchodě na prodavače s výrazem střelené laně a křivě namalovaným plánkem v ruce... :)

Leč dosti o potřebě matematiky :) Jak zní otázka? Jakou střední školu? Absence matiky je málo, co tě ještě baví, co bys chtěl někdy v budoucnu dělat? :)

 

x*
hodnocení

0x
Na základní počty bohatě stačí pořádně cvičit. Každý den si spočítej deset příkladů z oblasti, kterou zrovna ve škole probíráte, a deset příkladů z oblastí dřívějších (pro jejich udržení v živě paměti), a v pohodě dáš celou středoškolskou matematiku. Matiku ze základy samozřejmě taky.
Trochu stranou, lidí, kteří ani základní matematiku nepotřebují a nikdy potřebovat nebudou, jsou plné insolvenční rejstříky. Pokud to je tvůj vysněný životní úděl, tak jsi na dobré cestě.

 

rigelka
hodnocení

0x

na matematku většinou platí počítat sám příklady. ne si je jen číst a pochopit , jak to řešil někdo jiný. to mám sama vyzkoušeno. ale málokomu se chce věnovat tomu soustavně tu námahu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]