Nejste přihlášen/a.
Pro rozhodnutí o tom, co tě baví, by to chtělo vědět tvoje záliby. Tedy co za předměty tě nejvíce baví ve škole, co děláš, když nejsi ve škole, jaké časopisy, knížky a internetové články (weby) čteš nebo by jsi rád četl (mimo těch, které číst musíš, protože jsou třeba ve škole předepsané), ktere věci tě zajímají, jak fungují a proč takové jsou.
Zajímá tě spíše, jak fungují věci typu auto, bagr nebo elektroskutr, proč stojí most, jakto, že člověk dostane cukrovku a proč může jíst cukrové náhražky, když normální cukr nesmí, proč Karel IV. byl také římský císař, když to byl český král, odkud kreslil van Gogh jeho kytky a jaké k tomu použil štětce a barvy, proč všechny PC mají procesor x86 nebo proč nejrychlejši Internet je pomalejší než nejrychlejší WiFi i když by to mělo být naopak, proč na normální rádio nejde přijímat to digitální nebo víš, že hlasový rozsah pro písničku XY je od A do B a zpěvák C to nikdy nemůže dobře zazpívat?
Lidi mají nejrůznější záliby. Každého zajímá něco trošku jiného a právě díky tomu existuje takový rozsah věcí, které nás obklopují.
Strojní škola není špatná, ale jestli k tomu nemáš žádný jednoznačný vztah už teď, tak se to časem může pro tebe změnit v naprostou nudu. Proto jestli chces oddálit rozhodnuti, čemu by jsi se chtěl věnovat, tak bych doporučil jít na gymnázium. Tam se učí od všeho trošku a navíc během těch let i mimo školu potkáš věci a události, které tě mohou zaujmout natolik, že se rozhodneš, že by jsi se o nich chtěl dozvědět více. Tím oddálením rozhodnutí tak lze lépe poznat, co se ti líbí nejvíce (například strojírenství versus biologie, chemie, elektrika, elektronika, stavebnictví, dějiny, umění, ...)
Mně to přijde jako výborná volba. A navíc, pokud bys pokračoval dále pak na vysoké škole strojírenského zaměření, budeš mít výhodu oproti gymnazistům, kteří tyto obory zvládají hůře. Gymnázium je všeobecné vzdělání. Na průmyslovce už se budeš technicky-strojně zaměřovat. Pro kluka velmi perspektivní obor.
Nějaká jednoduchá otázka neexistuje. Z toho, co o sobě píšeš a jak se jevíš na základě těch pár řádků: V hlavě to máš srovnaný dobře, matika ti jde, výkresy zvládáš, text má hlavu a patu, takže to vypadá v pohodě. Kdybys chtěl být spisovatelem nebo učitelem češtiny, tak na to to není . Pokud se chceš dozvědět, jestli máš technického ducha, zkus přemýšlet o věcech kolem sebe - bereš je jako blackbox nebo pozoruješ, co to dělá (zvenčí) a snažíš se představit si, co je uvnitř?
Střední strojní je asi do budoucna dobrá volba, ale pokud máš ambice studovat i strojní VŠ, tak jdi na gymnázium. Protože ze strojní průmyslovky ti pak bude moc a moc chybět matika. Ten rozdíl pak dožene málokdo.
To BRUK: Nemohu souhlasit. S tou matikou je to sice 100% pravda, o tom žádná. Ale gymnazistům ujíždí vlak a to naprosto šíleným způsobem v technických předmětech. Máme potom dva typy vysokoškoláků: Inženýry, co jsou excelentní ve výpočtech, ale výrobáci jsou z nich šílení, poněvadž si pletou ozubená a řetězová kola (a kdyby jen to) a potom techniky do morku kostí, kteří, pravda, s matikou po celou dobu studia VŠ zápolili, ale pokud prolezou, v praxi se lépe a rychleji uplatní. Je to o tom, co chce člověk v budoucnu dělat. Neznám gymnazistu s VŠ, který by dělal třeba technologa (a byl v tom dobrý). Na druhou stranu neznám průmyslováka s VŠ, který by dělal výpočtáře a byl v tom dobrý.
Pokud je na tom tazatel tak jak je (píše, že s otcem k technickým pracem příliš nepřišel), měl by jít na průmyslovku. Jinak bude v prváku na VŠ zírat na šroub a pokud ho zvládne nakreslit, stejně nebude vědět, na kterou stranu se utahuje.
My jsme na VŠ vytvořili docela dobrou partu, kde gymnazisti s průmyslováky vytvořili trh s informacemi a jedna půlka táhla v tom kterém předmětu tu druhou. Matikou jsem se prokousal, ale výpočtář ze mně fakt nikdy nebude. Nevím jak teď, ale začínalo nás v ročníku 1200 a končilo 250 poměr gymnazistů a průmyslováků absolventů VŠ mi není znám. Ono se to později dělí do oborů, všichni už tuší, na co mají a na co ne. Na praktičtějších směrech jsou průmyslováci. Teoretičtější volí gymnazisti a ty vyjímky mezi tím, kdo by to počítal...
doplněno 14.08.14 08:51:Na tom, že tazatel právě činí rozhodnutí, které je jedním z nejdůležitějších v jeho životě, se shodneme všichni. Zda zvolit už nyní nebo rozhodnutí oddálit je to, oč tu běží. Záleží jen na tom, jak to cítí on. V každém případě nevstoupí 2x do téže řeky. Volba teď a po SŠ jsou 2 diametrálně rozdílné věci.
no tak pravda, po gymplu bude možná mít lepší znalosti matematiky, ale hodně slabé znalosti mechaniky, technického kreslení a nauky o materiálu. Právě mechanika je na technických VŠ velmi obávaný předmět. Proto je záhodno mít dobrý základ z průmyslovky.
Rada pro tazatele : jdi na strojní průmku.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.